نشست هم اندیشی جشنواره رسانه و نوجوانی سالم

دکتر ترابی: دانش‌آموزان، سفیران سلامت در فضای مجازی هستند

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران، در نشست هماهنگی و برنامه ریزی جشنواره رسانه و نوجوانی سالم و تدوین پروپزال بررسی میزان اثربخشی آن در گروه هدف دانش آموزان گفت: دانش‌آموزان، سفیران سلامت در فضای مجازی هستند.

هم اندیشی جشنواره رسانه و نوجوانی سالم

به گزارش سینا رسانه دانشگاه علوم پزشکی تهران، در هم اندیشی 23 مرداد 1403، دکتر ماشاءاله ترابی، مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران، با اشاره به اهمیت سلامت نوجوانان و تأثیر آن بر آینده جامعه، بر لزوم برگزاری جشنواره رسانه و نوجوانی سالم تأکید کرد.
وی با بیان اینکه نوجوانان با چالش‌های متعددی روبرو هستند که بر سلامت روان و جسمی آن‌ها و در نهایت  نرخ رشد جمعیت تأثیرگذار است افزود: آموزش سبک زندگی سالم با زبان رسانه و با مشارکت خود دانش‌آموزان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
هوش مصنوعی؛ ابزاری نوین ترویج سلامت
دکتر ترابی با اشاره به حضور پررنگ نوجوانان در فضای مجازی و اهمیت هوش مصنوعی در زندگی روزمره، این ابزار را فرصتی مناسب برای انتقال پیام‌های سلامت دانست و گفت: با تغییر نسل نوجوان و جوان، نیاز به تولید محتواهای جذاب و متناسب با سلیقه آن‌ها احساس می‌شود. هوش مصنوعی می‌تواند در تولید این محتواها و شخصی‌سازی پیام‌ها بسیار موثر باشد.
همکاری بین بخشی؛ کلید موفقیت
مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران با تأکید بر اهمیت همکاری بین بخشی در ترویج سبک زندگی سالم، گفت: اگرچه دانشگاه علوم پزشکی تهران متولی برگزاری این جشنواره است، اما موفقیت آن به همکاری سایر سازمان‌ها از جمله آموزش و پرورش و شهرداری نیز وابسته است.  با همکاری همه دستگاه‌ها می‌توانیم تأثیرگذاری بیشتری در ارتقای سلامت نوجوانان داشته باشیم.
نشاط و امید؛ پایه‌های سلامت روان
دکتر ترابی با اشاره به نقش نشاط و امید در سلامت افراد، گفت: امید باعث رهایی از افسردگی و افزایش انگیزه می‌شود. جشنواره رسانه و نوجوانی سالم با ایجاد فضایی شاد و امیدبخش، می‌تواند به ارتقای سلامت روان دانش‌آموزان کمک کند.
آموزش هوش مصنوعی؛ گامی رو به جلو
دکتر ترابی پس از استقبال اعضای جلسه بر آموزش و به کارگیری هوش مصنوعی در فعالیت های خود افزود: دانشگاه علوم پزشکی تهران در تدوین راهنمای هوش مصنوعی در کشور پیشگام است و به این منظور جلسات آموزشی متعددی درحال برگزاری است. با آموزش و استفاده درست از ابزارهای هوش مصنوعی، امکان رشد دانش آموزان، خانواده ها و کشور نیز فراهم می‌‌شود.

سمیرا  کرمی
تهیه کننده:

سمیرا کرمی

تصاویر

هم اندیشی جشنواره رسانه و نوجوانی سالم هم اندیشی جشنواره رسانه و نوجوانی سالم هم اندیشی جشنواره رسانه و نوجوانی سالم هم اندیشی جشنواره رسانه و نوجوانی سالم

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *