آمادگی کامل بیمارستان فارابی برای شب چهارشنبه آخر سال

تاکید دکتر خداپرست بر نظم خدمت رسانی به مصدومان احتمالی چهارشنبه سوری

جلسه کمیته های مدیریت خطر و حوادث و اورژانس بیمارستان فارابی با هدف ایجاد هماهنگی و آمادگی کامل برای خدمت رسانی به مصدومان احتمالی شب چهارشنبه آخرسال 1400، برگزار شد.

جلسه کمیته های مدیریت خطر و حوادث و اورژانس بیمارستان فارابی

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران بیمارستان فارابی، جلسه کمیته های مدیریت خطر و حوادث و اورژانس این مرکز صبح دوشنبه 16 اسفند 1400 با حضور دکتر مهدی خداپرست، رئیس، دکتر محسن رفیع زاده، معاون درمان، دکتر علی طباطبایی، رئیس بخش اورژانس، سعید مرادی، مدیر و فریده آژیر، مدیر پرستاری این بیمارستان برگزار شد.
علی اکبر عسگری، مسئول واحد مدیریت بحران و پدافند غیرعامل بیمارستان فارابی در ابتدای این جلسه با ارائه گزارشی از آمار و نحوه مدیریت مصدومان شب چهارشنبه آخر سال در سال های گذشته اظهار داشت: در زمینه مدیریت بحران در این شب، بازدیدهایی از درمانگاه اورژانس انجام شده و آموزش هایی را نیز به کارکنان به ویژه کارکنان نو ورود داده ایم. البته مجموعه فارابی را باید یک تیم خوب در مدیریت شب چهارشنبه آخر سال دانست. زیرا مسئولان و همکاران این بیمارستان با تجربیاتی که در طی سال ها کسب کرده اند می توانند شرایط موجود و مصدومان مراجعه کننده را به خوبی مدیریت کنند.
وی سپس به اقدامات انجام شده در اورژانس بیمارستان فارابی برای این شب اشاره کرد و گفت: جداسازی مسیر مصدومان و بیماران مراجعه کننده از همراهان حاضر در سالن اورژانس حدود چهار سال است که در شب چهارشنبه آخر سال انجام می شود. استفاده از تابلوهای راهنمایی از درب ورودی تا اورژانس و مدیریت ازدحام مراجعه کنندگان با همکاری حراست و حفاظت فیزیکی بیمارستان نیز در سال های گذشت به خوبی انجام شده است. البته مشکلاتی نیز در این زمینه وجود داشته است، مانند ازدحام مصدومان و همراهان در بخش رادیولوژی که امسال با هماهنگی های انجام شده مقرر شد که با اضافه کردن یک منشی به این بخش، این مشکل نیز رفع شود.
عسگری در بخش دیگر صحبت های خود توضیحاتی درباره مراجعه مصدومان احتمالی در روزهای پس از چهارشنبه سوری ارائه کرد و افزود: همواره در فردای این روز با موج دوم مراجعه حادثه دیدگان به ویژه از شهرهای دیگر مواجه هستیم. به همین دلیل از مسئولان واحدها تقاضا داریم مانند سال های گذشته حتما به این موضوع توجه داشته باشند.
در این جلسه فاطمه سلیمانی، سرپرستار درمانگاه اورژانش بیمارستان فارابی نیز از هماهنگی های انجام شده با واحدهای داروخانه، استریل مرکزی (CSSD)، فناوری اطلاعات و تاسیسات برای پشتیبانی، فراهم کردن تجهیزات و دارو و رفع نواقص احتمالی در این شب، خبر داد.
در ادامه مرادی به تجربیات ارزشمند بیمارستان فارابی در مدیریت بحران شب چهارشنبه آخر سال اشاره کرد و گفت: با توجه به آمار مراجعه مصدومان این شب در طی سال های گذشته، بیمارستان فارابی به جایگاهی دست یافته که تمام کارکنان آن به سطح بالای آگاهی رسیده اند. هدف از برگزاری جلسه کمیته های بحران و اورژانس پیش از فرا رسیدن شب چهارشنبه آخر سال نیز ارائه گزارش عملکرد و تجربیات سال های گذشته است تا با کمک آن بتوان سطح کیفیت خدمات ارائه شده به مصدومان احتمالی این شب را بیش از پیش افزایش داد.
در پایان این جلسه دکتر خداپرست نیز کمیته های بیمارستانی را محلی برای بیان مشکلات و نقایص فرایندها دانست و اظهار داشت: در چهارشنبه سوری نظم خدمت رسانی به مصدومان بسیار مهم است. در واقع این شب مانوری است که می توان از تجربیات بدست آمده از آن بهره برداری کرد. البته حوادثی که در این شب رخ می دهد به حدی تلخ است که نمی توان گفت این تجربیات و آمار بالای مراجعه کنندگان، اعتبار و افتخاری را نصیب بیمارستان فارابی می کند. لذا ما تنها به خدمت رسانی به مصدومان شب چهارشنبه آخر سال و کیفیت این خدمات فکر می کنیم.
سید عباس  قاضی میرسعید
تهیه کننده:

سید عباس قاضی میرسعید

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *