معرفی10 استاد برگزیده بخش آموزش، پژوهش و ویژه دانشکده پزشکی تهران

چهارمین دوره جشن قدر استاد با یاد استاد بهادری برگزار شد

دفتر چهارمین دوره جشن قدر استاد دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران با معرفی و تقدیر از 10 استاد برگزیده در بخش های آموزشی، پژوهشی و بخش ویژه و قدردانی از چهل استاد منتخب گروه های آموزشی در تالار ابن سینا بسته شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران دانشکده پزشکی، چهارمین دوره از جشن قدر استاد با یاد استاد بهادری و نامگذاری جوایز هر بخش به نام یکی از اساتید درگذشته دانشکده در سال گذشته، با حضور دکتر حسین قناعتی رئیس دانشگاه، دکتر محمدتقی بیگ محمدی رئیس و اعضای هیت رئیسه دانشکده پزشکی، اعضای هیات علمی و اساتید منتخب و برگزیده دانشکده روز شنبه 17 اردیبهشت جاری به صورت حضوری در تالار ابن سینا و پخش بر خط در فضای اسکای روم برگزار شد.
دکتر بیگ محمدی رئیس دانشکده پزشکی ضمن خیرمقدم به اساتید و ابراز خرسندی از برگزاری این مراسم خطاب به اساتید گفت: افرادی که صاحب علم هستند مقدس هستند و به یمن حضور شما بزرگواران این جلسه مقدس و متبرک است و قطعا مورد عنایت خداوند قرار دارد.
وی با اشاره به رساله امام سجاد به موضوع حقوق مقابل استاد و شاگرد پرداخت و افزود: شاگرد در ارتباط با استاد خود نباید صدای خود را بالا ببرد، مانند رابطه پدر و فرزندی و استادی موهبتی الهی است و استاد در ارائه دانش خود نباید کوتاهی کند و ارتباط شاگرد و استادی و رابطه مرید و مرادی باید حفظ و تقویت شود‌.
دکتر بیگ محمدی با تاکید بر تقویت رابطه مرید و مرادی میان شاگرد و استاد گفت: ما باید شاگردانی تربیت کنیم که افضل اساتید زمان خود باشند.
دکتر نیما رضایی دبیر اجرایی چهارمین جشن قدر استاد نیز ضمن خیرمقدم به حاضران در سالن و شرکت کنندگان مجازی مراسم گفت: اسفند سال 97 برای اولین بار و در راستای تکریم اساتید اولین جشن قدر استاد دانشکده پزشکی با مصوبه و حمایت هیئت‌ رئیسه در تالار ابن‌سینا برگزار و از اساتید در حیطه‌های مختلف آموزشی، پژوهشی، استاد جوان و پیشکسوت و برگزیده هیئت‌داوران، تقدیر شد.
دبیر اجرایی جشنواره گفت:  در بخش بخش آموزشی پزشکی عمومی 2 نفر، بخش آموزشی تخصصی و فوق تخصصی 2 نفر، بخش آموزش تحصیلات تکمیلی 1 نفر، بخش پژوهشی بالینی و علوم پایه 2 نفر، بخش استاد جوان، پیشکسوت و برگزیده هیات داوران هر کدام یک نفر معرفی و تقدیر خواهند شد.
وی ادامه داد: ریاست دانشکده، معاونین آموزشی، پژوهشی، تحصیلات تکمیلی، امور هیات علمی، دانشجویی فرهنگی به عنوان اعضای حقوقی و چنند تن از اساتید برگزیده سنوات قبل به عنوان اعضای حقیقی هیات داوران جشنواره را تشکیل می دهند، همچنین اعضای هیات داوران علی رغم انتخاب توسط فراگیران نمیتوانند به عنوان استاد منتخب یا برگزیده معرفی شوند.
وی با اشاره به روند انتخاب اساتید منتخب و برگزیده گفت: در انتخاب استاد برگزیده و منتخب آموزشی ملاک اصلی در انتخاب اساتید،  آرا فراگیران بود که پس از جمع آوری آرا، نظرات مدیران گروه و معاونان آموزشی بیمارستان ها، بررسی امتیازات سالانه اساتید در 5 سال اخیر، برگزاری جلسه با مدیران گروه های آموزشی و معاونین آموزشی بیمارستان ها، بررسی نتیجه این جلسات و آرای فراگیران توسط هیات داوران در انتخاب نهایی تاثیرگذار بود.
وی افزود: در بخش برگزیده پژوهشی دو نفر از اساتید در بخش بالینی و پایه معرفی خواهند شد که انتخاب بر اساس آرا فراگیران، منتور و راهنمای پژوهشی بودن اساتید و تعداد مقالات رجوع بهHایندکس و استناد مقالات در سامانه علم سنجی صورت گرفت.
دکتر رضایی ادامه داد: امسال در بخش استاد جوان  از یک هیات علمی زیر ۴۵ سال به شرط خدمت زیر 5 سال و در بخش استاد پیشکسوت استاد بالای 65 سال و استاد برگزیده هیئت داوران در بخش رول مدل تقدیر خواهد شد. که این افراد علاوه بر حائز شرایط بودن برگزیده آموزشی و پژوهشی و فعالیت های اجتماعی و فرهنگی به عنوان رول مدل نیز مطرح هستند.
دبیر اجرایی جشنواره قدر استاد در ادامه به تفکیک آرا اخذ شده از فراگیران پرداخت و گفت: اساتید منتخب به عنوان اساتیدی که بیشترین آراء را در بخش نظر سنجی از فراگیران، گروه های آموزشی و معاونین آموزشی بیمارستان ها کسب کردند، که از هر گروه آموزشی بسته به تعداد اعضای گروه یک یا دو نفر معرفی شدند  و اساتید برگزیده نیز پس از بررسی آرای فراگیران و نتیجه جلسات مدیران گروه ها و معاونان آموزشی و نظر نهایی هیات داوران به صورت محرمانه انتخاب و در اختیار ریاست دانشکده و دبیر جشنواره قرار داده شدند.
هر یک از بخش های جشنواره پیش از معرفی افراد برگزیده به نام یکی از اساتید فقید دانشکده که اخیرا دارفانی را وداع گفتند نام گذاری شده بود.
و در هر بخش دکتر قناعتی، دکتر بیگ محمدی و دکتر رضایی به همراه
توضیح این که اسامی اساتید برگزیده تنها در اختیار دبیر مراسم قرار داشت که پس از معرفی اساتید منتخب تقدیر از اساتید منتخب توسط یک استاد پیشکسوت گروه مربوطه به همراه دانشجو، و اجرای برنامه های متنوع موسیقی اعلام شد و لوح تقدیر، مدال و تندیس جشنواره که منقش به آرم قدیم دانشکده پزشکی و آثار هنری خلق شده توسط اساتید و دانشجویان به اساتید برگزیده اهدا شد، و هر یک از برگزیدگان دقایقی سخنرانی کردند.
در پایان برگزیدگان عکس یادگاری گرفتند و لوح یادبود مراسم توسط برگزیدگان و اعضای هیئت رئیسه و هیئت داوران جشنواره امضا شد.
همچنین دکتر ستاره اشجعی سروده خود در وصف قدر استاد را قرائت کرد و کلیپ استاد بهادری و اجرای دکتر حسین نژاد از گروه طب اورژانس نیز در حین مراسم پخش شد.


برگزیده بخش آموزشی پزشکی عمومی:
جایزه مرحوم  استاد بهادری
دکتر پروین پاسالار از گروه بیوشیمی
جایزه مرحوم دکتر حداد
دکتر رضا تسلیمی از گروه داخلی

برگزیده بخش تخصصی و فوق تخصصی:
جایزه مرحوم دکتر ابوالفضل شجاعی فرد
دکترشهریار نفیسی از گروه مغز و اعصاب
جایزه دکتر مرحوم مریم خوشنویس
دکتر کاوه حسینی از گروه قلب و عروق

برگزیده بخش آموزشی علوم پایه:
جایزه مرحوم دکتر فخرالدین قوامی
دکتر رقیه گندم کار از گروه آموزش پزشکی عمومی

برگزیده بخش پژوهش علوم بالینی:
جایزه مرحوم دکتر میرسپاسی
دکتر شاهین آخوندزاده از گروه روانپزشکی

برگزیده بخش پژوهش علوم پایه:
جایزه مرحوم دکتر جواد توکلی
دکتر حمیدرضا میرزایی از گروه ایمونولوژی

برگزیدگان بخش ویژه
برگزیده بخش استاد جوان: 
جایزه مرحوم دکتر سید حبیب اله دشتی
دکتر محمد حسین نبیان از گروه ارتوپدی 

برگزیده بخش استاد پیشکسوت: 
جایزه مرحوم دکتر غلامحسین نادری
دکتر محمد رضا نیکوبخت از گروه اورولوژی

برگزیده بخش هیات داوران:
جایزه مرحوم دکتر کمال هدایت
دکتر  رویا ستارزاده از گروه قلب و عروق

مینا  محمدی
تهیه کننده:

مینا محمدی

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *