گفتگو با مهندس هادی مخبر، مشاور بیمارستان سینا در خصوص مدیریت کرونا ویروس در این مرکز درمانی
مهندس هادی مخبر، مشاور بیمارستان سینا از همکاران بیمارستان سینا قدردانی کرد.
به گزارش روابط عمومی بیمارستان سینا، از ابتدای شیوع کرونا ویروس در شهر تهران، یکی از بیمارستان هایی که مردم برای درمان درد خود به آن مراجعه می کردند بیمارستان سینا بود، مرکز درمانی با بیش از 150 سال قدمت که در تمام ادوار تاریخی برای التیام درد و رنج مردم در کنار آنها بوده است. این بار بیماران رنجیده از کرونا، بیمارستان سینا را پناه خود یافتند. در زمینه مدیریت و سامانه بخشی و نحوه ارائه خدمات به این بیماران در این مرکز درمانی به سراغ مهندس هادی مخبر، مشاور رئیس بیمارستان رفتیم و با وی به گفتگو نشستیم.
با سلام خدمت جنابعالی و عرض خدا قوت، با توجه به اینکه با شیوع بیماری کرونا ویروس، تعداد کثیری از مردم و مبتلایان و افراد مشکوک به این مرکز مراجعه کردند در خصوص مدیریت بحران انجام شده در این زمینه توضیح می فرمائید.
ضمن عرض سلام و خسته نباشید، باید در ابتدا از تمامی کادر درمان و خانواده بیمارستان سینا قدردانی کنم.
مدیریت بحران در این بیمارستان به خوبی عمل کرده و هم اکنون این مرکز درمانی از شرایط مناسبی برخوردار است و خوشبختانه شاهد بهبود بیماران مبتلا به کرونا و ترخیص آنها هستیم و هر روز بر تعداد بیماران بهبود یافته افزوده می شود.
لطفا در خصوص نحوه تامین و تقسیم تجهیزات محافظتی مورد نیاز برای مقابله با بیماری کرونا ویروس در بیمارستان سینا توضیح می فرمائید.
در این مرکز درمانی بر اساس نیازهای کادرهای درمانی، خدماتی و پشتیبانی، تجهیزات محافظتی لازم بر اساس پروتکل تعیین شده در اختیار آنها قرار می گیرد و با مسئولیت و تعهدی که مسئولان بیمارستان در قبال سلامت کارکنان خود قائل هستند سعی می شود هیچ گونه کوتاهی در این زمینه انجام نشود.
و در خصوص تامین تجهیزات محافظتی باید عرض کنم خوشبختانه با مشکلی مواجه نبودیم و توسط همکاران داروخانه 13 آبان بیمارستان حمایت شده ایم.
برای کارکنان بیمارستان که خود مبتلا به بیماری کرونا ویروس می شوند چه تمهیداتی اندیشیده شده است.
در این زمینه سعی می شود از کارکنان مبتلا به کرونا ویروس حمایت شود و برای استراحت و درمان آنان تمهیدات مورد نیاز در نظر گرفته شده است به عنوان مثال اگر نیاز به استراحت در منزل باشد به آنها استعلاجی داده می شود و از طریق بیمارستان پیگیر درمان آنان خواهیم بود تا ان شاء الله سلامت خود را بازیابند و خوشبختانه تعدادی از کارکنان که درگیر این بیماری شده بودند به لطف خدا در حال حاضر بهبود یافته اند.
در این مدت با توجه به اینکه میزان مراجعات بیمارستان افزایش یافته است چگونه نیروها برای انجام خدمات درمانی و اجرایی تقسیم بندی شدند.
در این زمینه تصمیمات لازم از طریق کمیته بحران بیمارستان به ریاست و محوریت جناب آقای دکتر طالب پور گرفته می شود. در این کمیته، سر تیم های رسته های مختلف شغلی اعم از اعضا هیئت علمی، پرستاری، درمانی و پاراکلینیکی، اداری و پشتیبانی شرکت دارند و وظایف بر اساس بررسی های که روزانه انجام می شود تعیین و هر گروهی عهده دار مسئولیت آن می شود.
تا به امروز در حدود 17 جلسه حتی در روزهای تعطیل و اعیاد نیز برگزار شد و این امر سبب اداری مطلوب تر بیماران مبتلا و یا مشکوک به کرونا شده است.
لطفا توضیح می فرمائید برای افزایش روحیه کارکنانی که در مبحث ارائه خدمات به بیماران مبتلا به کرونا درگیر هستند چه تمهیداتی اندیشیده شده است.
البته باید گفت بسیاری از کارکنان بیمارستان با جان و دل به ارائه خدمات می پردازند و این انگیره واقعا قابل تقدیر است اما بیمارستان برای این کارکنان خدوم تشویق های مالی و غیر مالی در نظر دارد و از آنها حمایت های لازم انجام خواهد شد. مسلما این رشادت و از خودگذشتگی آنان در این زمان سخت از نظر خداوند متعال نیز به دور نخواهد ماند.
در خصوص علت تعطیلی درمانگاه تخصصی توضیح می فرمائید.
براساس دستورالعمل وزارت بهداشت و با توجه به شیوع بیماری کرونا ویروس در جامعه در حال حاضر درمانگاه تخصصی بیمارستان سینا تعطیل است و فقط برخی از جراحی اورژانسی انجام و همچنین خدمات شیمی درمانی نیز ارائه می شود.
با تشکر از وقتی که گذاشتید در انتها اگر صحبتی دارید می شنویم.
من در انتها از صمیم قلب از خانواده بیمارستان سینا تشکر می کنم به خصوص از کادر درمانی، پزشکان، پرستاران، نیروهای پشتیبانی و خدماتی که متحمل زحمت بسیاری می شوند و ان شاء الله خداوند سبحان پشتیبان آنها باشد و بتوانیم زحمات آنها را جبران کنیم.
نظر دهید