• تاریخ انتشار : 1397/08/14 - 10:13
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 3944
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

برگزاری جلسه سناریوی مانور عملیاتی حادثه شیمیایی در شبکه بهداشت و درمان اسلامشهر

شبکه بهداشت و درمان اسلامشهر جلسه سناریوی مانور عملیاتی حادثه شیمیایی را برگزار کرد.

گالری عکس
به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان اسلامشهر، این جلسه با حضور نمایندگان فرمانداری، نیروی انتظامی، اورژانس، هلال‌احمر، شهرداری اسلامشهر، بیمارستان امام رضا (ع)، مسئولین و کارشناسان حوادث و پدافند غیرعامل معاونت‌های درمان و بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران، اعضای کمیته بلایای و پدافند غیرعامل شبکه در سالن اجتماعات این شبکه شنبه 12 آبان 97 برگزار شد.
در این جلسه دکتر امیر احمدی،  معاون شبکه در خصوص پدافند غیرعامل، به اهداف و روش‌های پاسخ به حوادث و بلایای طبیعی براساس دستورالعمل برنامه اشاره کرد. سپس دکتر ذنوبی، مدیر مرکز حوادث و پدافند غیرعامل دانشگاه در مورد اهمیت شناسایی و ارزیابی مخاطرات و آمادگی برای پاسخ به حوادث بر اساس اصول و شیوه‌های مرتبط با نوع حوادث توضیحات لازم را ارائه داد و اجرای مانورها را پیرامون افزایش سطح آمادگی دستگاه‌های دولتی و بخش‌های خصوصی لازم و ضروری دانست.
مهندس بحری، کارشناس مسئول بهداشت محیط و پدافند غیرعامل شبکه سناریوی حادثه شیمیایی در شهرستان را قرائت کرد و در تمامی مراحل سناریو حاضرین نظرات پیشنهادی را مطرح کردند که بر اساس توضیحات دکتر ذنوبی موارد در سناریو تکمیل و یا اصلاح شد.
در این جلسه سازوکارهای اجرایی در خصوص سناریوی تدوین‌شده موردبحث و بررسی قرار گرفت و تکالیف دستگاه‌ها عنوان و بر پیگیری مجدانه تأکید شد. در پایان نیز مقرر شد ضمن نهایی شدن سناریو، اعضا برای آماده‌سازی اداره خود پیگیری‌های لازم را انجام داده و طی هماهنگی با مسئول پدافند غیرعامل شبکه بهداشت، خود را برای اجرای مانور عملیاتی آماده کنند.     
خبر: خورسندفرد
عکس: بیاتی نیاز

 

 

  • گروه خبری : شبکه بهداشت و درمان اسلامشهر
  • کد خبر : 81636
زینب  ایمانی
تهیه کننده:

زینب ایمانی