دکتر محمدعلی صحرائیان: با راه‌اندازی آزمایشگاه پیش بالینی دانشگاه علوم پزشکی تهران یکی از بخش‌های مکمل و مهم زنجیره پژوهش در حوزه پیش بالینی شروع به کار کرد

سومین سمپوزیوم کاربرد تصویربرداری در تحقیقات پیش بالینی با ارائه گزارشی از عملکرد آزمایشگاه پیش بالینی دانشگاه علوم پزشکی تهران توسط معاون اجرایی این آزمایشگاه به صورت مجازی افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی  دانشگاه علوم پزشکی تهران آزمایشگاه پیش بالینی، سومین سمپوزیوم کاربرد تصویربرداری در تحقیقات پیش بالینی امروز چهارشنبه با ارائه گزارشی از عملکرد آزمایشگاه پیش بالینی دانشگاه علوم پزشکی تهران توسط دکتر حسین قدیری معاون اجرایی این آزمایشگاه آغاز شد.
در مراسم افتتاحیه این سمپوزیوم دکتر محمدعلی صحرائیان، معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی تهران ضمن خوشامدگویی به شرکت‌کنندگان و علاقه‌مندان به مباحث جدید در حوزه پیش بالینی، تأکید کرد که با راه‌اندازی آزمایشگاه پیش بالینی دانشگاه علوم پزشکی تهران یکی از بخش‌های مکمل و مهم زنجیره پژوهش در حوزه پیش بالینی شروع به کار کرد.
وی اظهار کرد آزمایشگاه پیش بالینی فقط متعلق به دانشگاه علوم پزشکی تهران نیست و یک آزمایشگاه ملی است که توانسته با به‌کارگیری دستگاه‌های تولید داخل کشور در سطح جهانی فعالیت کند و یکی از افتخارات بزرگ کشور محسوب می‌شود.
در ادامه دکتر محمدعلی صحرائیان بیان کرد که من به عنوان یک فرد بالینی می‌گویم یکی از مراحل اصلی در بالین بررسی دارو در سطح پیش بالینی است و برای اینکه کشور ما بتواند دارویی تولید کند باید در سطح پیش بالینی تحقیقات را انجام و گسترش دهد.
در این رویداد دو روزه که 15 و 16 مرداد 99 برگزار می‌شود، محققانی از کشورهای امریکا، کانادا، انگلیس، سوئیس و یونان به ارائه مطالب به‌روز جهان و بیان آخرین دستاوردهای در حوزه پیش بالینی می‌پردازند.
در این سمپوزیوم پژوهشگران حوزه پیش بالینی می‌توانند به صورت رایگان از آخرین دستاوردهای ارائه شده توسط اساتید برجسته داخلی و خارجی استفاده کنند.
با توجه به برگزاری این رویداد به صورت مجازی تمامی پژوهشگران سطح کشور می‌توانند از آخرین رویدادهای پژوهشی حوزه پیش‌بالینی آگاهی یابند.
علاقه‌مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به وب‌سایت آزمایشگاه به آدرس http://tpcf.tums.ac.ir/ مراجعه کنید.
 
زهرا  قدیری
تهیه کننده:

زهرا قدیری

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *