مراسم جشن روپوش سفید دانشجویان پزشکی ورودی ۹۸ دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد

مراسم جشن روپوش سفید دانشجویان پزشکی ورودی 98 دانشگاه علوم پزشکی تهران روز یکشنبه ۳۰ بهمن، با حضور دکتر محمدتقی بیگ محمدی رئیس دانشکده پزشکی و جمعی از معاونان و اساتید این دانشکده برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران دانشکده پزشکی، در ابتدای این مراسم دکتر بیگ محمدی ضمن تبریک به دانشجویان توصیه کرد: در کنار خوب درس خواندن، سعی کنید به ورزش و هنر نیز بپردازید و تک بعدی نباشید و از تمام لحظات زندگی خود کمال استفاده را ببرید هدف خودتان را مشخص کنید، به چه چیزی میخواهید برسید.
دکتر بیگ محمدی گفت: به فکر سلامت روح و جسمتان باشید، مراقب لطافت روح، احساسات و عواطفتان باشید.
درادامه دکتر منصوره تقاء، عضو هیات علمی گروه نورولوژی و پایه گذار رشته سردرد در کشور و نماینده ایران در انجمن جهانی سردرد، ورود دانشجویان پزشکی به مرحله جدیدی از رشته پزشکی و ورود به فاز بالینی را تبریک گفت و افزود: شما به واسطه استعداد ذاتی که خداوند به شما عنایت کرده و داشتن خانواده حمایتگر امروز به این جایگاه رسیده اید.
وی افزود: پزشکی حرفه مقدسی است، قدر دان موقعیت خود باشید و به یاد داشته باشید پیش از حضور بر بالین بیمارفکر کنید خودتان یا یکی از عزیزانتان جای آن بیمار هستید.
دکتر تقاء در ادامه خاطراتی از دوران تحصیل خود، بیان کرد و گفت: امروز ایران در حوزه سردرد، یک کشور مطرح است و حرف برای گفتن دارد، علی رغم تمام سختی ها و کاستی های موجود ایستادیم و این رشته را پایه گذاری کردیم.
وی با بیان این که دوران دانشجویی من در زمان جنگ سپری شد، گفت: افراد زیادی از جان خود گذشتند تا ما امروز به این جا برسیم موقعیتی که امروز در آن قرار داریم به پاس جانفشانی آنهاست.
دکتر تقاء خطاب به دانشجویان گفت: غرور، آفت رشته پزشکی است، ما باید بدانیم هیچ فرقی با بقیه نداریم و فقط نعمت و موهبتی از طرف خداوند برای خدمت به مردم به ما داده شده است تا به این جایگاه برسیم.
عضو هیات علمی دانشکده پزشکی ادامه داد: شما از امروز به طور رسمی وارد فاز بالینی می شوید و یکی از شروط اصلی بالین این است که بیمار ما را بپذیرد و ساده بودن ما و رعایت پوشش ساده یکی از شروط پذیرش از سوی بیماران است.
در ادامه دکتر رضا تسلیمی فوق تخصص گوارش و عضو هیات علمی گروه داخلی در این مراسم گفت: شما در بدو ورود به بیمارستان و دوره استاجری سرشار از امید، انسان دوستی، شادابی هستید و امیدوارم این روحیه دوست داشتنی را تا پایان حفظ کنید، پزشکی رشته سختی است و ممکن است از برخی لذت ها و آرامش زندگی محروم باشیم اما با تمام سختی ها، این رشته را انتخاب کرده ایم.
وی ادامه داد: به عنوان یک رفیق و دوست حامی یکدیگر باشید، به عنوان میزبان هوای دانشجویان خارجی را بیشتر داشته باشید، اگر مشکلی پیش آمد میتوانید به اساتید خود مراجعه کنید.
دکتر میرزازاده مدیر گروه داخلی، کاراموزی را مهمترین تغییر در دوران تحصیل رشته پزشکی دانست و گفت: در دانشکده آموزش بر محوریت دانش است در حالی که در بیمارستان بر محوریت بیمار است، عمده درس خواندن در دانشکده کتابخوانی است اما در بیمارستان مشاهده موردی  است.
وی ملاک موفقیت در بیمارستان را مرابت بهتر از بیمار دانست و سه سوال برای دانشجویان مطرح کرد و گفت: به پاسخ ایین سوالات فکر کنید، آیا باید بیمار ببینید یا بیماری را؟ برای توانمند شدن باید چه صلاحیت ها و قابلیت هایی بدست بیاورید؟ از چه روشی به این قابلیت برسید؟
در ادامه مراسم، روپوش سفید به‌صورت نمادین بر قامت دانشجویان پزشکی پوشانده شد  و دکتر میرزازاده عهدنامه پزشکی را قرائت کرد، عکس یادگاری بر سردر دانشکده حسن ختام این مراسم بود.
 
کلمات کلیدی
مینا  محمدی
تهیه کننده:

مینا محمدی

تصاویر

1 نظر برای این مقاله وجود دارد

حسین علیشاهی

حسین علیشاهی

01/12/01 - 12:46

مبارکشون باشه خدایا کمک کن منم روزی به اینجا برسم

پاسخ

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *