نشست شورای پژوهشی دانشگاه

دکتر اکبری ساری: متوسط تولید مقاله هر عضو هیئت علمی پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی تهران حدود 80 مقاله است

در نشست شورای پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی تهران، دکتر اکبری ساری معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه، توانمندی های اعضای هیئت علمی پژوهشی دانشگاه را تشریح و برحمایت از فعالیت های آنان تاکید کرد.

به گزارش سینا رسانه دانشگاه علوم پزشکی تهران، دکتر علی اکبری ساری معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه، با اشاره به شمار اعضای هیئت علمی پژوهشی دانشگاه و مقایسه عملکرد آنان به نسبت کل اعضای هیئت علمی دانشگاه  گفت: 10درصد اعضای هیئت علمی دانشگاه پژوهشی هستند و این تعداد 16 تا 17درصد تولید مقالات و 37 درصد کل استنادات دانشگاه را به خود اختصاص داده اند.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه، متوسط تولید مقاله هر عضو هیئت علمی پژوهشی دانشگاه را حدود  80 مقاله برشمرد و گفت: این درحالی است که اکثر اعضای هیئت علمی پژوهشی دانشگاه جوان هستند و عمده فعالیت آنان در سال های اخیر انجام شده است.

دکتر اکبری ساری با اشاره به فعالیت های مشترک بین المللی اعضای هیئت علمی پژوهشی دانشگاه گفت: 25 درصد پژوهش های انجام شده با همکاری بین المللی بوده است.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه بخش عمده ای از برون داد علمی و فناوری دانشگاه را ناشی از زحمات اعضای هیئت علمی پژوهشی دانست و گفت: این فعالیت ها باوجود محدودیت منابع و دسترسی محدود اساتید به دانشجویان رقم خورده است که جادارد از تلاش های همکاران تشکر کنم.

 دکتر اکبری ساری بر حمایت از اعضای هیئت علمی پژوهشی دانشگاه تاکید کرد و گفت: باتوجه به کارآمدی که این اساتید در دانشگاه دارند لازم است کمک کنیم که با چالش های کمتری مواجه شوند.
در  ادامه جلسه گزارش برنامه های مهم توانمندسازی پژوهش دانشگاه، معادل سازی ارتقا، آئین نامه جدید ارتقاء هیئت علمی نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفت.  
علاوه بر گزارش برنامه های مهم، اعضای هیئت علمی، مشکلات و چالش های اجرایی و علمی خود را با معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه مطرح کردند.
در انتهای جلسه، دکتر علی اکبری ساری گفت: در برنامه های سال آینده تا جای ممکن در رفع مشکلات اعضای هیئت علمی پژوهشی دانشگاه حمایت های لازم را به عمل خواهد آورد. مهم ترین برنامه هایی که قرار شد در اولویت سال بعد قرار گیرند، شامل تهیه نقشه جامع جذب هیئت علمی پژوهشی، پیگیری جذب هیئت علمی های دوره بعد، رفع مشکلات مربوط به استاد راهنمای اعضای هیئت علمی پژوهشی، و تقویت فعالیت های بین بخشی خصوصا بین مراکز تحقیقاتی و گروه های آموزشی است.

سمیرا  کرمی
تهیه کننده:

سمیرا کرمی

تصاویر