نام دکتر امیرعلی حمیدیه در بین ۳۵ پزشک برتر پیوند سلول‌های بنیادی جهان قرار گرفت

در فهرست ۳۵ پزشک مشهور و صاحب نام پیوند جهان در مقاله «یک ونیم میلیون پیوند سلول های بنیادی خون ساز در سطح بین المللی» دکتر حمیدیه استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران در این فهرست فردی صاحب سبک و محقق در این زمینه معرفی شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران، دکتر امیرعلی حمیدیه رئیس بخش پیوند سلول های بنیادی مرکز طبی کودکان و بنیانگذار پیوند اطفال در ایران درمورد دستاوردهای علمی خود، گفت: پیوند سلول های بنیادی خون ساز سابقه حدود ۴۰ ساله در دنیا دارد. که از حدود ۴۰ سال پیش تاکنون بیش از یک و نیم میلیون نفر در دنیا پیوند سلول های بنیادی خون ساز دریافت کرده اند.
این استاد برجسته دانشگاه، یادآور شد: ۳۵ محققی که در این زمینه صاحب سبک و موثر بودند در مقاله «یک ونیم میلیون پیوند سلول های بنیادی خون ساز در سطح بین المللی» در مجله معتبر هماتولوژیکا معرفی شدند.
دکتر حمیدیه تصریح کرد: این پزشکان و محققان نفرات برگزیده مناطق مختلف دنیا هستند که اقدامات خاصی یا راهبردی کردن این علم در منطقه ای خاص از دنیا را داشته اند.
 
توضیح اینکه دکتر امیر علی حمیدیه یکی از محققان ایرانی است که در هیات رییسه پیوند سلول های بنیادی خون ساز آسیا نیز عضو است، مسئولیت دبیری ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری را هم برعهده دارد.
وی بنیانگذار اولین بانک اهدا کنندگان سلول های بنیادی خون ساز در شرق مدیترانه است و با سابقه ۱۵ سال پیوند سلول های بنیادی خون ساز در دانشگاه علوم پزشکی تهران و عضو هیات رئیسه پیوند آسیا - اقیانوسیه APBMT و نماینده انجمن پیوند شرق مدیترانه EMBMT در سازمان جهانی پیوند WBMT است.  
این استاد توانمند ایرانی تاکنون موفق به کسب چندین جایزه بین المللی شده و بیش از ۱۳۰ مقاله بین المللی در این زمینه چاپ کرده است، نام دکتر امیرعلی حمیدیه استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران تنها پزشک ایرانی است که توانست در این فهرست ۳۵ نفره فردی صاحب سبک و محقق در این زمینه قرار گیرد.
 
 
الهام علی
تهیه کننده:

الهام علی

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *