پنجمین همایش ملی پدافند غیرعامل در نظام سلامت برگزار شد

پنجمين همايش ملی پدافند غيرعامل در نظام سلامت در سالن همايش هاى بین المللی رازى واقع در دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار شد.

گالری عکس
اعضای پدافند غیرعامل دانشگاه در پنجمين همايش ملی پدافند غيرعامل در نظام سلامت که روز یکشنبه 7 آبان 96 در سالن همايش هاى بین المللی رازى واقع در دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار شد، حضور داشتند.
در این همایش یکروزه که در دومین روز از هفته نکوداشت پدافند غیرعامل با هدف معرفی دستاوردهای حوزه پدافند غیرعامل برگزار شد، دکتر هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سردار جلالی رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور، پیرحسین کولیوند سرپرست اورژانس کشور  و سایر مدیران عالی رتبه کشوری، اعضای کمیته پدافند غیرعامل دانشگاه به همراه کارشناسان دبیرخانه کمیته پدافند غیرعامل و اعضای گروه مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی دانشگاه شرکت داشتند.
وزير بهداشت در این همایش گفت: موضوع پدافند غيرعامل بسيار مهم است، چراكه در كشوري زندگي مي كنيم رد كه بلاياي طبيعي در آن كم نيست. وزارت بهداشت در ستاد پدافند غيرعامل هر اقدامی نیاز باشد، كوتاهي نمي كند و اميدوارم بیش از پیش به استانداردها نزديك تر شويم.

عمر برخی از بيمارستان ها در كشور به بيش از يك قرن مي رسد
به گزارش وبدا، دكتر سيدحسن هاشمي در همايش مشترک پدافند غيرعامل وزارت بهداشت و سازمان پدافند غيرعامل کشور گفت: در مقوله پدافند غيرعامل يكي از دستگاه هايي كه مورد توجه است، وزارت بهداشت است.
وزير بهداشت ادامه داد: نهادهايي كه در مواقع رخداد حوادث و بلايا بايد از مردم مراقبت كنند، اورژانس ، بيمارستان و بهداشت كشور است و لذا بايد خودمان عامل باشيم و متاسفانه شرايط ما  در گذشته مطلوب نبوده است.
دكتر هاشمي با بيان اينكه شرايط مالي دولت به گونه ای  نيست كه بتواند خود را به استانداردها نزديك كند، خاطرنشان كرد: عمر برخی از  بيمارستان ها در كشور به بيش از يك قرن مي رسد و با استانداردها مغايرت دارد و لذا بايد شرايط بيمارستان ها با استانداردهاي پدافند غيرعامل تطابق داشته باشد.
وزير بهداشت با إذعان به اينكه حوادثي كه رخ داده است، نشان داده كه نسبت به گذشته چابك تر شده ايم، تصريح كرد: در اورژانس ها كارهاي خوبي انجام شده است اما كافي نيست و ما بايد اين اطمينان را در مردم ايجاد كنيم كه خدمات را در حد استاندارد مناسبی  دريافت مي كنند.
دكتر هاشمي گفت: خوشبختانه روساي دانشگاه ها، معاونين و مسئولين دستگاه ها به مقوله پدافند غيرعامل توجه دارند و بر اهمیت پدافند غيرعامل واقفند ، چراكه در كشوري زندگي مي كنيم كه بلاياي طبيعي در آن كم نيست.

مریم  شعبانی
تهیه کننده:

مریم شعبانی