با حضور رئیس دانشگاه

مراسم قدردانی از زحمات رئیس پیشین و معارفه رئیس جدید مجتمع بیمارستانی امیراعلم برگزار شد

دکتر جعفریان، با اهدا هدیه به دکتر توکلی از 29 ماه خدمات ارزنده وی در بیمارستان امیراعلم قدردانی کرد و با اعطاء حکمی دکتر جعفریه را ریاست این بیمارستان منصوب کرد.

گالری عکس
مراسم قدردانی از زحمات دکتر توکلی رئیس پیشین و معارفه دکتر جعفریه رئیس جدید مجتمع بیمارستانی امیراعلم، صبح دوشنبه 6 اردیبهشت 95 در سالن اجتماعات این بیمارستان برگزار شد.
ابتدا دکتر خرسندی استاد گروه گوش و حلق و بینی ضمن ابراز خرسندی از خدمت در بیمارستان امیراعلم، دکتر توکلی را انسانی بااخلاق و پرتلاش دانست و گفت: صد شکر که این آمد و صد حیف که آن رفت، از اینکه دکتر جعفریه این مسئولیت خطیر را قبول کردند خوشحالیم و از اینکه دکتر توکلی جمع ما را ترک کردند ناراحت.
وی ادامه داد: مسئولان دانشگاه با مدیریت قوی که دارند فرد شایسته‌ای را برای مدیریت این مجتمع برگزیده‌اند البته دکتر توکلی نیز انتخاب بسیار شایسته‌ای بود و امید دارم در مسئولیت جدید خویش نیز همچون گذشته بدرخشد.
دکتر خرسندی، دکتر توکلی را انسانی باکرامت و بااخلاق خواند و گفت: دکتر توکلی در رسیدگی به امور پرسنل بسیار دلسوز و با دقت بود و همیشه با حمایت‌های خود انگیزه‌ی کارکنان را دوچندان می‌کرد.
وی بابیان اینکه، اداره بیمارستان امیراعلم بسیار مشکل بود و هست و همیشه مدیریت قوی می‌طلبد، تصریح کرد: با توجه به مراجعین بی‌شماری که این بیمارستان دارد مدیریت قوی و تلاش مضاعف دکتر توکلی موجب ایجاد تغییرات اساسی شد که درنهایت به نفع بیماران است.
وی انتخاب دکتر جعفریه را نیز انتخابی درست و شایسته دانست و افزود: دکتر جعفریه یکی از بااخلاق‌ترین پزشکان بیمارستان امیراعلم است ایشان بسیار اهل تعامل و تدبر بوده و مدیر لایقی است. امیدوارم در سال‌های خدمت همواره پیروز و موفق باشند.
پس‌ازآن دکتر توکلی ضمن ارائه گزارشی از روند فعالیت‌های بیمارستان امیراعلم در دوره‌ی ریاست خود گفت: تمام فعالیت‌هایی که در 29 ماه خدمتم در بیمارستان امیراعلم انجام‌شده با همکاری و تعامل کارکنان این بیمارستان بوده که جا دارد از آن‌ها تشکر کنم.
وی افزود: تغییرات بخش داخلی، بازسازی و استاندارسازی icu و ccu، پاویون دستیاران و پرستاران، بهینه‌سازی بخش جراحی از فعالیت‌هایی بوده که در مدت خدمتم با همکاری همه پرسنل انجام داده‌ام.
وی از انتقال بخش ENT به ساختمان جدیدی در بیمارستان خبر داد و گفت: هدف از این تغییر استانداردتر کردن بخش گوش و حلق و بینی و رضایتمندی بیشتر بیماران بود. بالغ‌بر 25 میلیارد تومان هزینه ساخت و تجهیز این ساختمان شد و انتظار می‌رود تا پایان خردادماه به بهره‌برداری برسد.
دکتر توکلی همچنین از ملحق شدن بیمارستان مروستی به بیمارستان امیراعلم خبر داد و گفت: با توجه به استاندارد نبودن وضعیت بیمارستان مروستی تعمیرات و تغییرات اساسی در آنجا انجام گرفت و با هماهنگی مسئولین و معاون درمان دانشگاه برای دایر کردن کلینیک ویژه در بیمارستان مروستی تا یک ماه و نیم دیگر به بهره‌برداری می‌رسد.
وی ادامه داد: بیمارستان ازنظر اعتباربخشی وضعیت مناسبی نداشت ولی با همکاری تک‌تک پرسنل سال گذشته رتبه نخست اعتباربخشی را کسب کردیم.
دکتر توکلی در پایان خاطرنشان کرد: قطعاً دکتر جعفریه این راه را ادامه خواهد داد و دانشگاه نیز از هیچ کمکی دریغ نخواهد کرد.
سپس دکتر جعفریه رئیس جدید بیمارستان امیراعلم، ضمن قدردانی از اعتماد مسئولین دانشگاه در انتخاب وی به‌عنوان ریاست این بیمارستان، گفت: خوشحالم که دکتر جعفریان و دیگر مسئولین دانشگاه این فرصت را به من دادند تا در این مسئولیت به دانشگاه و بیماران خدمت کنم. امیدوارم در پایان دوره مسئولیت خود در پیشگاه خداوند متعال روسفید باشم.
وی دکتر توکلی را مدیری خلاق و تلاشگر دانست و گفت: دکتر توکلی مسئولیت خود را با نمره‌ی 100 از 100 گذراند و در وظیفه‌ای خطیر و مسئولیتی سنگین‌تر گام نهاد. تلاش و پشتکار وی زبانزد همه هست و امید دارم در مسئولیت جدید خویش پیروز و سربلند باشند.
رئیس جدید بیمارستان امیراعلم با اشاره به خدمات دکتر توکلی در 29 ماه خدمت خود، گفت: بازسازی بخش‌های نرگس و یاس، پاویون دستیاران و پرستاران، بازسازی بخش‌های icu و ccu ازجمله خدماتی است که دکتر توکلی با مدیریت قوی خود به انجام رساند.
وی دریافت مجوز برای بهره‌برداری از بیمارستان مروستی را از دیگر خدمات ارزنده دکتر توکلی خواند و افزود: دکتر توکلی در این راه با مشکلات مختلفی مواجه بود ولی باپشتکار و پیگیری‌های فراوان ایشان به‌زودی شاهد بهره‌برداری از بیمارستان مروستی خواهیم بود.
دکتر جعفریه ادامه داد: این بیمارستان با تلاش دکتر توکلی در حیطه‌ی ارتقای کیفیت، خدمت‌رسانی به بیماران، کسب رتبه برتر در عملکرد نوروز 95، رساندن کسورات بیمارستان به 3 درصد، راه‌اندازی سیستم هوشمند نوبت‌دهی و ... موفقیت‌های بسیاری کسب کرده است.
وی داشتن روحیه همکاری و تعامل در بیمارستان امیراعلم را رمز موفقیت آن دانست و افزود: در این چند روزی که در پست جدید مشغول خدمت هستم از همکاری و تعامل کارکنان لذت برده و از آن‌ها سپاسگزارم که با یکدلی و اتفاق موجب پیشرفت و سربلندی بیمارستان امیراعلم بوده و خواهند بود.
وی افزود بدون شک وجود این جو و روحیه در بیمارستان مدیون وجود اساتید بزرگوار و شاخصی چون استاد خرسندی و استاد قارونی در رأس هرم خانواده امیراعلم است.
دکتر جعفریه بابیان اینکه، اهمیت به ارتقا سطح آموزش و پژوهش همواره در این بیمارستان مدنظر بوده اظهار داشت: امیدوارم باروحیه همکاری و تعاملی که در بین اساتید و کارکنان این بیمارستان وجود دارد مثل همیشه در امر آموزش و پژوهش شاهد موفقیت‌های بی‌شمار باشیم.
در ادامه، دکتر جعفریان رییس دانشگاه، نزدیک بودن زمان این مراسم به‌روز معلم را فرصت خوبی برای تبریک به اساتید خواند و گفت: تغییر و تحولات این‌چنینی بخشی از زندگی ما و فرصتی است که به آنچه انجام‌شده و آنچه قرار است انجام شود، نگاهی دوباره بیفکنیم.
وی با اشاره به سابقه دیرینه بیمارستان امیراعلم و کارکرد شناخته‌شده آن در شهر تهران گفت: این بیمارستان، یکی از چهار بیمارستان جنرال دانشگاه است که در شاکله آموزشی آن قرار دارد و آنچه برای آینده‌اش باید تدارک ببینیم باید بسیار گسترده‌تر از وضعیت فعلی آن باشد.
رئیس دانشگاه، بابیان این‌که بازسازی بیمارستان در زمان‌بندی مناسب و باکیفیت مطلوب انجام شد گفت: در دوره 30 ماهه‌ای که دکتر توکلی مسئولیت بیمارستان امیراعلم را به عهده داشته است، تحول قابل‌توجهی ازنظر اصلاح فیزیکی و زیرساختی آن اتفاق افتاده است. این در حالی است که ساختمان بیمارستان قدیمی است و بازسازی و اصلاح آن به‌خصوص در حالتی که فعال است، کار ساده نیست.
دکتر جعفریان نوع نگاه دکتر توکلی به کارکنان بیمارستان را در هر صنف و در هر سطحی ارزشمند دانست و گفت: وقتی‌که دکتر توکلی برای حل مسائل کارکنان بیمارستان صرف می‌کرد، جزئی از کارنامه موفق مدیریتی ایشان است.
وی بابیان این‌که با رفتن دکتر توکلی از بیمارستان امیراعلم، اثرات ماندگاری از دوره مدیریتی ایشان باقی می‌ماند گفت: درمجموع نتیجه دو و نیم سال ریاست دکتر توکلی بر بیمارستان امیراعلم، یک حرکت دائمی روبه‌جلو در همه زمینه‌ها و باوجود همه محدودیت‌ها بود. محدودیت‌هایی که همه به‌نوعی با اشکال مختلف آن مواجه هستیم و در این میان فردی موفق است که با استفاده از حداکثر توان خود از این محدودیت‌ها عبور کند.
رییس دانشگاه، دکتر جعفریه را توصیه به داشتن مشی معقول و توأم با احترام به افراد کرد و گفت: به عهده گرفتن مسئولیت بیمارستان امیراعلم، ایجاب می‌کند که ایشان در قبال هر آنچه در بیمارستان اتفاق می‌افتد پاسخگو باشد.
در پايان مراسم نيز از سوي رئیس دانشگاه، لوح تقدير و هدیه‌ای به دكتر توکلی و حكم انتصاب دكتر جعفریه اعطا شد و هداياي ديگري از سوي اعضاي هیئت‌علمی و روسای بخش‌های مختلف بیمارستان امیراعلم به روساي پيشين و جديد این بیمارستان اهدا شد.

 خبر: مقدم
عکس: جمشید ربیعی

فریبا  مقدم
تهیه کننده:

فریبا مقدم

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *