جلسه دی ماه 99 کمیته حفاظت فنی و بهداشت کار بیمارستان فارابی برگزار شد

گزارش بازدید ایمنی و سلامت شغلی از داروخانه اورژانس بیمارستان فارابی در جلسه کمیته حفاظت فنی و بهداشت کار این مرکز بررسی شد.

جلسه دی 99کمیته حفاظت فنی و بهداشت کار بیمارستان فارابی

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران بیمارستان فارابی، جلسه مجازی کمیته حفاظت فنی و بهداشت کار این مرکز روز دوشنبه 15 دی 99با حضور سعید مرادی، مدیر بیمارستان برگزار شد.
در این جلسه مهندس الناز نصیرلو، کارشناس بهداشت حرفه ای، گزارش بازدید ایمنی و سلامت کار از داروخانه اورژانس بیمارستان را ارائه و درباره عواملی که موجب ایجاد آسیب های شغلی در کارکنان می شوند، توضیحاتی داد. تهویه هوا با الگوی انتشار نامناسب، روشنایی نامناسب، جانمایی بد روشنایی و خیره کنندگی آنها و پوسچر نامناسب عوامل خطر شناسایی شده در این واحد هستند.
مهندس نصیرلو سپس به لزوم گزارش شبه حوادث اشاره کرد و گفت:  درست نبستن قاب مهتابی ها، بهم ریختگی کابل ها و سیم های برق، نصب نادرست سرامیک های دیواری و وجود پریزهای معیوب، موقعیت های خطرزای کوچکی هستند که درصورت بی توجهی، می توانند حوادث بزرگی را ایجاد کنند. بنابر این همه کارکنان باید به موارد ناایمن توجه و آنها را گزارش کنند تا برای برطرف شدنشان اقدام شود.
وی سپس بخشنامه وزارت متبوع درباره اهمیت حفظ سلامت کارکنان تصفیه خانه های بیمارستانها به دلیل امکان وجود ویروس کرونا در فاضلاب خام و پساب خروجی تصفیه خانه ها را مطرح و بر تامین وسایل حفاظت شخصی برای این دسته از کارکنان تاکید کرد. 
گزارش آمار ابتلای پرسنل به کرونا از آغاز همه گیری تا پایان آذر99 پایان بخش این جلسه بود.
 

 

حمیده امیدوار
تهیه کننده:

حمیده امیدوار

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *