نشست مشترک هیئت رئیسه دانشگاه و روسای بیمارستان‌ها

تاکید رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران بر برنامه ریزی برای افزایش رضایتمندی پرستاران

دکتر قناعتی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران در نشست مشترک هیئت رئیسه و روسای بیمارستان‌ها، ضمن رونمایی از سامانه‌های «نظارت جامع و تریاژ» به عنوان سامانه‌های منحصربه فرد و بررسی چالش‌های بیمارستان‌ها بر برنامه ریزی برای افزایش رضایتمندی پرستاران تاکید کرد.

نشست مشترک هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی تهران با روسای بیمارستان ها

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران، در نشست ۸ مرداد ۱۴۰۲، دکتر حسین قناعتی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران، با تسلیت ایام سوگواری امام حسین (ع) و یاران ایشان، خاطره‌ای را در وصف معجزات حضرت ابوالفضل (ع) به نقل از آیت الله کشمیری بیان کرد و گفت: بصیرت ریشه علوم است. بصیرتی که در ذهن عالم به وجود می آید موجب کشفیات می‌شود و در عصر عدم قطعیت‌ها، لزوم توکل بیشتر می‌شود.  
دکتر قناعتی بر لزوم رایزنی‌های مختلف در حل چالش‌های بیمارستان‌ها تاکید کرد و افزود: برای افزایش دریافتی پزشکان، استقبال از رشته‌هایی مانند اطفال، داخلی و عفونی و… که امکان جراحی ندارند و همچنین توجه به اعضای هیئت علمی علوم پایه، لازم است برنامه ریزی شود. تاکنون با برداشتن سقف کارانه و یکسان سازی k حرفه‌ای بخش خصوصی و دولتی تاحدی رضایتمندی حاصل شده است.  
رئیس دانشگاه با اشاره به مسائل بیمارستان‌ها در جذب نیروی پرستاری گفت: راه‌حل‌های مختلفی برای افزایش رضایتمندی پرستاران و جذب آنان وجود دارد. تا آخر این هفته، طبق فرمول مشخص، برای افزایش رضایتمندی پرستاران دانشگاه برنامه ریزی کنید. پرستاران باید روشن و شفاف از میزان دریافتی خود مطلع شوند.
دکتر قناعتی با تاکید بر تقویت فضای آموزشی بیمارستان‌ها گفت: فضایی برای ایجاد مرکز مهارت‌های بالینی در اختیار بیمارستان‌ها قرار گرفته است و برای تجهیز آن نیز به زودی اقدام خواهد شد.  
رئیس دانشگاه، با اشاره به رعایت پوشش حرفه‌ای افزود: بیمارستان‌ها بر نهادینه‌سازی پوشش حرفه‌ای توجه کنند.
در ادامه نشست دکتر سعید ناطقی معاون درمان دانشگاه، دو سامانه نظارت جامع و تریاژ را به عنوان سامانه های منحصر به فرد معرفی کرد.
سپس دکتر عزیز رسولی مدیر نظارت و اعتبار بخشی معاونت درمان، نحوه عملکرد دو نرم افزار و همچنین دکتر علی گنجعلی خان مدیر تعالی بالینی و امور بیمارستانی، مهمترین چالش های بیمارستان ها را بیان کردند.
در ادامه روسای بیمارستان ها مسائل خود را مطرح و  دکتر رامین رحیم نیا معاون توسعه مدیریت و برنامه ریزی منابع و دکتر سید فرشاد علامه معاون آموزشی دانشگاه درخصوص مسائل مطرح شده توضیح دادند.

سمیرا  کرمی
تهیه کننده:

سمیرا کرمی

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *