• تاریخ: 1398/11/25 - 21:01
  • بازدید : 2823
  • زمان : 2 دقیقه

بازدید سرزده دو تن از اعضای هیئت‌رئیسه دانشگاه از بیمارستان آرش

دکتر ابوالحسنی مشاور رییس دانشگاه بر توجه بیشتر به آموزش مستمر کارکنان تاکید کرد.

گالری عکس
در این بازدید سرزده که چهارشنبه 6 مرداد 1395 از بیمارستان آرش انجام شد دکتر ابوالحسنی مشاور رئیس دانشگاه در حوزه سلامت، دکتر پارساپور مدیر دفتر ریاست و سرپرست روابط عمومی دانشگاه و دکتر شباب مدیر درمان معاونت درمان از اورژانس و بخش‌های ویژه بیمارستان دیدن کردند.
دکتر ابوالحسنی در حاشیه این بازدید با اشاره به بازدید قبلی خود از این مرکز در تاریخ 30 فروردین 95، گفت: خوشبختانه مسائلی که در بازدید قبلی دیده شد رفع شده و وضعیت بیمارستان خوب و رو به پیشرفت است. در حال حاضر با توجه به یک سری تحولات در حوزه بیمارستان‌ها نیاز است نسبت به گذشته نکته‌بین تر باشیم. زمانی امکان این ریزبینی‌ها وجود نداشت و آنچه ما را به تراز بیمارستان‌های بین‌المللی و صاحب تکنولوژی می‌رساند توجه به همین نکات ریز است. به عنوان مثال در بازدید امشب در خصوص کنترل تجهیزات پزشکی به نظر می‌رسد مشاهدات، دقیق مستندسازی نمی‌شود. ضروری است چک لیست هایی تهیه و به کارکنان آموزش لازم داده شود اگر چه در این مرکز کارکنان در خصوص تجهیزات اطلاعات داشتند ولی جای کار زیادی دارد.
وی همچنین با تاکید بر آموزش مستمر کارکنان گفت: یکی از کاربردهای آموزش مداوم بازسازی صحنه‌هایی است که ندرتاً اتفاق می‌افتد به منظور این که کارکنان تمرین کافی برای مواجهه با بحران را داشته باشند. به خصوص در بخش‌های ویژه اگر حادثه‌ای رخ دهد نیاز به سرعت و مهارت کافی دارد.
در ادامه دکتر پارساپور گفت: بیمارستان نسبت به بازدید قبلی از وضعیت بهتری برخوردار بود و خوشبختانه مشکلاتی که پرستاران از حذف بخش NURSERY به آن اشاره می‌کردند رفع شده و از طرفی مساله در کنار هم بودن تابلوی برخورد قضایی با توهین کنندگان به پرسنل و حقوق بیمار که در بازدید قبل دیده شد و به نظر من پیام‌های متضادی در ذهن مراجعین ایجاد می‌کرد در این بازدید برطرف شده بود. البته عملیات ساختمانی همچنان ادامه دارد که محدودیت‌هایی را در ارائه خدمات درمانی به مراجعین ایجاد کرده و با توجه به نکاتی که دکتر ابوالحسنی بیان کردند امیدواریم هر چه سریع‌تر این مشکلات هم برطرف شود.
در پایان دکتر شباب با اشاره به وضعیت مستندسازی و معرفی کادر درمان به بیمار گفت: نسبت به بازدید قبلی شرایط بسیار بهتر شده دستورات پزشک، تاریخ و مهر در پرونده‌ها به درستی ثبت‌شده، ولی کماکان در بعضی از پرونده‌ها ساعت انجام کاردرمانی دقیق ثبت‌نشده که باید به آن دقت شود و در معرفی پزشک و پرستار به بیمار هم نیاز به کار بیشتری هست./ق
عکس و خبر: باهو 

  • کد خبر : 61724
نجمه باهو
تهیه کننده:

نجمه باهو