اقدامات حوزه معاونت توسعه و مدیریت برنامه ریزی منابع درارائه خدمات به بیماران مبتلا به ویروس کرونا

دکتر محمود بیگلر، معاون توسعه دانشگاه بخشی از فعالیت های این معاونت در اسفند ۹۸ را منتشر کرد. حوزه معاونت توسعه همگام با حوزه‌های معاونت های درمان، بهداشت و غذاودارو در زمینه ارائه خدمات به بیماران مبتلا به ویروس کرونا اقدامات مختلفی را برنامه ریزی و اجرا کرد.

متن کامل گزارش به شرح زیر است:
حوزه معاونت توسعه نیز همگام با حوزه‌های معاونت های درمان، بهداشت و غذا و دارو در زمینه ارائه خدمات به بیماران مبتلا به ویروس کرونا اقدامات مختلفی را برنامه ریزی و اجرا کرد.

حوزهٔ نیروی انسانی:
اولین اقدام در زمینه ارائه خدمات تامین نیروی انسانی مورد نیاز مراکز بود که به طرق مختلف این کار برنامه ریزی و اجرا شد:
1. اعزام نیروهای مورد نیاز بیمارستان‌های درگیر در درمان کرونا به شکل مامور از سایر مراکز؛
2. جذب نیروی شرکتی خصوصاً در حوزه پرستاری؛
3. فراخوان نیروهای آزمون استخدامی سال ۹۸ اعم از اصلی و ذخیره و عقد قرارداد در قالب قرارداد ۸۹ روزه تا طی مراحل استخدامی آنها؛
4. سازماندهی نیروهای داوطلب و مردمی که در قالب گروه‌ های جهادی همکاری را با دانشگاه آغاز کرده بودند و ارائه آموزش‌ های اولیه و هماهنگی با مدیریت حراست و بیمارستانهای متقاضی که بالغ بر ۴۰۰ نفر از نیروهای جهادی و داوطلب همکار تیم درمانی و خدماتی در مراکز تحت پوشش و این می‌ تواند به عنوان یک سرمایه ملی تلقی گردد و از ظرفیت این گروه‌های جهادی در ماموریتهای مختلف دانشگاه بهره جست.
 
- ضمناً یکی از اقدامات منحصر به فرد پایان سال ۹۸ صدور احکام کارکنان غیر هیات علمی که با تلاش‌ های شبانه‌ روزی دانشگاه و وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی پس از چند سال به نتیجه نهایی رسید، صدور احکام مربوط به ۵۰ درصد فوق العاده فصل دهم قانون خدمات کشوری بود هر چند بار مالی ۲ هزار میلیارد ریالی در سال ۹۹ به دانشگاه تحمیل خواهد شد ولی به دلیل خوشحالی پرسنل شاغل در دانشگاه ما هم تمام تلاش خود را خواهیم کرد که بتوانیم کسری ایجاد شده را در سال جاری تامین نماییم و از طرفی تلاش خواهیم کرد که از مزایای فوق‌ العاده مذکور با همسان سازی آن پرسنل شرکتی شاغل در دانشگاه لغایت پایان فروردین‌ ماه بهره مند گردند.

- از دیگر اقدامات دیگر اقدامات این حوزه می‌توان به پرداخت دو ماه کارانه در اسفندماه و همچنین دو ماه کارانه پزشکان و پرسنل در فروردین ماه اشاره کرد که با پرداخت ۴ ماهه کارانه پزشکان و پرسنل کارانه پزشکان لغایت آبان‌ ماه و پرسنل غایت دی ماه پرداخت و امیدواریم که نظام پرداخت منظم و به موقع با تاکیدات‌ایکه ریاست محترم دانشگاه در این زمینه دارند انگیزه لازم را در پرسنل خدوم بیمارستان‌ ها ایجاد نموده باشد و انصافاً در این نظام پرداخت مدیریت محترم مالی دانشگاه سرکار خانم چترروز نقش بسزایی داشته است که جای تقدیر و تشکر دارد.

- پرداخت کارانه تشویقی پزشکان و دستیاران و پرسنل بیمارستان‌های درگیر در درمان بیماری کرونا که با هماهنگی بیمارستان‌های مورد نظر به شکل هر ۱۵ روز انجام شد از اقدامات دیگری است که حوزه معاونت توسعه توانست نقش‌ آفرینی نماید که دوره سوم آن نیز در فروردین ماه پرداخت شد ضمن به مراکز بهداشتی نیز پرداخت کارانه تشویقی با هماهنگی معاونت بهداشتی انجام و امیدواریم که توانسته باشیم بخشی از خدمات این همکاران را در حوزه بهداشت و درمان جبران نماییم.

- در مورد همکاران بازنشسته توانستیم با برنامه ریزی‌های انجام گرفته اقدامات خوبی را انجام دهیم. پاداش و ذخیره مرخصی مرخصی اعضای هیات علمی، تا پایان سال ۹۷ محاسبه و پرداخت شد و تعهدمان این است که هر ماه بتوانیم یک ماه به طور منظم این امر را ادامه دهیم.  - درخصوص کارکنان غیر هیات علمی ذخیره مرخصی لغایت اسفند ۹۸ پرداخت شده است و پاداش کارکنان غیر هیات علمی نیز لغایت دی ماه محاسبه و پرداخت شده است.
 
 
 حوزهٔ تجهیزات پزشکی:
تامین تجهیزات مورد نیاز بیمارستان‌های تحت پوشش خصوصاً در زمینه‌های تخت‌های ویژه ICU:
 بالغ بر ۱۰۰ تخت ICU در فاصله زمانی یک‌ ماهه تجهیز و راه‌ اندازی شد و توانست در زمان پیک بیماری خدمات مورد نیاز را در اختیار بیماران قرار دهد.
توسعه و ارتقا تجهیزات آزمایشگاهی دانشکده بهداشت و راه اندازی تجهیز‌اتبیمارستان امام خمینی جهت انجام آزمایش هاي کرونا 
ارتقای تجهیزات تصویربرداری بیمارستانهای درگیر با کرونا 
 
 
جذب منابع (ملی، استانی، خیرین):
      علی‌ رغم اینکه منابع اختصاصی مراکز و بیمارستانهای تحت پوشش تقریباً حذف شد و خدمات ارائه شده نیز رایگان در اختیار بیماران قرار گرفت، می‌بایست منابع مورد نیاز جهت بخشی از تجهیزات مصرفی و همچنین تجهیزات پزشکی مورد نیاز و سایر هزینه‌ های ضروری تامین می‌گردید که شاید با چالش‌هاییکه در پایان سال با آن روبرو بودیم سخت‌ ترین اقدامات این حوزه بود که با تلاش شبانه‌ روزی حوزه مالی این بخش به خوبی مدیریت شد و سال را بدون هیچ گونه مشکل به پایان بردیم

 اقدامات رفاهی:
علاوه بر خدمات رفاهی که در قالب میان وعده، تغییر منوی غذایی مراکز و فعالیت‌ های فرهنگی که از طریق خیرین و گروههای جهادی و مردمی که بطور مستقیم به بیمارستان ارائه می‌ شد، با همکاری و تلاش معاونت دانشجویی دانشگاه نو بسیج امکانات خوابگاهی و تعامل با سایر سازمانها نسبت به تامین ۴ مجموعهٔ اقامتی اعم از هتل و خوابگاه اقدام و در مدت زمان دو ماهه بیش از ۱۲۵۰ نفر روز از فضاهای اسکانی مورد نظر توسط بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی بهره مند شدند.

 منابع فیزیکی:
- بهره برداری از خوابگاه بوستان ۶ نیز از دیگر اقدامات این معاونت و معاونت دانشجویی دانشگاه بوده است که در فروردین ماه آماده بهره برداری شد و امیدوارم خوابگاه در دست اقدام دخترانه را نیز رعایت شهریورماه آماده ارائه خدمات به دانشجویان نمایید.
- تکمیل عملیات ساختمان و تجهیز بیمارستان رازی نیز از دیگر اقدامات این حوزه است که امیدواریم بیمارستان در فضای جدید و با توسعه خدمات آموزشی و درمانی در حیطه‌های مختلف نقش‌ آفرینی نماید.
- تکمیل عملیات ساختمانی و تجهیز کلینیک ویژه اسلامشهر که توانست در ارائه خدمات درمانی به بیماران کرونایی خدمات برجسته ارائه نماید از دیگر اقدامات این حوزه می‌ توان برشمرد.
 
دکتر بیگلر در پایان از همکاری همه مراکز اعم از معاونت‌های ستادی و بیمارستان ها، دانشکده‌ ها و مراکز تحقیقاتی و مراکز بهداشتی و همچنین رئیس دانشگاه که اهمیت ویژه‌ایرا برای کارکنان و ارائه خدمات مطلوب قائل هستند قدردانی کرد و گفت: همچنین از تیم حوزه معاونت که در حیطه‌های مختلف این معاونت نقش‌ آفرینی کردند تشکر ویژه می‌کنم و امیدوارم در سال جدید نیز بتوانیم با مشارکت و همدلی و بسیج به به نام شاهد شکوفایی و توسعه همه جانبه باشیم.

 

مهدی  گلپایگانی
تهیه کننده:

مهدی گلپایگانی

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *