دهمین همایش معاونان توسعه دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی کشور

دکتر قناعتی: معاونان توسعه مدیریت و برنامه ریزی منابع، نقش کلیدی در پیشرفت دانشگاه ها دارند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران در دهمین همایش معاونان توسعه مدیریت و برنامه ریزی منابع دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی، بر نقش کلیدی این معاونت، در پیشرفت و موفقیت دانشگاه ها تاکید کرد.

به گزارش سینا رسانه دانشگاه علوم پزشکی تهران، در نشست 3 تیر 1403 که به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد، دکتر حسین قناعتی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان اینکه معاونت توسعه مدیریت و برنامه ریزی منابع، نقش مهمی در موفقیت دانشگاه ها دارد گفت: در این دوره مدیریتی، معاونت توسعه مدیریت و برنامه ریزی منابع دانشگاه علوم پزشکی تهران، مهمترین و اثرگذارترین نقش را در پیشرفت و موفقیت دانشگاه برعهده داشته است.
رئیس دانشگاه  با اشاره به انتشار کتاب «روایت پیشرفت دانشگاه»  گفت: این کتاب حاوی خلاصه‌ای از فعالیت‌های دانشگاه در سه سال گذشته است. همه اقدامات صورت گرفته در این مدت بر اساس برنامه بوده و خوشحالیم که این برنامه‌ها به خوبی به ثمر رسیده است.
وی به برخی از دستاوردهای سه ساله دانشگاه در حوزه بین الملل اشاره کرد و گفت: یکی از این موفقیت ها،  تاسیس «دانشگاه سبطین» در کشور عراق با 4 دانشکده، امکان پذیرش 500 دانشجوی پزشکی و راه اندازی 10 دوره PhD است. هفته آینده نیز در رشته اوتیسم اولین گروه دانش آموختگان فارغ التحصیل  می‌شوند و  پایلوت توسعه شبکه بهداشت در کربلا را در دستور کار داریم. 
دکتر قناعتی عملکرد معاونت بهداشت و درمان دانشگاه را  بی‌نظیر خواند و گفت: با برنامه‌ریزی‌های خوب معاونت درمان، عملکرد این حوزه افزایش پیدا کرده و اعضای هیئت علمی حضور فعال تری در بیمارستان ها دارند. 
رئیس دانشگاه با بیان اینکه دوره‌ها و ابزارهای آموزشی در دنیا تغییر کرده است، گفت: دانشگاه در زمینه آموزش تحولات بسیاری ایجاد کرده  و از روش های سنتی فاصله گرفته است. امیدواریم بتوانیم دوره‌های آموزشی را کوتاه تر و فشرده تر کرده و جنبه های عملی و کاربردی آنها را تقویت کنیم.
وی به خدمات ارزشمند حوزه معاونت توسعه دانشگاه اشاره کرد و گفت: دکتر رحیم‌نیا معاون توسعه دانشگاه علوم پزشکی تهران، در طول دوران مسئولیت خود، ضمن توجه به تئوری ها و واقعیت های علمی، پیچیدگی های مدیریت در عرصه عمل را به سرانجام رسانده است. 
 دکتر قناعتی بر آموزش مداوم کارکنان تأکید کرد و گفت: بر اساس مصوبه دانشگاه، مدیران می توانند در دوره‌های MBA  و DBA مهارت های مدیریتی شرکت کنند و عملکرد مدیریتی خود را بهبود ببخشند. 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران یکی از اقدامات خوب معاونت توسعه دانشگاه را سرمایه‌گذاری در بخش فناوری اطلاعات عنوان کرد و گفت: یکپارچه‌سازی نرم‌افزارهای بیمارستانی باعث شده است تا سامانه داشبورد مدیریتی دقیق و به روزی داشته باشیم و این امر موجب شفافیت عملکرد حوزه درمان شده است.  
وی به معاونان توسعه مدیریت و برنامه ریزی منابع دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی توصیه کرد که تجربیات خود را مکتوب و به نسل‌های بعدی منتقل کنند و گفت: تجربیات مدیریتی سه سال گذشته دانشگاه علوم پزشکی تهران در کتاب « روایت پیشرفت دانشگاه» به چاپ رسیده است و امیدواریم این کتاب بتواند در عرصه مدیریت برای آیندگان چراغ راه باشد و شاهد موفقیت بیشتری در نظام سلامت باشیم. 
در پایان کتاب روایت پیشرفت دانشگاه علوم پزشکی تهران در سال‌های 1400 تا 1403 به دکتر رحیمی معاون توسعه مدیریت و منابع و برنامه ریزی وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی اهدا شد.
زهرا  حری
تهیه کننده:

زهرا حری

فیلم بردار