همایش حجاب و عفاف در دانشگاه برگزار شد

همایش حجاب و عفاف به‌منظور ارج نهادن به حجاب برتر، از بانوانی که به‌تازگی چادر را به‌عنوان حجاب خود انتخاب کرده بودند تقدیر به عمل آمد.

گالری عکس
این همایش یک‌روزه که روز دوشنبه 26 تیرماه 96 به همت بسيج جامعه پزشكي دانشگاه در سالن آمفی‌تئاتر ستاد مرکزی برگزار شد، با پخش کلیپی از گفت‌وگوی بانوان مسلمان خارجی که به اسلام گرویده بودند، اهدای هدیه به دختران خردسال حاضر در جمع شرکت‌کنندگان که حجاب چادر داشتند، همچنین اهدای هدیه به دارندگان شماره‌هایی که ابتدای همایش به شرکت‌کنندگان داده‌شده بود، سخنرانی همسر سردار شهید تقوی و سخنرانی سوخی شجری بانوی مکزیکی که مسلمان شده و حجاب چادر را به‌عنوان پوشش خود انتخاب کرده، همراه بود.
در ابتدای این مراسم، علی پور، مشاور خواهران بسیج جامعه پزشکی و اساتید دانشگاه، ضمن قدردانی از بانوان شرکت‌کننده گفت: سلام می‌کنم به بانویی که در 9 سال زندگی متأهلی نسلی را پرورش داد که چراغ راه هدایت بشریت شد.
وی با مقایسه وضعیت و موقعیت زن در جهان غرب و دین اسلام، از زنانی یادکرد که اسلام را به‌عنوان بالاترین مذهب و ایده خود قبول کردند و با تفکر توحیدی به این نتیجه رسیدند که پوششی را که اسلام آن را برای زنان در نظر گرفته برای خود برگزینند.
در ادامه همسر شهید سردار تقوی، نوع پوشش را در شيوه و سبك زندگي صحيح مؤثر خواند و ضرورت حجاب را در مستحكم شدن خانواده مهم دانست و در بيان فلسفه حجاب، حجاب را حق الهي، مصون ماندن و ارزش واقعي زن عنوان كرد و در ادامه به بیان خاطراتی از زندگی شهید سردار تقوی پرداخت.
سوخی شجری بانوی مسلمان شیعه از کشور مکزیک، سخنران دیگر این همایش بود که در خصوص چگونگی مسلمان شدن و ازدواج خود با یک مسلمان ایرانی و عزیمت خود به ایران برای تربیت فرزندانش سخن گفت.
همزمان با برگزاری این همایش، نمایشگاهی از محصولات عفاف و حجاب در طبقه همکف ستاد برپا بود که باعرضه محصولات خود به ترویج فرهنگ اسلامی و انتخاب چادر به‌عنوان حجاب برتر می‌پرداخت.

خبر: مقدم
عکس: میثم عطری

 

فریبا  مقدم
تهیه کننده:

فریبا مقدم