بازدید معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت از پروژه ملی بیمارستان شریعتی نوین

دکتر بهروز رحیمی: پروژه بیمارستان شریعتی نوین هویت ملی است

دکتر بهروز رحیمی معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت و تیم همراه در راستای روند «پیشرفت طرح جامع پردیس دانش و سلامت و توسعه فضاهای بیمارستان شریعتی نوین دانشگاه علوم پزشکی تهران» بازدید کرد و از نزدیک در جریان روند پیشرفت پروژه قرار گرفت.

به گزارش سینا رسانه دانشگاه علوم پزشکی تهران معاونت توسعه مدیریت و برنامه‌ریزی منابع دانشگاه، دکتر بهروز رحیمی معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دکتر رامین رحیم نیا معاون توسعه مدیریت و برنامه‌ریزی منابع دانشگاه علوم پزشکی تهران و تیمی متشکل از مدیران و کارشناسان ارشد وزارت بهداشت و دانشگاه از (پردیس دانش و سلامت و توسعه بیمارستان جدید دکتر شریعتی 2) صبح سه شنبه 21 آذر 1402 بازدید کردند. 
در ابتدای این بازدید دکتر احمدرضا جمشیدی رئیس بیمارستان شریعتی ضمن خیرمقدم به تیم همراه معاون توسعه وزارت بهداشت گزارشی از روند پیشرفت پروژه بیمارستان شریعتی 2 از ابتدا تاکنون ارائه داد . گفت: سال ۱۳۹۵ و با هدف تأمین نیاز درمانی بیماران پایتخت و فراهم‌کردن امکاناتی بهتر از بیمارستان‌ها و مراکز درمانی فعلی شهر تهران، پروژه احداث بیمارستان شریعتی ۲ آغاز شد.
وی افزود: مشخص‌شدن محل احداث این مرکز درمانی مجهز و عظیم، قطعاً خبر خوشحال‌کننده‌ای برای ساکنین منطقه ۲۲ تهران بوده است؛ هرچند مسئولین با نگاه ملی به آن نظر دارند و بارها عنوان کرده‌اند که این بیمارستان از بزرگ‌ترین مراکز درمانی در غرب کشور خواهد بود.
دکتر جمشیدی با اشاره به اینکه پروژه بیمارستان شریعتی 2 تهران یکی از بزرگ‌ترین بیمارستان‌های کشور و از لحاظ گسترش زیرساخت‌های درمانی اهمیت ویژه و ملی دارد؛ تصریح کرد: دانشگاه علوم پزشکی تهران برای احداث این بیمارستان، با همکاری بانک توسعه اسلامی از تسهیلات اعتباری استفاده می‌کند.
سپس دکتر رامین رحیم نیا معاون توسعه مدیریت و برنامه‌ریزی منابع دانشگاه ضمن خوش آمد گویی به تیم همراه دکتر رحیمی؛ گفت: حضور ایشان را مغتنم می‌دانیم و امیدواریم با مشارکت و حمایت‌های وزارت بهداشت پروژه ملی شریعتی 2 با سرعت بیشتری به کار خود ادامه و در آینده نزدیک به بهره برداری برسد. 
وی یادآور شد: بهره‌برداری از بیمارستان جدید شریعتی 2 افتخار دولت و کشور است امید داریم هر چه سریعتر بتوانیم این پروژه ملی را به سرانجام برسانیم و به هموطنان عزیزمان خدمات منحصر به فرد درمانی ارائه دهیم. 
دکتر رحیم نیا در ادامه به ارائه گزارشی از روند تخصیص منابع مالی و محل اعتبارات پروژه از ابتدا تا به امروز پرداخت. 
در پایان بازدید دکتر بهروز رحیمی معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت در گفتگو با خبرنگار روابط‌عمومی؛ ضمن تشکر از هماهنگی تیم معاونت توسعه مدیریت و برنامه‌ریزی منابع دانشگاه علوم پزشکی تهران برای بازدید از روند پیشرفت پروژه بیمارستان شریعتی 2، گفت: یکی از مهم ترین اولویت های نظام سلامت توسعه زیر ساخت های بخش های حوزه های درمان، بهداشت و اموزش است که ساخت و تجهیز بیمارستان یکی از الگوها و نمادهای اصلی آن محسوب می شود.  
وی تأکید کرد: بیمارستان شریعتی 2 یکی از بیمارستان های بسیار مهم و استراتژیک در بحث پدافند غیر عامل است و به نوعی آینده اطمینان بخشی را برای درمان بیماران استان تهران می تواند ایجاد کند. 
دکتر رحیمی با بیان این که این پروژه ملی در ورودی استان البرز واقع شده است؛ خاطرنشان کرد: دسترسی به این مرکز درمانی عظیم برای مردم ساکن استان تهران و البرز به‌سهولت امکان‌پذیر است و همه خدمات درمانی این بیمارستان با نرخ دولتی در اختیار هم‌وطنان گرامی قرار می‌گیرد. 
معاون توسعه وزارت بهداشت افزود: تمام تلاش ما این است که بتوانیم با حمایت‌هایی که مجموعه دولت انجام می‌دهد در غالب استفاده از ظرفیت‌های تبصره بودجه و ظرفیت‌های ردیف‌های جاری بتوانیم پروژه را به اتمام برسانیم، این پروژه قطعاً تا 18 ماه آینده به اتمام و بهره برداری خواهد رسید و ان شاء الله به هموطنان عزیزمان خدمات شایسته و مطلوب ارائه خواهد داد. 
دکتر رحیمی یادآور شد: در بحث تجهیزات هم از همین امروز تلاش مضاعف خواهیم کرد که از منابع موجود و بودجه سال آینده استفاده بهینه کنیم. 
وی خاطرنشان کرد: مدل همکاری فی ما بین و بین‌بخشی خیلی مهم و ارزشمند است که الحمدلله در پروژه بیمارستان شریعتی 2 تهران شاهد هستیم؛ استفاده از ظرفیت های بانکی کار خوب و هدفمندی است، در این فرصت مغتنم از مجموعه دانشگاه، مشاورین و پیمانکاران این پروژه ملی تشکر میکنم و امید داریم طبق برنامه پیش بینی شده بتوانیم شاهد بهره برداری آن باشیم. 
الهام علی
تهیه کننده:

الهام علی