نشست بررسی سامانه سوابق علمی انگلیسی اساتید (سرآمد)

دکتر ترابی: سامانه سرآمد با ایجاد تصویری جذاب از فعالیت‌های علمی اساتید به دانشگاه به‌عنوان مرجع معتبری در زمینه تولید و انتشار علم در سطح جهانی کمک می کند

مدیر روابط‌عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران در نشست بررسی سامانه سوابق علمی انگلیسی اساتید (سرآمد) این سامانه را گامی در جهت ارتقای هویت علمی دانشگاه و اساتید عنوان کرد و گفت: سامانه سرآمد با ایجاد تصویری جذاب از فعالیت‌های علمی اساتید به دانشگاه به‌عنوان مرجع معتبری در زمینه تولید و انتشار علم در سطح جهانی کمک می کند.

 
به گزارش سینا رسانه دانشگاه علوم پزشکی تهران، دکتر ماشاءاله ترابی، مدیر روابط‌عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران، در نشست بررسی سامانه سوابق علمی  انگلیسی اساتید (سرآمد) در 26 خرداد 1403 گفت: امروزه مدیریت شهرت و نفوذ علمی به عنوان یک موضوع جدی در  بین دانشگاه‌های برتر جهان مطرح است.
 
آینده تحولات رتبه بندی دانشگاه‌ها 
مدیر روابط‌عمومی دانشگاه با بیان اینکه  وبومتریکس شاخصی است که با کمک آن وب‌سایت‌های دانشگاه‌ها را رتبه‌بندی می‌کنند گفت: پیش‌بینی می‌شود در آینده مؤسسات سنجش رتبه‌بندی، به‌جای دریافت اطلاعات از دانشگاه‌ها، از هوش مصنوعی برای استخراج اطلاعات از وب‌سایت‌های رسمی دانشگاه ها  استفاده کنند. 
 
روابط‌عمومی پیشگام تحولات نوین 
دکتر ترابی با بیان اینکه امروزه در مرزهای انقلاب هوش مصنوعی در جهان قرار داریم گفت: روابط‌عمومی دانشگاه از سال 1400 در  زمینه برنامه‌ریزی و سازماندهی فعالیت‌ها و ایجاد زیرساخت های لازم به منظور  ارتقای رتبه دانشگاه فعالیت دارد. 
راه اندازی سامانه سرآمد و تاثیر آن در ارتقا رتبه دانشگاه
مدیر روابط‌عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران، با تاکید بر اهمیت راه اندازی سامانه سرآمد گفت: دانشگاه علوم پزشکی تهران با درک ضرورت ارتقا هویت علمی دانشگاه و اساتید؛ اقدام به راه‌اندازی سامانه (سرآمد) کرده است تا جایگاه خود را در عرصه جهانی بهبود ببخشد. 
 
سرآمد و ارتقا هویت علمی اساتید و دانشگاه 
دکتر ترابی با اشاره به قابلیت‌های سایت سرآمد افزود: این سامانه با گردآوری خودکار، اطلاعات مربوط به فعالیت‌های علمی اساتید را جمع آوری و در یک تصویر مناسب و جذاب ارائه و به دانشگاه کمک می‌کند به‌عنوان مرجع معتبری در زمینه تولید و انتشار علم در سطح جهانی شناخته شود. همچنین، اساتید و محققان می‌توانند با استفاده از این سامانه، سوابق علمی خود را به طور جامع و دقیق به اشتراک بگذارند و در نتیجه، به ارتقای هویت علمی خود و دانشگاه کمک کنند.
 
بررسی اقدامات مربوط به راه اندازی سامانه سرآمد
 
مدیر روابط‌عمومی دانشگاه در ادامه به برخی از اقدامات انجام شده در راستای راه‌اندازی سامانه (سرآمد) اشاره کرد و گفت: مطالعه و بررسی وب‌سایت‌های 10 دانشگاه برتر جهان، طراحی و راه‌اندازی سامانه (سرآمد)، اخذ مجوز سینا رسانه، راه‌اندازی سامانه یکپارچه دانشگاه و گردآوری اطلاعات مربوط به فعالیت‌های علمی استادان از جمله این اقدامات است.
 
مزایای سامانه سرآمد
دکتر ترابی در خصوص مزایای سامانه سرآمد گفت: دسترسی آسان به اطلاعات علمی، ارائه اطلاعات به‌روز، قابلیت جستجو بر اساس فیلترهای مختلف و ارائه سوابق علمی  به زبان انگلیسی از جمله مزایای این سامانه است.
 
سرآمد و افزایش اعتبار و نفوذ علمی دانشگاه 
دکتر ترابی در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: این سامانه با تسهیل دسترسی به 
اطلاعات علمی اساتید و ایجاد مرجعیت رسانه ای علمی برای دانشگاه، به افزایش اعتبار و نفوذ علمی دانشگاه در سطح جهانی کمک می‌کند.
در ادامه معرفی سامانه (سرآمد)، هریک از حاضرین نقطه نظرات خود را مطرح و تبادل نظر کردند.
زهرا  حری
تهیه کننده:

زهرا حری

تصاویر