نشست مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران با کارشناسان مراکز تحقیقات

دکتر ترابی از گام بلند دانشگاه علوم پزشکی تهران برای دیده شدن در نقشه علمی جهان خبر داد

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: هدف از نشست توسعه وب سایت های دانشگاه و شناسایی قطب ها، دیده شدن دانشگاه و کمک به ارتقای جایگاه علمی در سطح ملی و جهانی عنوان کرد.

دکتر ترابی از گام بلند دانشگاه علوم پزشکی تهران برای دیده شدن در نقشه علمی جهان خبر داد

به گزارش سینا رسانه دانشگاه علوم پزشکی تهران، دکتر ماشاءاله ترابی، مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران، در نشست توسعه وب‌سایت‌های انگلیسی و عربی با کارشناسان روابط عمومی مراکز تحقیقاتی دانشگاه، که یکشنبه 28 مرداد 1403 برگزار شد، از برنامه‌های جدید دانشگاه برای ارتقای جایگاه علمی و افزایش نفوذ جهانی خبر داد.
مدیر روابط عمومی دانشگاه با بیان اینکه در دنیای امروز، شاخص‌های سنجش علمی دستخوش تغییرات اساسی شده‌اند گفت: یکی از مهم‌ترین شاخص‌ها، آلتمتریکس است که میزان تأثیرگذاری یک مقاله علمی را بر اساس تعداد ارجاعات، بازنشرها و بحث‌های صورت گرفته در شبکه‌های اجتماعی می‌سنجد. به عبارت دیگر، آلتمتریکس نشان می‌دهد که یک مقاله تا چه اندازه در جامعه علمی و عمومی بازتاب داشته است.
وی با اشاره به برنامه ریزی دانشگاه در افزایش نمره آلتمتریکس مقالات اعضای هیئت علمی افزود: این برنامه شامل یکپارچه‌سازی وبسایت‌های دانشگاه، ایجاد قطب‌های رسانه‌ای تخصصی در حوزه‌های مختلف علمی، تشویق اعضای هیئت علمی به استفاده از شبکه‌های اجتماعی مانند توییتر و بهره‌گیری از هوش مصنوعی در تولید محتوای علمی است.
دکتر ترابی همچنین به اهمیت توسعه وب سایت های دانشگاه به زبان‌های مختلف تاکید کرد و گفت: با توجه به حضور دانشجویان و بیماران عرب‌زبان در دانشگاه و بیمارستان‌های وابسته، در کنار توسعه وبسایت به زبان انگلیسی، نسخه عربی وبسایت نیز در دست اقدام است.
مدیر روابط عمومی دانشگاه در پایان تأکید کرد: هدف از این نشست شناسایی قطب ها برای دیده شدن دانشگاه و کمک به ارتقای جایگاه علمی در سطح جهانی است.
سهیلا ملکی
تهیه کننده:

سهیلا ملکی

تصاویر

دکتر ترابی از گام بلند دانشگاه علوم پزشکی تهران برای دیده شدن در نقشه علمی جهان خبر داد دکتر ترابی از گام بلند دانشگاه علوم پزشکی تهران برای دیده شدن در نقشه علمی جهان خبر داد دکتر ترابی از گام بلند دانشگاه علوم پزشکی تهران برای دیده شدن در نقشه علمی جهان خبر داد دکتر ترابی از گام بلند دانشگاه علوم پزشکی تهران برای دیده شدن در نقشه علمی جهان خبر داد دکتر ترابی از گام بلند دانشگاه علوم پزشکی تهران برای دیده شدن در نقشه علمی جهان خبر داد دکتر ترابی از گام بلند دانشگاه علوم پزشکی تهران برای دیده شدن در نقشه علمی جهان خبر داد دکتر ترابی از گام بلند دانشگاه علوم پزشکی تهران برای دیده شدن در نقشه علمی جهان خبر داد