رونمایی از کتابی با عنوان «دکتر فخرالدین قوامی: نیم قرن طبابت عاشقانه» در بیمارستان بهرامی

در مراسمی با حضور اساتید پیشکسوت گروه کودکان از کتاب خاطرات مرحوم دکتر فخرالدین قوامی رونمایی شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران بیمارستان کودکان بهرامی، روز یکشنبه 25 مهر 1400 در مراسمی با حضور اساتید پیشکسوت گروه کودکان از کتابی با عنوان «دکتر فخرالدین قوامی: نیم قرن طبابت عاشقانه» رونمایی شد.

چند روز بعد از تشییع پیکر مرحوم دکتر فخرالدین قوامی استاد پیشکسوت بیمارستان بهرامی با 63 سال سابقه طبابت، جلسه ای با حضور دکتر سید یوسف مجتهدی رئیس بیمارستان، دکتر الهام شاهقلی فوق تخصصی خون و انکولوژی اطفال و رئیس بخش خون، و مریم سپهوند مسئول روابط عمومی بیمارستان بهرامی برگزار شد. در این جلسه مقرر شد به منظور بزرگداشت دکتر قوامی ویژه نامه ای تهیه و منتشر شود. دکتر شاهقلی در شبکه های مجازی گروهایی با حضور اساتید پیشکسوت از سراسر دنیا: ایران، آمریکا، کانادا، انگستان، آلمان و ... تشکیل دادند و از اساتید خواستند خاطرات و عکسهای خود با دکتر قوامی را به اشتراک بگذارند. واحد روابط عمومی بیمارستان هم اطلاعیه ای در شبکه های مجازی منتشر کرد و از دوستان،همکاران، شاگردان، هم محله ای ها و بیماران دکتر قوامی خواسته شد تا خاطرات، عکس و فیلم های مربوط به ایشان را به اشتراک بگذارند. عشق و علاقه دکتر قوامی سبب شد تا حجم زیادی از اطلاعات گردآوری شود. حجم اطلاعات بسیار بیشتر از یک ویژه نامه بود، به دلیل تلاش های فراوان انجام شده و ماندگار شدن کار، تصمیم گرفته شد تا به جای ویژه نامه، محتوا در قالب یک کتاب منتشر شود.

جلد کتاب: رنگ جلد کتاب از رنگ برند دانشگاه علوم پزشکی تهران گرفته شده است. تا وابستگی دکتر قوامی به دانشگاه علوم پزشکی تهران نشان داده شود. در تصویر جلد عکس هایی از دکتر قوامی در سنین مختلف کنار هم قرار گرفته که نشان دهنده طبابت دکتر در سال های متوالی عمر است.

عنوان کتاب: عنوان اصلی کتاب به نام دکتر قوامی مزین شد تا برای همیشه ماندگار شود. عنوان فرعی کتاب نیز خلاصه ای است از دو مورد: نیم قرن (اشاره به زمان طولانی طبابت دکتر قوامی«63 سال») و طبابت عاشقانه (به گفته تمام کسانی که به نوعی با دکتر قوامی آشنا بوده اند، دکتر قوامی فردی بی نیاز از تعلقات دنیوی بود. ایشان 63 سال طبابت کردند بدون هیچ چشمداشت مادی.)

محتوای کتاب: این کتاب با پیشگفتاری از پروفسور محمود رفیعی و دکتر سید یوسف مجتهدی آغاز می شود. بخش اول کتاب به تاریخچه بیمارستان کودکان بهرامی می پردازد. سپس بیوگرافی از دکتر قوامی ارائه شده است. ذکر خاطراتی از دکتر شهین عظیمی پور همسر دکتر قوامی در بخش بعدی آمده است. خبرهای منتشر شده در رابطه با دکتر قوامی، نکوداشت های مختلفی که برای ایشان برگزار شده، مصاحبه های انجام شده با ایشان، و نقل خاطراتی از همکاران، هم محله ای ها، و بیماران ایشان نیز از محتوای ارائه شده در کتاب هستند. در پایان نیز آلبوم عکسی از دکتر قوامی قرار گرفته است.

دکتر الهام شاهقلی و مریم سپهوند کار گردآوری محتوای کتاب را با حمایت حداکثری دکتر سید یوسف مجتهدی رئیس بیمارستان انجام داده اند. طراحی جلد، صفحه آرایی، و ویراستاری کتاب نیز به عهده مریم سپهوند بوده است.

 

مریم سپهوند
تهیه کننده:

مریم سپهوند

1 نظر برای این مقاله وجود دارد

طهورا دوستدار

طهورا دوستدار

00/08/02 - 02:07

سلام وقت بخیر چطوری میتونیم این کتاب رو تهیه کنیم؟

پاسخ

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *