برگزاری جلسه آموزشی با موضوع پیشگیری از خودکشی ویژه کارکنان اداره آتش‌نشانی چهاردانگه

واحد سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد شبکه کارگاه آموزشی با موضوع پیشگیری از خودکشی ویژه کارکنان اداره آتش‌نشانی چهاردانگه را برگزار کرد.

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان اسلامشهر، این جلسه آموزشی که با حضور کارکنان سه‌شنبه 29 خرداد 97 در اداره آتش‌نشانی چهاردانگه برگزار شد، حسین تیموری، کارشناس سلامت روان و رفتار مرکز خدمات جامع سلامت حسن‌آباد/حسین‌آباد/بهرام‌آباد شبکه خودکشی را به معنای خاتمه زندگی به‌دست خود فرد دانست و گفت: اگر کسی دست به خودکشی بزند ولی زنده بماند به این رفتار اقدام به خودکشی میگوییم و پدیده افکار خودکشی در بسیاری از اقشار مردم ازجمله (جوانان، مردان، زنان و افراد مسن) دیده می‌شود. که عدم پیشگیری از آن می‌تواند اقدام به خودکشی را به همراه داشته باشد.
وی در ادامه افزود: خودکشی یک مشکل پیچیده است که علل یا دلایل متعددی دارد خودکشی درنتیجه تعامل عوامل متعدد زیست‌شناختی، ژنتیک، روان‌شناختی، اجتماعی، فرهنگی، و محیطی  به وجود می‌آید و توضیح این موضوع که چرا برخی افراد تصمیم به خوکشی می‌گیرند درحالی‌که برخی دیگر در شرایط یکسان یا حتی بدتر از آن چنین کاری نمی‌کنند مشکل است. بااین‌حال بیشتر خودکشی‌ها قابل‌پیشگیری هستند.
تیموری در پایان اذعان داشت: خودکشی در حال حاضر یک مشکل بزرگ بهداشت عمومی در تمام کشورهاست. تقویت کارکنان بهداشتی برای شناسایی، ارزیابی، مدیریت و ارجاع بیمار مستعد خودکشی در جامعه قدم مهمی در پیشگیری از خودکشی است.
خبر: خورسندفرد
عکس: بیاتی نیاز

کلمات کلیدی
زینب  ایمانی
تهیه کننده:

زینب ایمانی