• تاریخ انتشار : 1395/03/27 - 12:21
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 4580
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه

بازدید سرزده رییس دانشگاه از بیمارستان امیراعلم

دکتر جعفریان در نهمین روز ماه مبارک رمضان پس از بازدید از بیمارستان امیراعلم از همه کارکنان این بیمارستان به جهت زحماتشان در خدمت رسانی به بیماران تشکر کرد.

گالری عکس
در این بازدید که عصر روز چهارشنبه 26 خرداد 95 توسط رییس دانشگاه و با همراهی دکتر فتوحی عضو هیئت‌رئیسه دانشگاه و دکتر شباب مدیر درمان معاونت درمان انجام شد، دکتر جعفریه رییس و زراعت کار مدیر بیمارستان امیراعلم نیز حضور داشتند.
دکتر جعفریان رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران در حین بازدید از بخش‌های اورژانس و ICU بیمارستان امیراعلم و بررسی بعضی از پرونده‌ها و مستندات بستری به همراه کادر پزشکی و پرستاری حاضر در بیمارستان بر بالین تعدادی از بیماران رفت و به چگونگی ارائه خدمات درمانی و پیگیری احوال ایشان پرداخت.
رییس دانشگاه در حاشیه این بازدید گفت: اورژانس بیمارستان در این بازدید خلوت بود و تنها یک بیمار تحت نظر در اورژانس حضور داشت، تریاژ هم تقریباً خالی بود که البته در این ساعات قبل از افطار بیش از این انتظار نمی رود. شلوغی بیمارستان بیشتر در ساعات شب اتفاق می‌افتد. اگر چه آن چه از فرآیند و روند کار به چشم می‌خورد درست بود ولی این که این روند در مواقع شلوغی آیا می‌تواند خوب عمل کند یا نه حرف دیگری است.
وی فضای فیزیکی اورژانس بیمارستان امیراعلم را به علت کوچک و محدود بودن نامناسب خواند و افزود: تردد در حالت ازدحام در این فضا کار راحتی نیست بنابراین اورژانس اینجا نیاز به یک اصلاح فیزیکی اساسی دارد که دوستان در حال برنامه‌ریزی و طراحی آن هستند؛ و اما از نظر آنچه ما در بازدیدهای هیئت‌رئیسه دانشگاه در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه تعقیب می‌کنیم خوشبختانه پرستاران خودشان را به بیمار به درستی معرفی می‌کنند و اطلاعاتی نسبی به آن‌ها می‌دهند ولی در خصوص همکاران پزشک، اینکه تا چه حد خود را به بیمار معرفی می‌کنند به درستی معلوم نبود. ما اصرار داریم که اگر چه نه به اسم ولی بیمار کاملاً پزشک و پرستار خود را بشناسد.
دکتر جعفریان با اشاره به گردش بالای بیمار در بیمارستان امیراعلم گفت: امروز پس از گذشت دوازده ساعت صد و نود بیمار به بیمارستان مراجعه کرده‌اند که حاکی از گردش زیاد بیمار است. حجم زیادی از بیماران گوش و حلق و بینی به این بیمارستان مراجعه می‌کنند که با راه‌اندازی ساختمان جدید هم ارائه خدمات درمانی به این بیماران بهتر و هم بقیه فضای فیزیکی بیمارستان مثل اورژانس و درمانگاه، مدلش اصلاح می‌شود. امیدواریم همه همکارانمان در اجرای این طرح‌ها موفق باشند.
وی پس از بازدید از بخش‌های ویژه گفت: در بخش ICU یک تخت خالی وجود داشت و شرایط نسبتاً خوبی حاکم بود. نسبت کارکنان به تعداد تخت موجود در شرایطی که بیمار بدحال وجود ندارد خوب بود و نسبت 3 پرستار به یک تخت وجود داشت که بد نیست و از طرفی حضور کارکنان باتجربه در اورژانس و بخش‌های ویژه از دیگر نکات مثبت این بازدید بود ولی در ثبت مستندات علی‌رغم اینکه به لحاظ محتوا یعنی ثبت گزارشات و دستورات منظم بود ولی متأسفانه ساعت و تاریخ اقدامات به درستی لحاظ نشده بود و اصرار داریم همکاران ما به ثبت دقیق همه مواردی که اتفاق می‌افتد با ساعت و تاریخ اقدام کنند چرا که هم روند درمانی بیمار بهتر انجام می‌شود و هم در مواقع بروز مساله اطلاعات قابل بازیابی است.
دکتر جعفریان در پایان با اظهار رضایت از توجه کارکنان به بیماران در بیمارستان امیراعلم گفت: بیماران در کنار اقدامات فنی و تخصصی بیش از هر چیز به توجه ما نیاز دارند و خوشبختانه فرهنگ توجه به بیمار در بیمارستان امیراعلم به خوبی به چشم می‌خورد. این بیمارستان جزء بیمارستان‌های شلوغ و پر مراجعه ماست و اگر اشتباه نکنم یک سال بدون شکایت را پشت سر گذاشته که با توجه به اطلاعات ما مردم از خدماتی که از بیمارستان امیراعلم می‌گیرند در مجموع راضی هستند و این نشان می‌دهد که همه عوامل بیمارستان به بیمار توجه دارند. از همه همکاران در بیمارستان امیراعلم در همه گروه‌های شاغل اعم از پزشکی، پرستاری، کمک پرستاری، پیراپزشکی و پشتیبانی به خاطر زحماتشان در خدمت رسانی به بیماران تشکر می‌کنم و برایشان آرزوی سلامتی دارم./ق
عکس و خبر: باهو 

 

  • گروه خبری : معاونت درمان,گروه خبری RSS
  • کد خبر : 60925
نجمه باهو
تهیه کننده:

نجمه باهو

تنظیمات قالب