• تاریخ انتشار : 1402/02/16 - 17:41
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 443
  • زمان مطالعه : 4 دقیقه

اختتامیه بیست و چهارمین همایش کشوری آموزش علوم پزشکی و پنجمین جشنواره دانشجوی ایده های نوآورانه برگزار شد

مراسم اختتاحیه بیست و چهارمین همایش آموزشی علوم پزشکی و پنجمین جشنواره دانشجویی ایده‌های نوآورانه با حضور دکتر ابوالفضل باقری فرد معاون آموزشی، دکتر سید فرشاد علامه معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی تهران، دکتر آیین محمدی رئیس مرکز مطالعات وزارت متبوع و دبیر بیست و چهارمین همایش کشوری آموزش علوم پزشکی و نیز دکتر محبوبه مافی نژاد مدیر مرکز مطالعات دانشگاه و دبیر علمی بیست و چهارمین همایش کشوری آموزش علوم پزشکی برگزار و از برگزیدگان حوزه های مختلف قدردانی شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران مرکز مطالعات و توسعه آموزش، دکتر محبوبه مافی نژاد، در ابتدا از اساتید بین المللی و در ادامه از همه افرادی که در این رویداد ملی مشارکت فعال داشتند از جمله کمیته علمی، کمیته اجرایی، کمیته دانشجویی در قالب ICHPE Student Taskforce و مدیران و معاونان، همه اعضای هیات علمی، دانشجویان و کارشناسان فعال در حوزه آموزش دانشگاه ها و دانشکده های کشور قدردانی کرد.

وی گزارشی از برگزاری این رویداد سه روزه ارائه کرد و گفت: در این همایش ۲۰۰ پوستر، ۱۶ سخنرانی کوتاه انگلیسی و ۱۰۰ سخنرانی کوتاه فارسی ارائه و ۵ کلینیک مشاوره،  ۱۷ کارگاه های آموزشی و یک دوره محیا، ۵ جلسه ارائه تجربیات، ۱۰ صبحانه کاری، ۱۰ سمپوزیوم، ۴ جلسه ارایه پایان نامه دکترا و کارشناسی ارشد  و ۱ جلسه ایده های نوآورانه برگزار شد.
دکتر مافی نژاد افزود:همایش سالجاری با رشد قابل توجه و استقبال پرشور علاقه مندان در ارسال خلاصه مقالات و ایده های نوآورانه همراه بود که ۶۹۸ خلاصه مقالات ارسال شد. همچنین به طور کلی، ۳۵۳ ایده نوآورانه ارسال شد که ۶ ایده حائز رتبه کشوری شدند.

وی افزود: ویژگی بیست و چهارمین همایش نسبت به همایش های سال های  گذشته، طراحی ۲ لاین بین المللی و تنوع بخشی به برنامه های حوزه بین الملل بوده است. همچنین برگزاری رویدادهای جدید شبکه سازی و دوره محیا، استفاده از فناوری و تکنولوژی در راستای صرفه جویی زمان و منابع در ارایه پوسترها و انجام فرایند ارزشیابی رویدادهای همایش، و فراخوان و مشارکت نظامند دانشجویان دانشگاه های مختلف در قالب ICHPE Student Taskforce از جمله این تغییرات بود.

به علاوه، در بحث ارزشیابی نیز دو اتفاق صورت گرفت که یکی بحث برنامه ریزی برای انجام ارزشیابی چند بعدی از همایش در قالب ارزشیابی کمی و کیفی و با استفاده منابع مختلف درگیر و همچنین انجام ارزشیابی در لحظه با استفاده از شرکت کنندگان هر رویداد بود.

دکتر مافی نژاد در پایان گفت: یکی از موضوعاتی که بر آن تاکید ویژه داشتیم افزایش بعد آموزشی و تقویت تعاملات از طریق فرصت پرسش و پاسخ در ارایه سخنرانی های کوتاه و پوستر بود.

در پایان از فرایندهای برتر به شرح زیر قدردانی شد: 
دکتر ابوالفضل گلستانی مجری اصلی فرایند دانش پژوهی آموزشی (برنامه پزشکی نود) ۱۳۹۰
دکتر ریتا مجتهدزاده مجری اصلی فرایند دانش پژوهی آموزشی: طراحی و استقرار نظام شناسایی عملکرد آکادمیک و ارزش‌گذاری عینی آن (سیستم شعاع) ۱۳۸۷
دکتر محبوبه مافی نژاد مجری اصلی فرایند دانش پژوهی آموزشی: طراحی و اجرا سیستم ارزیابی مهارت های طبابت ۱ در دوره علوم پایه ره پزشکی عمومی ۱۳۹۳
دکتر ملیحه کدیور مجری اصلی فرایند دانش پژوهی آموزشی: طراحی  اجرا و ارزشیابی برنامه های آموزشی با رویکرد هنر و رسانه در آموزش موضوعات اخلاقی  روانی و اجتماعی به دانشجویان پزشکی ۱۳۹۴
دکتر عظیم میرزازاده مجری اصلی فرایند دانش پژوهی آموزشی: برنامه مشاهده همتایان گامی در جهت ارزشیابی تکوینی هیات علمی ۱۳۹۶
فرایندهای قابل تقدیر در حیطه ارزشیابی باز طراحی  اجرا و ارزشیابی دوره مجازی آموزش داخلی کارآموزان رشته پزشکی مجتمع بیمارستانی امام خمینی با استفاده از مدل ارزشیابی cpp  صاحبان فرایند: دکتر فرشاد شاه کرمی، دکتر نسیم خواجوی راد  همکاران فرآیند: دکتر رقیه گندم کار، دکتر عظیم میرزازاده 

 

رتبه دوم فرایند در حیطه تدوین و بازنگری برنامه های آموزشی
عنوان فرایند: طراحی، اجرا و ارزشیابی دوره آموزشی ارزیابی، تشخیص و پیگیری مبتلا به اختلالات کف لگن برای دستیاران دوره پزشکی تخصصی در گروه آموزشی جراحی زنان و زایمان دانشکده پزشکی دانشگاه های علوم پزشکی کشور
 صاحبان فرایند: زینب قنبری، خدیجه ادبی
همکاران فرآیند: دکتر فاطمه مستعان،  دکتر مریم دلدار پسیخانی،  دکتر طاهره افتخار و دکتر نرگس صالح
فرایند قابل تقدیر در حیطه محصولات آموزشی

طراحی، اجرا و ارزشیابی برنامه آموزش درمان تکامی-عصبی در کودکان مبتلا به فلج مغزی برای دانشجویان توانبخشی، یک برنامه مبتنی بر گوشی های هوشمند مبتنی بر اساس مدل  ADDIE
صاحبان فرایند: حمید دالوند، سینا مستوفی

رتبه اول ستادی در حیطه مدیریت و رهبری آموزشی با عنوان فرایند استقرار اعتباربخشی دوره پزشکی عمومی به عنوان اولین سیستم اعتباربخشی دوره های آموزشی در کشور  
صاحبان فرایند: رقیه گندمکار، بابک ثابت، ابوالفضل محمدی دبیرخانه پزشکی عمومی

رتبه دوم در حیطه یادگیری الکترونیکی فرایند طراحی،اجرا و ارزیابی دوره آموزشی مجازی مبتنی بر روش بازی وارسازی و بازی جدی آموزشی جهت توانمندسازی دانشجویان علوم پزشکی و کارکنان نظام سلامت در شناسایی و مدیریت خشونت های مبتنی بر جنسیت
صاحبان فرایند:عباس استاد تقی زاده
همکاران فرآیند:نازنین سلیمانی، دکتر مریم هوشمند، سینا مصلی نژاد، دکتر سیدمحمد پیران، مهربانو حسینی راد، علیرضا دانشمند، دکتر شهلا خسروی، دکتر سیما گرشاسبی، حمیدرضا افسری

رتبه اول در حیطه یاددهی و یادگیری فرایند یادگیری تعاملی از طریق آموزش درس دارودرمانی بیماری های اعصاب و روان با کمک بازی جدی رمان تعاملی pharm Psy و ارزشیابی پیامدهای آن
صاحبان فرایند: مروارید ظریف یگانه، سها نمازی
همکاران فرآیند: دکتر نیایش محبی،  دکتر محبوبه مافی نژاد،  دکتر عیسی رضایی،  دکتر شعله ابراهیم پور، محمد کیانی

رتبه اول حیطه تدوین و بازنگری برنامه های آموزشی فرایند طراحی طولی کارآفرینی توانمندی محور و ارزش مدار (تکتا) ب ای برنامه درسی رشته پزشکی در زمینه توانمندی های لازم در دانشگاه‌های نسل سوم
  صاحبان ایده: آبتین قاسم پور، سینا گلستانی، ایمان کیانی

رتبه اول حیطه یادگیری الکترونیکی فرایند سه کاپ: سامانه هوشمند کارآفرینی پزشکی در جهت آموزش تم طولی کارآفرینی به دانشجویان پزشکی
صاحبان  ایده: مرضیه رضایی، محمد شهاب الدین دانشور، بنیامین خوش پرست توماج

پایان نامه کارشناسی ارشد برتر: محمد کیانی

  • گروه خبری : مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی
  • کد خبر : 233842
فاطمه  قربی
تهیه کننده:

فاطمه قربی

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *