اخبار مراسم ها و همایش ها

 

 

  • تاریخ انتشار : 1395/02/08 - 17:53
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 2989
  • زمان مطالعه : 4 دقیقه

نهمین جشنواره آموزشی شهید مطهری

دکتر جعفریان: توانایی‌های خود را دست‌کم نگیریم

رییس دانشگاه در جشنواره آموزشی شهید مطهری ضمن بیان نقاط قوت دانشگاه تأکید کرد باید بتوانیم توانمندی‌های خود را به خوبی معرفی کنیم.

گالری عکس  یک 

گالری عکس دو
در این مراسم که 8 اردیبهشت 95 در تالار ابن‌سینا برگزار شد، دکتر جعفریان ضمن تبریک فرارسیدن روز استاد، با بیان اینکه کارهای ارزشمندی در مرحله ایده، طراحی و اجرای فرآیندها در دانشگاه صورت گرفته است، گفت: در این دانشگاه ظرفیت‌های بسیاری وجود دارد که نباید آن را دست‌کم گرفت.

شگفت‌زدگی اساتید بین‌المللی از توانمندی‌های دانشگاه
وی با تاکید بر اینکه آنچه در دانشگاه در حال انجام است با آنچه از دیگر مراکز جهان گزارش می‌شود تفاوت زیادی ندارد و حتی در بعضی موارد بهتر است افزود:  با توجه به بازدیدی که از مراکز معتبر علمی جهان داشتم آنچه در محیط آموزشی دانشگاه وجود دارد در سطح قابل قبولی است. البته ادعا نمی‌کنم هر کاری که در دانشگاه انجام می‌شود مانند مراکز معتبر دنیاست چون در مواردی  با آنان فاصله داریم.
 دکتر جعفریان با اشاره به ارزیابی بازدیدکنندگان بین‌المللی که اخیراً به دانشگاه آمدند گفت: رییس دانشگاه سلیمانیه، رییس موسسه نایس انگلیس و... از دیدن گستره فعالیت‌های دانشگاه تعجب کردند. معمولاً در مدت‌زمان کوتاه نقاط منفی بیشتر  از نقاط مثبت به چشم افراد تازه‌وارد می‌آید با این وجود آنان پتانسیل و توانمندی‌های دانشگاه، را مثبت ارزیابی کردند.
رییس دانشگاه ناتوانی در معرفی توانمندی‌های موجود را مهم‌ترین مسئله دانست و افزود: اغلب در معرفی توانایی‌ها، فعالیت‌ها و تداوم کاری که انجام می‌دهیم دچار مشکل می‌شویم.
وی با بیان اینکه فعالان عرصه آموزشی بهتر می‌توانند به سایرین منتقل کنند که کارهای این حوزه در سطح خوبی ارائه می‌شود افزود: با برنامه‌ریزی، طراحی و اجرای درست  و تأمین زیرساخت‌های لازم، می‌توانیم نتایج خوبی به‌دست آوریم.
دکتر جعفریان با اشاره به یکی از فرآیندهای برگزیده کشوری جشنواره شهید مطهری با عنوان «طراحی و اجرای کلینیک مراقبت‌های دارو درمانی در سطح بیماران سرپایی» گفت: ما اولین دانشگاه کشور هستیم که بخش مراقبت‌های دارویی را ایجاد کردیم. کاری که انجامش آسان نبود و برای طراحی و نحوه اجرای آن حدود 2 سال وقت صرف شد.

یادمان نرود معلم هستیم
رییس دانشگاه در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه فراموش نکنیم معلمی وظیفه اصلی ماست افزود: بدون داشتن روحیه معلمی نمی‌توان شاگرد پروری کرد و خوب درس داد. باید دانشجویان را به چشم فرزندان خود ببینیم و با همان توجه به آنان آموزش دهیم.
دکتر جعفریان برون داد output)) دانشگاه در حوزه آموزش را در سطح خیلی خوب و نتیجه و کیفیت (Outcome) حوزه آموزش را به نسبت خوب ارزیابی کرد و افزود: دانشگاه از این فاز عبور کرده است اما مهم‌تر از این دو میزان اثرگذاری (Impact) فارغ‌التحصیلان است. باید افرادی را تربیت کنیم که در مجموعه خود بتوانند اثرگذار بوده به اصلاح و بهبود فرآیندها بپردازند.
وی بابیان اینکه دانشجویان با الگوگیری از  اساتید خود می‌توانند اثرگذار باشند افزود: اگر  میزان اثرگذاری اساتید بالا باشد می‌توانند فارغ‌التحصیلانی را تربیت کنند که در آینده مؤثر واقع شوند.

هدفگذاری برای حضور در بین 100 دانشگاه برتر نظام رتبه بندی QS
رییس دانشگاه، بین‌المللی سازی دانشگاه را فرصتی استثنایی برای تقویت زیرساخت‌ها و ارتقا جایگاه دانشگاه دانست  و افزود: براساس هدف‌گذاری  انجام‌شده در سال 97 تعداد دانشجویان خارجی باید به هزار نفر برسد درحال حاضر بیش از 450 دانشجو از 32 کشور در این دانشگاه مشغول تحصیل‌اند لذا رسیدن به این هدف کار سختی به نظر نمی‌رسد.
دکتر جعفریان تصریح کرد: البته مهم‌تر از تعداد دانشجویان خارجی، ایجاد زمینه تقاضای تحصیل در این دانشگاه است در حال حاضر دانشجویانی از هند درخواست پذیرش دادند و امیدوارم میزان متقاضی از دیگر کشورها نیز افزایش یابد.
وی ارتقا رتبه دانشگاه در رتبه بندی‌های بین‌المللی را قابل‌دستیابی دانست و افزود: به همت و پشتکار اساتید به‌راحتی می‌توانیم در بازه زمانی کمتر از 10 سال در میان 100 دانشگاه برتر گروه پزشکی در نظام رتبه‌بندی QS قرار بگیریم.

بازخورد منفی به معنای زیر سؤال بردن اشخاص نیست
رییس دانشگاه در بخش دیگری از سخنان خود به تقویت تعامل مجموعه دانشگاه تاکید کرد و افزود: باوجود همه نقاط قوتی که داریم نحوه برقراری ارتباطمان با یکدیگر ضعیف است البته این یک مسئله فرهنگی است که در جامعه وجود دارد ولی محیط آکادمیک باید بتواند آن را حل کند.
وی بر ضرورت انتقاد سالم و تحمل نقدپذیری تاکید کرد و افزود: شیوه نقد مناسب و توانایی پذیریش انتقاد را در خود تقویت  کنیم. باید بتوانیم با یکدیگر راحت گفتگو و بدون عصبانیت مسائل را مطرح کنیم. باید توجه داشت بازخورد منفی به معنای زیر سؤال بردن هویت اشخاص نیست بلکه مربوط به برنامه و فرایندی است که به اجرا در می‌آید.
خبرنگار: سمیرا کرمی
عکس: جمشید ربیعی

  • گروه خبری : گروه های مطالب,گروه خبری RSS,مراسم ها و همایش ها
  • کد خبر : 59810
سمیرا  کرمی
تهیه کننده:

سمیرا کرمی

1 نظر برای این مقاله وجود دارد

غیر پزشک

غیر پزشک

78/10/11 - 00:00

چناب دکتر با این اوضاع مالی پیش رو و نیز مشکلات اقتصادی استادی غیر پزشک بعید است به هدف مورد نظرتان درباره 100 دانشگاه برتر برسیم.

پاسخ

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *