• تاریخ انتشار : 1400/05/20 - 13:25
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 752
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه

نشست روزنامه‌نگاری برند در سه محور پژوهش، توسعه مدیریت و برنامه‌ریزی منابع و فرهنگی

دکتر ترابی: پویش «من پژوهشگر هستم» به‌منظور شناسایی و ثبت پرسش‌ها و نیازهای جامعه در عرصه‌های مدیریت، بالین و فرهنگ راه‌اندازی می‌شود

در دومین نشست روزنامه نگاری برند در سه محور پژوهش، توسعه مدیریت و برنامه ریزی منابع و فرهنگی در خصوص راه اندازی پویش‌های پژوهشی، تدوین کتاب معرفی خدمات براساس مخاطبان و کتاب سپید بحث و تبادل نظر شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران، در این نشست که صبح چهارشنبه 20 مرداد 1400 در سالن شورا دانشگاه برگزار شد، دکتر ماشاءاله ترابی مدیر روابط عمومی دانشگاه، بابیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی تهران پرتعدادترین مراکز تحقیقاتی را در مقایسه با دانشگاه‌های دیگر کشور دارد افزود: لازم است شرایطی را برای معرفی بهتر این حوزه و مشارکت بیشتر مراکز تحقیقاتی به وجود بیاوریم که ایجاد شوق و اشتیاق جدید کند.
مدیر روابط عمومی دانشگاه، راه‌اندازی کمپین‌ها را در ایجاد شور و اشتیاق بیشتر در مجموعه پژوهشی دانشگاه مؤثر دانست و افزود: کمپین‌ها می‌تواند در زمینه موضوعات مشترک بین مراکز تحقیقاتی ایجاد شود و برای انتخاب موضوعات لازم است همفکری کنیم. در این راستا کمپین «من پژوهشگر هستم» یکی از موضوعاتی است که می‌تواند در زمینه شناسایی و ثبت پرسش‌ها و نیازهای جامعه در عرصه‌های مدیریت، بالین و فرهنگ ایجاد شود.
دکتر ترابی، با اشاره به نقش حوزه توسعه مدیریت و برنامه‌ریزی منابع دانشگاه به‌عنوان یکی از محورهای موردتوجه در گروه برندآفرینی گفت: توسعه مدیریت و برنامه‌ریزی منابع ارتباط نزدیکی با پژوهش دارد و همه دانشگاه‌ها برای توسعه فعالیت‌های خود نیاز به خلق منابع جدید دارند. باتوجه به اینکه بودجه دولت درحال کاهش و نیازها روبه افزایش است  یکی از کارکردهای نتایج تحقیقاتی می‌تواند در زمینه تولید ثروت باشد.
مدیر روابط عمومی دانشگاه باتاکید بر شناخت بیشتر ظرفیت‌های دانشگاه گفت: اگر بتوانیم ظرفیت‌های دانشگاه را به‌خوبی شناسایی کنیم؛ می‌توانیم برنامه‌ریزی بهتری برای معرفی آن داشته باشیم. در گروه برندآفرینی که این جلسات در راستای اجرای برنامه‌های آن برگزار می‌شود؛ تلاش می‌کنیم تصویر جذاب و در واقع نسبتاً جامعی از مجموعه خدمات و فعالیت‌های موجود در دانشگاه ارائه و در این زمینه کارهای فرهنگی را توسعه دهیم.
دکتر ترابی تدوین کتاب سپید و تهیه لیستی از رویدادهای مهم مراکز را در دستور کار اعضای گروه روزنامه‌نگاری برند قرارداد و گفت: لیستی از رویدادهای مهم مراکز خود به‌منظور سالگرد معرفی روند پیشرفت برجسته‌ترین و شایسته‌ترین فعالیت‌هایی که در طول سال‌های گذشته  صورت گرفته و همچنین دو کتاب معرفی خدمات براساس مخاطب و کتاب سپید به‌عنوان کتابی که خدمات برجسته، ویژگی خدمت و محصول خاص و همچنین راه‌حل‌های متفاوت در برخورد با چالش‌ها را به منصه ظهور می‌رساند تدوین کنید.
مدیر روابط عمومی دانشگاه، ایجاد ارزش‌افزوده را در گرو اتصال و ارتباط فعالیت‌های مراکز مختلف دانشگاه، دانست و گفت:  یکی از چالش‌های موجود، کمبود منابع لازم به‌منظور معرفی خدمات و ظرفیت‌های مراکز است. با بررسی منابع موجود می‌بینیم در هیچ‌یک از مراکز، منابعی که معرفی کند در آن مجموعه چه خدمتی، برای چه نوع مخاطبی و با چه ویژگی و چارچوبی ارائه می‌شود؛ وجود ندارد و اگر منبعی هم باشد در زمینه فرآیند خدمت است. به همین دلیل در حوزه‌های مختلف دانشگاه، با جعبه‌های سیاهی مواجه هستیم که گاهی افراد آن مجموعه هم آگاه نیستند، چه اتفاقی در آنجا روی می‌دهد و چه ارزشی‌هایی به وجود می‌آید. بنابراین تلاش می‌کنیم این ارزش‌ها را به نمایش بگذاریم و شرایط لازم را برای ایجاد ارزش‌افزوده که نیازمند اتصال و ارتباط مراکز با یکدیگر است فراهم کنیم تا دانشگاه در سطح جدیدی از معرفی قابلیت‌ها قرار گیرد.
در ادامه نشست، فاطمه جوادی از روابط عمومی معاونت تحقیقات و فناوری، بخشی از رویدادهای مهم پژوهشی و الناز واحدی از روابط عمومی مرکز تحقیقات ایمونولوژی، آسم و آلرژی پیش‌نویس کتاب سپید مرکز خود را معرفی کردند.

  • گروه خبری : گروه های مطالب,ستاد مرکزی روابط عمومی,گروه خبری RSS
  • کد خبر : 195507
سمیرا  کرمی
تهیه کننده:

سمیرا کرمی

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *
تنظیمات قالب