تقدیر از خیرین موسسه حمایت از بیماران مبتلا به نقص ایمنی

موسسه حمایت از بیماران نقص ایمنی با همکاری مرکز تحقیقات ایمونولوژی، آسم و آلرژی مراسم تقدیر از خیرین این موسسه را در سالن امید بیمارستان مرکز طبی کودکان برگزار کرد.

 

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران، مرکز تحقیقات ایمونولوژی، آسم و آلرژی، مراسم تقدیر از خیرین موسسه حمایت از بیماران مبتلا به نقص ایمنی روز دوشنبه 31 اردیبهشت 1403 ضمن گرامیداشت شهادت ریاست محترم جمهور جناب آقای دکتر رئیسی و همراهان ایشان، هم زمان با سالروز ولادت امام رضا (ع) در مرکز طبی کودکان سالن امید با حضور جمعی از خیرین موسسه، همکاران مرکز طبی کودکان و مرکز تحقیقات ایمونولوژی، آسم و آلرژی برگزار شد.

در ابتدای مراسم، رئیس هیئت امنای موسسه، دکتر مصطفی معین با ذکر حدیث نبوی" من اصبح و لم یهتم بامورالمسلمین فلیس بمسلم" )آنکه صبح کند و دغدغه مسلمانان را نداشته باشد، مسلمان نیست( ،به اهمیت کار خیر و نیکی به مردم که وظیفه هر فرد مسلمان است تاکید کرد و از همه خیرین و مسئولان تلاشگر در این زمینه تقدیر کرد.

سپس دکتر زهرا  پورپاک، رئیس مرکز تحقیقات ایمونولوژی، آسم و آلرژی،  به عنوان عضو هیئت مدیره موسسه، به بیان تاریخچه کمک های خیرخواهانه  اعضای مرکز تحقیقات ایمونولوژی، آسم و آلرژی به بیماران نقص ایمنی از سال 1385 تا تشکیل رسمی موسسه پرداخت و ایشان نیز از همه نیکوکاران در طی این مدت از جمله چند شرکت دارویی مانند: پویش دارو و درسادارو که حامی بیماران برای تهیه داروها بودند، قدردانی کرد.

 سپس مرضیه سالک، مدیرعامل موسسه، گزارشی از عملکرد موسسه از ابتدای تاسیس (سال 1397 )تاکنون بیان کرد. ایشان علاوه بر بیان اهداف موسسه، محور فعالیتهای آن  را در چند حوزه شرح داد که شامل: فعالیت های ساختاری موسسه، انجام کمک های نقدی و غیر نقدی به بیماران نقص ایمنی، جلب مشارکت خیرین، پیگیری مشکلات درمانی بیماران از طریق وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو، پیگیری مشکلات تشخیصی و درمانی بیماران از طریق مجاری قانونی، شرکت در جلسات و گردهمایی ها، آموزش و اطلاع رسانی و انجام امور جاری موسسه است.

 همچنین وی عنوان کرد که  از ابتدای تاسیس موسسه تا کنون حدود 600 بیمار تحت پوشش  هستند و از خدمات آن بهره می برند.

در ادامه  دکتر مریم  نوری زاده، عضو هیئت علمی مرکز تحقیقات ایمونولوژی، آسم و آلرژی و  خزانه دار موسسه، گزارش مالی را از سال 1397 تاکنون بیان کرد و گفت: از سال 1397 تاکنون 27 میلیارد ریال به بیماران کمک نقدی ارائه شده است.

همچنین در این مراسم، یکی از بیماران نقص ایمنی که با کمک های خیرین موسسه، عمل پیوند سلولهای بنیادی انجام داده بود حضور داشت و برای کمک های انجام شده از خیرین قدردانی کرد. همچنین در فواصل برنامه، کلیپ هایی از بیماران نقص ایمنی نمایش داده شد. وضعیت سلامت بیمار حاضر در جلسه که پیوند شده بود و همچنین نمایش کلیپ بیماران سبب رضایت نیکوکاران و  جمع حاضر شد.

در ادامه تعدادی از خیرین نظرات و پیشنهادات خود را در ارتباط با ارتقاء عملکرد موسسه بیان کردند و در آخر با اهدای لوح تندیس موسسه و سپاس از حمایتهای خیرین از ایشان قدردانی شد.

الناز واحدي
تهیه کننده:

الناز واحدي

تصاویر