سخنرانی معاون بین الملل دانشکده طب ایرانی در کنفرانس بین المللی طب یونانی در هند

دکتر آرمان زرگران از برقراری توافق همکاری دانشکده طب ایرانی با مرکز پژوهش های طب یونانی وزارت آیوش هند خبر داد.

کنفرانس بین المللی طب یونانی هند

به گزارش روابط عمومی دانشکده طب ایرانی، دکتر آرمان زرگران، معاون بین الملل دانشکده طب ایرانی که به عنوان مهمان ویژه و سخنران مراسم روز یونانی و کنفرانس بین المللی طب یونانی به دعوت وزارت آیوش هند روزهای ۱۱ و ۱۲ فوریه در دهلی نو حضور داشت از توافق همکاری های پژوهشی و آموزشی با مرکز پژوهش های طب یونانی وزارت آیوش هند خبر داد.

معاون بین الملل دانشکده طب ایرانی در خصوص توافق های صورت گرفته چنین گفت: پس از امضای MoM  میان وزارت آیوش هند و وزارت بهداشت ایران در زمستان سال گذشته و با توجه به نزدیکی دو مدل طبی طب ایرانی و یونانی (که در واقع شاخه ای برگرفته از طب ایرانی است)، سطح مراودات علمی دو طرف افزایش زیادی یافت و بیش از ۱۵ نفر از اساتید طب یونانی طی این مدت در قالب شرکت در دوره های کوتاه مدت طب ایرانی و کنگره تاریخ پزشکی به دانشگاه علوم پزشکی تهران آمدند. لذا با توجه به این نزدیکی و فراهم بودن بستر مناسب همکاری های دوجانبه، متن تفاهم همکاری میان دانشکده طب ایرانی و مرکز پژوهش های طب یونانی تنظیم شد که انشاالله در سفر آتی هیأت هندی به تهران در قالب کنفرانس مشترک طب سنتی در ایران و هند، اسفندماه سال جاری به امضای دو طرف خواهد رسید.

وی همچنین تصریح کرد: این تفاهم نامه همکاری شامل بندهای عملیاتی بسیاری در خصوص گسترش روابط علمی دانشکده طب ایرانی با طرف هندی در حوزه های آموزش، پژوهش و کنفرانس های مشترک است.

دکتر زرگران در این کنفرانس با موضوع "یافتن داروهای جدید با نگاه به دانش ابن سینا: بررسی نمونه روغن سنتی بابونه برای سندرم تونل کارپ" سخنرانی کرد.

 

خاطره  فهیمی
تهیه کننده:

خاطره فهیمی

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *