• تاریخ انتشار : 1403/07/26 - 07:09
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 196
  • زمان مطالعه : 5 دقیقه

مرکز قلب تهران، الگوی موفقی از ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در کشور

مراسم تکریم و معارفه رؤسای پیشین و جدید مرکز قلب تهران با حضور پرشور همکاران و مسئولان دانشگاه علوم پزشکی تهران، ۲۵ مهر ۱۴۰۲، در فضایی مملو از شور و اشتیاق برگزار شد.

به گزارش سینا رسانه دانشگاه علوم پزشکی تهران، در این مراسم، دکتر سید رضا رئیس کرمی، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی تهران، طی مراسمی رسمی، حکم انتصاب دکتر عباسعلی کریمی را به‌عنوان رئیس جدید مرکز قلب تهران تقدیم کرد و با اهدای لوح سپاس، از خدمات و تلاش‌های بی‌وقفه دکتر علی واشقانی فراهانی، رئیس پیشین این مرکز، قدردانی کرد.
دکتر رئیس کرمی در سخنانی مرکز قلب تهران را یکی از برجسته‌ترین افتخارات نظام سلامت کشور معرفی کرد و خاطرنشان ساخت: "مرکز قلب تهران، الگوی موفقی از ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در کشور است؛ مرکزی که با بهره‌گیری از پیشرفته‌ترین تجهیزات و ارائه خدمات برتر در فضایی کاملاً تخصصی و با تعرفه‌های بسیار پایین‌تر از قیمت‌های واقعی، به بیماران خدماتی ارزشمند ارائه می‌دهد."
وی با یادآوری روزهای آغازین فعالیت این مرکز، نقش کلیدی دکتر ظفرقندی، رئیس وقت دانشگاه در تصمیم‌گیری‌های دقیق و به‌موقع را ستود و گفت: "ایجاد این مرکز با ساختاری مدیریتی مستقل، پاسخی بود به نیازها و چالش‌های جدی مردم در حوزه سلامت."
سرپرست دانشگاه در ادامه به نظام مدیریتی مستقل مرکز قلب به‌عنوان یکی از عوامل کلیدی موفقیت آن اشاره کرد و افزود: "این مدل مدیریتی می‌تواند الگویی قابل‌تسری به سایر مراکز درمانی باشد؛ مدلی که بدون افزایش بار هزینه‌ها بر دوش بیماران، امکان ارائه خدمات با تعرفه‌های دولتی و کیفیت بالا را فراهم می‌کند."
دکتر رئیس کرمی در پایان از زحمات ارزشمند دکتر واشقانی فراهانی در طول سه سال مدیریت این مرکز قدردانی کرده و با تشکر از دکتر کریمی برای پذیرش مسئولیت مهم ریاست مرکز قلب، ابراز امیدواری کرد که مسیر رشد و تعالی این مرکز همچنان با قدرت ادامه یابد و حتی بهتر از گذشته به دستاوردهای جدید دست پیدا کند.
 
تلاش برای جلب رضایت خانواده مرکز قلب 
سپس دکتر عباسعلی کریمی رئیس مرکز قلب، با ذکر نام، یاد اساتید، مدیران پرستاری و پشتیبانی پیشین و کارکنان این مرکز را از زمان راه اندازی آن  گرامیداشت و گفت: از تلاش های دکتر واشقانی و مدیران و معاونان ایشان در 3 سال گذشته و از نقش آفرینی پزشکان، پرستاران و کارکنانی در طول 23 سال گذشته که از عمر این مرکز می گذرد، قدردانی می کنم.
دکتر کریمی بیمارستان را مجموعه پیچیده ای دانست که مهمترین رکن آن نیروی انسانی است و افزود: نیروی انسانی شامل همه انسان هایی است که در بیمارستان خدمت می کنند و این مجموعه در مرکز قلب تهران حدود یک هزار و 700-800 تن است که بالغ بر هزار تن در دفتر پرستاری و 500 تن در امور پشتیبانی و 200 تن در کادر پزشکی فعالیت دارند.
رئیس مرکز قلب، با بیان اینکه اگرچه فضای فیزیکی و تجهیزات بیمارستان مهم است اما ارزش آن به مراتب کمتر از  نیروی انسانی است افزود: بیمارستان سه وظیفه مهم آموزشی، پژوهشی و درمانی را برعهده دارد.
دکتر کریمی با اشاره به گستره وظایف درمانی مرکز قلب تهران گفت: سالانه بالغ بر 200-400 هزار بیمار برای ویزیت سرپایی و حدود 200- 300 هزار بیمار بستری به مرکز قلب مراجعه می کنند و  حدود 10 تا 11 هزار آنژیوگرافی، حدود 3 هزار و 500   PCIو همین تعداد عمل جراحی، حدود 70 -80 هزار اکوقلب، 23-24 هزار سی تی انژوگرافی  و خدمات بسیاری در ازمایشگاه، پاتولوژی و بازتوانی و اورژانس توسط پزشکان، کادر پرستاری و پشتیبانی به بیماران ارایه می شود. 
رئیس مرکز قلب با بیان اینکه اگر می خواهیم بیماری  که از بیمارستان خارج می شود راضی باشد باید رضایت ارایه دهندگان خدمت جلب شده باشد افزود: از سال 1367که رئیس بیمارستانی در همدان بودم تاکنون بر اصل جلب رضایت نیروی انسانی اعتقاد دارم. 
دکتر کریمی با اشاره به نقش اساتید در آموزش فراگیران و توسعه پژوهش گفت: استادی از جان و دل برای آموزش فراگیران و تحقیقات کاربردی وقت می گذارد که از حقوق و مزایای خود راضی باشد.
رئیس مرکز قلب با بیان اینکه مرکز قلب هزار و 800 خیر دارد گفت: همه کادر پزشکی، پرستاری و پشتیبانی این مرکز  که باوجود حداقل دریافتی خدمت با کیفیت ارایه می دهند به عنوان خیر محسوب می شوند.
دکتر کریمی در پایان سخنان با بیان اینکه از 23 سال پیش تاکنون قرارمان بر ایجاد خانواده مرکزقلب بود به همکاران این مرکز اطمینان داد، در زمینه قراردادها و پرداخت ها در چارچوب ضوابط قانونی تلاش می شود اقدامات به سود همکاران باشد

مرکز قلب سرآمد در کشور و کم نظیر در جهان 
در ادامه دکتر علی واشقانی فراهانی با ارج نهادن به تلاش همکاران خود در این مجموعه، مرکز قلب را در کشور سرآمد و در جهان کم نظیر دانست و گفت: این مرکز در حیطه های آموزشی، پژوهشی و درمانی و پیشگیری رسالت مهمی در کشور برعهده دارد و به اذعان ناظران بیرونی موفقیت های چشمگیری را کسب کرده است.
رئیس پیشین مرکز قلب با ارایه امار کمی و کیفی از فعالیت مرکز گفت: به لحاظ کمی سال گذشته به 450 هزار بیمار خدمت ارائه کردیم و  پیش بینی ما با توجه به سیر افزایشی خدمات در سال جاری این عدد به بیش از 600 هزار بیمار خواهد رسید.
دکتر واشقانی فراهانی حرکت در مرز های دانش و ارایه دانش روز را شاخص کیفی فعالیت های آن برشمرد و گفت: باوجود کاهش دستاوردهای پژوهشی در کشور در دو سال اخیر برون داد پژوهشی مرکز قلب 20 درصد افزایش یافته است. 
دکتر واشقانی فراهانی با اشاره به اقدامات بسیاری که برای حل چالش سوابق خدمت نیروی انسانی در دو سال گذشته صورت گرفته افزود: برای حل این  مسئله، بیش از صدها ساعت وقت صرف شد و به دعای بیماران و برکت خدمات ارزنده کارکنان این چالش برطرف شد.
رئیس پیشین مرکز قلب با بیان اینکه به دعای خیر بیماران و برکت خدمات ارزنده کارکنان، هر چالشی  به دستاورد خوب تبدیل می شود؛ از اساتید، معاونان، مدیران، پرستاران و کارکنان این مرکز قدردانی کرد و گفت: از اینکه در این مدت نتوانسته به صورت شایسته عزیزان را تکریم کنم حلالیت می طلبم.
 
این مراسم با استقبال گرم و صمیمانه همکاران مرکز قلب همراه بود و همگان امید داشتند که با هدایت و درایت رئیس جدید، شاهد گام‌های بزرگی در مسیر پیشرفت این مرکز باشند.
  • گروه خبری : ستاد مرکزی روابط عمومی,مراسم ها و همایش ها
  • کد خبر : 281544
سمیرا  کرمی
تهیه کننده:

سمیرا کرمی

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *