نشست آموزشی کارشناسان سینا رسانه

دکتر ترابی: تغییر دیدگاه، کلید اصلی یادگیری و تولید محتوای موثر است

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران، در نشست آموزشی با کارشناسان سینا رسانه گفت: تغییر دیدگاه، کلید اصلی یادگیری و تولید محتوای موثر است و این تغییر دیدگاه، به ویژه در محیط دانشگاهی که همواره در حال تحول و نوآوری است، از اهمیت بالایی برخوردار است.

به گزارش سینا رسانه دانشگاه علوم پزشکی تهران، دکتر ماشاءاله ترابی، مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران، در نشست دوشنبه 29 مردادماه 1403 با اشاره به اینکه در تولید محتوای دانشگاهی، علاوه بر رویدادمحوری (مانند جلسات، کنفرانس‌ها و...)، باید بر «دیدگاه‌محوری» نیز تاکید شود افزود: به جای اینکه صرفاً به گزارش وقایع بپردازیم، باید به تبیین و تشریح دیدگاه‌های نو، اهداف جدید و دلایل ایجاد تغییرات بپردازیم. این کار باعث می‌شود تا مخاطب درک عمیق‌تری از تحولات دانشگاه پیدا کند.
مدیر روابط عمومی دانشگاه با اشاره به این که تولید محتوای «دیدگاه ‌محور» به این معناست که ما به دنبال پاسخ به سوالاتی همچون اینکه چه دیدگاهی باعث ایجاد این تغییر شده است؟ چه نیازی به این تغییر احساس شده است؟ چرا این تغییر مهم است؟ افزود: با پاسخ به این سوالات، می‌توانیم به مخاطب کمک کنیم تا با دیدگاه‌های جدید آشنا شود و آنها را درک کند.
دکتر ترابی، با تاکید بر اهمیت شناخت دیدگاه‌ها در تولید محتوای دیدگاه محور گفت: ابتدا باید خودمان به شناخت درستی از دیدگاه‌های مختلف دست پیدا کنیم که این امر با مطالعه میسر می‌شود. ابزارهای هوش مصنوعی نیز می‌توانند در این زمینه بسیار مفید باشند و اطلاعات مورد نیاز را به سرعت در اختیارمان قرار دهند.
وی تغییر سبک زندگی و یادگیری مداوم را دو دیدگاه مهم دانست و گفت: کارهای معمول روزانه و عادت‌ها، تأثیر مستقیمی بر یادگیری و پیشرفت ما دارند. با تغییر این روتین‌ها و ایجاد عادت‌های جدید، می‌توانیم یادگیری مؤثرتر و پویاتری داشته باشیم.

مریم اذانی
تهیه کننده:

مریم اذانی

فیلم بردار

تصاویر