سخنرانی پژوهشگر مرکز تحقیقات ایمونولوژی، آسم و آلرژی در نهمین مجمع جهانی آنژیوادم ارثی فرانکفورت آلمان

دکتر مریم ایازی، پژوهشگر و نماینده مرکز تحقیقات ایمونولوژی، آسم و آلرژی به عنوان سخنران مدعو در نهمین مجمع جهانی آنژیوادم ارثی 2017، در فرانکفورت آلمان سخنرانی کرد.

به گزارش روابط عمومی مرکز تحقیقات ایمونولوژی، آسم و آلرژی نهمین مجمع جهانی آنژیوادم ارثی 2017، 19 تا 21 آبان سال جاری (12-10 نوامبر) با حضور استادان برجسته آنژیوادم ارثی از جمله: دکتر مارکوس ماورر(Marcus Maurer)، دکتر مارکو سیکاردی(Marco Cicardi) و دیگر متخصصان این حیطه از سراسر دنیا در شهر فرانکفورت آلمان برگزار شد.
 این مجمع از دکتر مریم ایازی، پژوهشگر و نماینده مرکز تحقیقات ایمونولوژی، آسم و آلرژی، به عنوان سخنرانی مدعو دعوت کرده بود که وی در این مجمع شرکت کرده و سخنرانی خود را با عنوان: افق های تازه برای آنژیوادم ارثی در ایران، ارائه داد.
آنژیوادم ارثی یک بیماری نادر اما کشنده با توارث غالب است که باعث حملات تورم در بدن می شود، تورم در صورت و اندام ها باعث کاهش شدید کیفیت زندگی و بازده فرد مبتلا می شود و حملات خطرناک در حلق و حنجره موجب انسداد راه هوایی شده و می تواند منجر به فوت شود. بسیاری از این بیماران با درگیری شکمی، دچار دردهای شکمی حاد شده و به اشتباه با تشخیص شکم حاد و آپاندیسیت جراحی می شوند.
این بیماری به علت نادر بودن بسیار دیر تشخیص داده می شود و در صورت عدم کنترل و درمان تبعات جدی به همراه خواهد داشت، به همین علت بانک ثبت اطلاعات بیماران آنژیوادم ارثی ایران از سال 85 در مرکز تحقیقات ایمونولوژی، آسم و آلرژی تاسیس شد و از سال 95 نیز این بانک به عنوان بانک کشوری (ملی) ثبت اطلاعات بیماران آنژیوادم ارثی در ایران به تایید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی رسید.
از رسالت ها و فعالیت های بانک ثبت بیماران آنژیوادم ارثی ایران تهیه مواد آموزشی و آگاهی رسانی در ارتباط با این بیماری است. این بانک ثبت اطلاعات تاکنون مرکز ارجاع بیش از 700 بیمار مشکوک به آنژیوادم ارثی از سراسر کشور برای تشخیص و درمان بوده و  موفق شده  با پیگیریهای انجام شده با معاونت غذا و داروی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، درمانهای اختصاصی این بیماری در کشور تسهیل شود.

 

 

خبر:واحدی

http://pr.tums.ac.ir/index.jsp?fkeyid=&siteid=1&pageid=392&newsview=58904

 

کلمات کلیدی
الناز واحدي
تهیه کننده:

الناز واحدي