دکتر ترابی: آمادهسازی محتوای آموزشی بر اساس هرم سواد رسانهای در دانشگاه ضروری است
در نشست کمیته HSR که شنبههای هر هفته در دفتر روابط عمومی دانشگاه برگزار میشود؛ دکتر ترابی روند توسعه محتوای آموزشی دانشگاه را بر مبنای هرم سواد رسانهای مورد تحلیل و بررسی قرارداد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران، دکتر ترابی مدیر روابط عمومی دانشگاه در جلسه HSR که شنبه 11 تیر 1401 با حضور اعضای این کمیته برگزار شد، به بررسی روند توسعه محتوای آموزشی دانشگاه و گفت: قرار بر این است که سرفصلهای دروس با توجه به چارچوب هرم سواد رسانهای برای آموزش مشخص شود تا بتوانیم برنامهریزی صحیحی داشته باشیم.
وی افزود: در این میان دو مسئله مطرح است یکی موضوع برند آفرینی که درواقع همان مباحث روزنامهنگاری برند است و در حوزه بازآفرینی برند دانشگاه باید موردتوجه قرار گیرد و دیگری آداب مصرف رسانهها است که شامل عناصر ششگانه خبر (که، کی، کجا، چه، چرا و چگونه) و در کنار آن دانشگاه و رسانه، خانواده و رسانه، مدرسه و رسانه و هر چیزی که با رسانه میتواند ارتباط برقرار کند قرار میگیرند.
مدیر روابط عمومی دانشگاه ادامه داد: سرفصلهای این دو موضوع باید استخراج شوند و از یک طبقهبندی معینی تبعیت کنند تا مخاطب با آنها ارتباط برقرار کند و دیگر اینکه قابل بازبینی و رصد باشد تا مشخص شود قبل و بعد از اجرای هر دوره چه تغییراتی در رفتار مجموع شرکتکنندگان به وجود آمده است و چه میزان بر روی رنکینگ سایت دانشگاه تأثیرگذار بوده است.
مبحث دیگری که مدیر روابط عمومی دانشگاه در این نشست به آن اشاره کرد موضوع «سازمان دانشگاه اجتماعی» بود و از اعضای کمیته خواست تا پیشنهادهای خود را در این خصوص ارایه نمایند.
دکتر ترابی از برنامه ریزی در حوزه tums top یا برترین های دانشگاه خبر داد و گفت: برترین های دانشگاه باید دارای فرم و شکل مشخصی باشد و ما پیشنهاد بهترینها را از واحدهای تابعه دانشگاه داشته باشیم. وی ادامه داد: به دو صورت میتوان در این حوزه عمل کرد یا اینکه برترین ها را خودمان کشف کنیم و یا با برگزاری جشنواره ای، برترین ها در حیطههای مختلف از دید مراکز معرفی شوند. دراینارتباط در پویش یک دقیقه با مسئولین نیز میتوان از مصاحبهشوندگان این سؤال را پرسید که از دیدگاه شما برترین های مجموعه شما چیست و افرادی که پاسخگو باشند میتوانند برای گزارش tums top بسیار کمککننده و امیدبخش باشند.
«موضوع جوانی جمعیت» نیز از مباحث دیگری بود که دکتر ترابی از آن بهعنوان رسالت فرا دانشگاهی تعبیر کرد و تصریح کرد: ما باید در این حوزه بسیار پویا عمل کنیم و فعالیت وسیعی داشته باشیم زیرا اهمیت و نقش رسانه آنهم در سطح دانشگاه علوم پزشکی تهران با داشتن مراکز تحقیقات فعال درزمینه ناباروری و پیشرفتهای چشمگیر آنها بسیار حیاتی است.
نظر دهید