تهران میزبان ششمین نشست بین المللی STEP

ششمین نشست برنامه تبادل علم و فناوری(استپ) همزمان با مراسم اعطای جایزه مصطفی(ص) ۱۸ تا ۲۰ آبان ماه به میزبانی کشور ایران برگزار می‌شود.

بنیاد علم و فناوری مصطفی (ص) از سال 2015 اقدام به برگزاری برنامه تبادل علم و فناوری در جهان اسلام (STEP) به صورت دوره ای و به میزبانی کشورهای مختلف اسلامی نموده است.
این برنامه با هدف، اطلاع رسانی و آ گاهی بخشی ظرفیت ها، توانمندی ها و دستاوردهای جهان اسلام در حوزه علم و فناوری، شکل گیری بسترهای موثر اشتراک گذاری توانمندی ها در عرصه علم و فناوری به منظور حل مسئله های جهان اسلام و ایجاد بستر شکل گیری ارتباطات موثر میان دانشمندان برجسته جهان اسلام و نخبگان جوان برگزار می شود.
این برنامه با مشارکت بیش از 150 دانشمند برجسته و مدیران مراکز آموزش عالی و تحقیقاتی از 27 کشور جهان برگزار خواهد شد و شرکت کنندگان علاوه بر به اشتراک گذاری دانش و تجربیات خود، به بحث و تبادل نظر در خصوص راهکارهای شکل گیری شبکه همکاری های علمی پیرامون مسائل کلیدی جهان اسلام می پردازند. همچنین این مباحث در قالب برنامه هایی نظیر سخنرانی، پانل های تخصصی، کارگاه های تخصصی، ارائه مقالات و پوستر ... ارائه می شود.
برنامه تبادل علم و فناوری در جهان اسلام (STEP) تا کنون 5 دوره در کشورهای مختلف برگزار شده است که میزبانی این رویداد در 2 دوره با ایران و در سه دوره دیگر با  کشورهای مالزی، عمان و پاکستان بوده است.
در این دوره از نشست، ۶ حوزه «سلامت»، «همبست آب و انرژی»، «ارتباطات علم»، «همکاری‌های علمی»، «بانوان و علم و فناوری» و «تامین مالی علم و فناوری» مورد تمرکز قرار گرفته است.
در این دوره دانشگاه صنعتی شریف، دانشگاه علوم پزشکی تهران، دانشگاه صدا و سیما، دانشگاه امام صادق(ع) و دانشگاه الزهرا پنج همکار محوری بنیاد علم و فناوری مصطفی(ص) هستند. پژوهشکده آیندگان نیز مسئولیت اجرایی ششمین نشست استپ را برعهده دارند.
علاقمندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانند به سایت https://step.mstfdn.org/‌ مراجعه فرمایید.
آشنایی با بنیاد علم و فناوری
آشنایی با step

خبر: نسیم قرائیان

نسیم  قرائیان
تهیه کننده:

نسیم قرائیان

تنظیمات قالب