برگزاری مراسم گرامیداشت روز جهانی رژیم درمانگر در بیمارستان شریعتی

با همکاری معاونت درمان دانشگاه و بیمارستان دکترشریعتی، مراسم قدردانی از رژیم درمانگران بیمارستان های تحت پوشش در این مرکز برپا شد.

گالری عکس

در این مراسم که روز سه شنبه 20 اسفند 97 مقارن با 13 مارس 2019 میلادی در سالن همایش دکتر پیرویان بیمارستان شریعتی برگزار شد، دکتر مهرپور رئیس بیمارستان شریعتی، دکتر فارسانی مسئول گروه تغذیه بالینی وزارت بهداشت، دکتر عباسی مدیر نظارت و اعتباربخشی معاونت درمان،دکتر رحمانی مدیر بیمارستان شریعتی، هادوی کارشناس مسئول تغذیه بالینی معاونت درمان، تعدادی از مدیران مراکز تابعه و جمعی از اساتید، پزشکان و کارشناسان گروه تخصصی تغذیه بالینی دانشگاه حضور داشتند.
دکتر رحمانی ضمن خیر مقدم به حاضرین و تبریک این روز گفت: مراسم گرامیداشت روز رژیم درمانگر، امسال به میزبانی معاونت درمان دانشگاه و همکاری مسئولین بیمارستان شریعتی انجام شد.
وی در ادامه با تاکید بر اهمیت نقش تغذیه در کنار فرآیند درمان بیماران افزود: گاهی حتی تغذیه مناسب از خود درمان نیز موثرتر است و کسانیکه این مسئولیت مهم را در مراکز درمانی به عهده دارند در کنار سایر تیم درمان مهم و با ارزشند.
دکتر عباسی ضمن تشکر از مجریان جشن روز رژیم درمانگر گفت: من به نمایندگی از سوی معاونت درمان دانشگاه به همه فعالان عرصه تغذیه بالینی دانشگاه خداقوت وتبریک می گویم. ما اینجا هستیم تا از حقوق گیرندگان و دهندگان خدمات درمانی مراقبت کنیم. و می دانیم که درمان یک کار تیمی است که با یک برنامه هماهنگ به اهداف بسیار مناسب که رضایتمندی بیماران در صدر آن است نایل شویم.
وی اینمراسم را فرصت مغتنمی برای به اشتراک گذاری تجربیات و دانش اساتید و کارشناسان این حوزه خواند و گفت: این جشن همچنین بهانه ای برای گپ و گفتی صمیمانه در پایان سال 97 است و به عنوان عضو کوچکی از معاونت درمان دانشگاه این روز را  به همه فعالان این عرصه تبریک می گویم.
در ادامه دکتر فارسانی گفت: من به عنوان عضوی از مجموعه رژیم درمانگران دانشگاه علوم پزشکی تهران و کشور، این روز را به خصوص به اعضای گروه تغذیه بالینی دانشگاه و همچنین به همه کسانی که در این حوزه در حال ارائه تندرستی به مردم جامعه هستند و از ابتلای مردم به بیماری کمک می کنند، عزیزانی که برای کنترل بیماری اقدام می کنند و کسانی که با تامین نیازهای تغذیه ای بیماران بستری سعی بر کند شدن سیر بیماری و کم شدن عوارض آن دارند، تبریک می گویم. بی تردید هدف همه ما ارتقای سطح سلامت جامعه و بیماران است.
وی در ادامه با اشاره به اهداف تغذیه بالینی وزارت بهداشت افزود: برنامه های کلانی در سطوح ستادی، دانشگاهی و بیمارستانی در حوزه ساختاری، فرآیندی، آموزش و پژوهش، نظارت و ممیزی  تدوین شده است و همچنین توجه ویژه ای به موضوع رژیم درمانی در بیمارستانها داریم که در برنامه های سال 98 آن را دنبال خواهیم کرد. با علم به چالش های موجوددر این حوزه نیاز به تلاش هر چه بیشتر هر یک از اعضای گروه تغذیه بالینی بیمارستان ها در جایگاه های مختلف مسئولیتی هست تا با توجه بیشتر به تغذیه بیماران بتوانیم در کاهش طول مدت بستری بیمار، کاهش هزینه های بیمارستانی و ارتقای سلامت بیماران گام های موثری برداریم. و در نخستین قدم از همه با باید سطح علمی خود را افزایش دهیم.
دکتر فارسانی با تاکید بر رعایت کتاب ضوابط بخش تغذیه بالینی وزارت بهداشت گفت: درخواستمان از تمامی همکاران حوزه تغذیه دانشگاه رعایت الزامات واقدامات پیشگیرانه و درمانی این کتاب مرجع و تعامل بیشتر با تیم درمان است.
وی در پایان با قدردانی از هادوی کارشناس مسئول تغذیه بالینی معاونت درمان گفت: بی شک در میان دانشگاه های علوم پزشکی کشور ایشان یکی از بهترین کارشناسان تغذیه ای هستند که بسیار پرتلاش و علمی برنامه ها را پی می گیرند.
توضیح اینکه در پایان به رژیم درمانگران نمونه دانشگاه هدایا و لوح سپاسی اهدا شد.
خبرنگار: نجمه باهو
عکس: محمدمهدی ولی الهی


نجمه باهو
تهیه کننده:

نجمه باهو