گفتگو با رتبه اول آزمون دانشنامه تخصصی چشم پزشکی سال 98

رتبه اول رشته چشم پزشکی شصت و ششمین دوره آزمون دانشنامه تخصصی تلاش و پیگیری اعضای هیئت علمی بیمارستان فارابی را از عوامل مهم کسب رتبه های برتر بورد بوسیله دستیاران این بیمارستان دانست.

به گزارش روابط عمومی بیمارستان فارابی، دکتر احمد معصومی، نفر اول آزمون دانشنامه تخصصی چشم پزشکی سال 98 متولد اسفند ماه 68 در شهرستان تربت حیدریه است. سال 87 با رتبه 12 آزمون سراسری وارد رشته پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران شد و دوره پزشکی عمومی را در 13ترم ( یک سال زودتر از برنامه رسمی آموزش دانشکده پزشکی) به پایان رساند. 
دکتر معصومی که در ازمون جامع علوم پایه پزشکی اسفند89 و پیش کارورزی اسفند92 رتبه اول کشور را کسب کرده است، سال 94 با رتبه 4کشوری در رشته چشم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران پذیرفته و وارد بیمارستان فارابی شد و هر سال در آزمون ارتقای دستیاری رتبه اول را کسب کرد.
وی عضویت در بنیادملی نخبگان از سال 1388، عضویت در مرکز رشد استعداد های درخشان دانشگاه علوم پزشکی تهران، همکاری در آموزش دانشجویان پزشکی در قالب برنامه آموزشیاری بنیاد ملی نخبگان، همکاری با مرکز تحقیقات اورولوژی اطفال به مدت 4 سال و چاپ 20عنوان مقاله ایندکس شده ISI  و Medline را نیز در کارنامه خود دارد.
دکتر معصومی در امور خیریه نیز پیشقدم است و از سال 84 با جمعیت هلال احمر شهرستان تربت حدریه همکاری می کند و چندین بار در اردوهای جهادی بنیاد ملی نخبگان و بیمارستان فارابی شرکت کرده است. 
نفر اول شست وششمین دوره بورد چشم پزشکی، در سال 90 به عنوان دانشجوی برتر مقطع علوم پایه در فرهنگستان علوم پزشکی تقدیر شده و برگزیده برتر آموزشی سومین جشنواه دانشجویی ابن سینا در سال 95 است.
دکتر معصومی، موفقیتش را مرهون همسرش می داند و می گوید: در یکسال گذشته تمام تلاشم را برای کسب رتبه در ازمون بورد به کار بستم و همسرم در این مدت با ازخودگذشتگی یاور و همراهم بود.
وی یکی از دلایل موفقیت هر ساله دستیاران بیمارستان فارابی در کسب نتایج درخشان آزمون بورد را وجود استادان دلسوز در بیمارستان فارابی دانست و افزود: همه اعضای هیئت علمی گروه چشم پزشکی از جان و دل برای آموزش دستیاران تلاش می کنند و دلسوزانه پیگیر نتایج آن ها هستند. آن ها از هر فرصتی در جلسات آموزشی، اتاق های عمل و درمانگاه ها برای انتقال دانش و تجربیات خود به دستیاران استفاده می کنند و قطعا این تلاش ها در کسب رتبه های برتر توسط دستیاران فارابی موثر است.
نفر اول بورد چشم پزشکی در  سال 98 گفت: هرگاه چهارسال دوره دستیاری ام را مرور می کنم، هیچ توجیهی غیر از عشق برای صرف وقت و زحمتی که اعضای هیئت علمی گروه چشم پزشکی برای فراگیری دستیاران می گذارند نمی یابم. به نظرم فقط با کلمه عشق می توان رفتار استادی که ساعت ۶-۷ شب و بعد از یک روز سخت کاری، برای دانشجویان کلاس برگزار می کند یا در روز تعطیل که همه دوست دارند در کنار خانواده باشند و استراحت کنند، برای آموزش دستیاران به بیمارستان می آید را تفسیر کرد و  جادارد صمیمانه از همه ی استادانم در فارابی تشکر کنم و دستشان را ببوسم.
وی شاگردی در مکتب فارابی را افتخاری بزرگ برای خود خواند و افزود: استادان گروه چشم علاوه بر نقش بزرگی که در آموزش مهارت های علمی و عملی به ما داشتند، برای همه ی ما معلم اخلاق بودند.
دکتر معصومی که تا چندی دیگر برای گذراندن تعهدات قانونی اش به گروه چشم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران در بیمارستان فارابی می پیوندد به دوستان دستیارش توصیه کرد: قدر لحظات حضور و تحصیل در فارابی و اوقات خوش در کنار یکدیگر بودن را بدانند و مراقب باشند ناملایمات و سختی ها روی حرفه و عقیده شان اثر نگذارد.
خبر و عکس: حمیده امیدوار
 
معصومه  عزيزي
تهیه کننده:

معصومه عزيزي