بازدید سرزده دو عضو هیئترئیسه دانشگاه از بیمارستان دکتر شریعتی
دکتر یونسیان، معاون پژوهشی، دکتر شریعتی، معاون بهداشت و خورشید وسکویی، مدیر پرستاری دانشگاه در بازدیدی سرزده از بیمارستان شریعتی دیدن کردند.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه، این بازدید از ساعت 20:30 شامگاه سهشنبه 11 آبان 95 با حضور دکتر یونسیان، معاون پژوهشی، دکتر شریعتی، معاون بهداشت، وسکویی، مدیر پرستاری دانشگاه و با همراهی سوپروایزر ارشد بیمارستان باحضور در اورژانس بیمارستان شریعتی آغاز شد.
در ابتدا گروه بازدید ضمن حضور در تریاژ اورژانس به بررسی روند پذیرش بیماران پرداختند و ضمن گفتگو با کادر درمانی و بیماران حاضر در این بخش در جریان روندهای جاری در این بخش قرار گرفتند.
در ادامه گروه بازدید با حضور در بخش اورژانس ضمن گفتگو با همراهان بیماران و کادر درمانی، به بررسی پروندههای بیماران مستقر در این بخش پرداختند.
بازدید از اتاقهای احیا و گچ گیری، بررسی روند ترخیص بیماران از اورژانس، بررسی امکانات دارویی اورژانس و گفتگو با رزیدنتهای مستقر در اورژانس از دیگر موارد انجامشده توسط گروه بازدید در بخش اورژانس بود.
در بخشی از این بازدید، مدیر پرستاری دانشگاه ضمن گفتگو با یکی از پرستاران آمبولانس اورژانس و سوپروایزر بیمارستان، در جریان مدتزمان متوسط توقف آمبولانس در این بیمارستان قرار گرفت.
در بخش انتهایی، گروه بازدید با حضور در بخش ریه، ضمن بررسی امکانات بخش، وضعیت بیماران بستری و گفتگو با پرستاران ورزیدنت بخش، به بررسی پروندههای بیماران این بخش پرداختند.
در پایان این بازدید دکتر شریعتی با اشاره به اینکه بیمارستان شریعتی از بهترین مراکز درمانی دانشگاه است و خدمات زیادی به بیماران ارائه میدهد؛ اظهار داشت: همانند بیشتر مراکز درمانی دانشگاه، این بیمارستان هم با انبوه مراجعین مواجه است و بسیار بیشتر از ظرفیت خود در حال ارائه خدمات است.
وی افزود: اهم مسائل و مشکلاتی که در این بیمارستان است، مشابه مشکلاتی است که ما در سایر مراکز درمانی با آن مواجه هستیم و ما در این بازدیدها با بررسی فرآیندها و ارائه پیشنهادهایی، سعی میکنیم به دوستان کمکهایی شود.
معاون بهداشت دانشگاه با تأکید بر اینکه مسائل و مشکلات موجود؛ هیچ راهحل فوری و عاجلی ندارد؛ گفت: معروف است که مسائل پیچیده و سخت همواره یک راهحل «آسان ولی غلط» دارند و ازاینرو برای حل مسائل پیچیده باید ریشهایتر بررسی شود و گاهی حل مسائل درگرو راهکارهای کلان و کشوری است.
وی در ادامه با اشاره به اینکه در بعضی موارد بیمارستان میتواند راهکارها را تسهیل کند؛ افزود: بحثهایی مانند مستندسازی و داکیومنت کردن، مشخص کردن (Policy Procedure) مختلف، ادغام بعضی از کارها و کم کردن برخی از ثبتیات با ایجاد فراغت بیشتر برای کارکنان، میتواند مراحل خدماتدهی به بیماران را تسریع و تسهیل کند.
دکتر شریعتی در پایان سخنان خود با اشاره به قدرتمند بودن این بیمارستان در بحث خدمات تخصصی و توانمندیهای علمی؛ اظهار داشت: توانمندی تخصصی این بیمارستان در حدی است که بنده زمانی که بهعنوان قائممقام معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خدمت میکردم، در این بیمارستان بستری شدم و از خدمات درمانی این بیمارستان استفاده کردم و خوشبختانه این نگاه از سوی همه پزشکان به این بیمارستان وجود دارد.
وی افزود: بسیاری از مسائل و مشکلاتی که در این بیمارستان مشاهده میشود نظیر بحث (overload) بیماران و مشکل H.I.S این بیمارستان، ناشی از مسائل و تهدیدات بیرونی است و خیلی ارتباطی به خدمترسانی کادر درمانی و مدیریتی بیمارستان ندارد.
توضیح اینکه این بازدید تا ساعت 23:30 ادامه داشت.
خبرنگار و عکاس: میرحامد حسینی
ارسال به دوستان