آئین بزرگداشت شهدای خدمت با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران

حجت الاسلام و المسلمین قریشی: شهید آیت الله رئیسی الگو و روشنی بخش راه آینده کشور است

در مراسم بزرگداشت شهدای خدمت که باحضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران و جمعی از مسئولان و ورزشکاران برگزار شد، مسئول نهاد نمایندگی در دانشگاه از شهید آیت آلله رئیسی به عنوان الگو و روشنی بخش راه آینده یاد کرد.

در این مراسم که به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی تهران سه شنبه 29 خرداد 1403، برگزار شد، حجت الاسلام و المسلمین میر مجید سید قریشی مسئول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه، ضمن خوشامدگویی به خانواده های شهدای خدمت، اظهار داشت:   در این کشور انسان های پاک، صادق و با استقامت فراوانی در صدر امور بودند، اما اینکه این انسان ها تبدیل به الگو و مکتب شوند، کمتر اتفاق می افتد. لذا خانواده های عزیزی که این شهدا را تقدیم کرده اند، افتخار بزرگی را نصیب خود کرده اند.
وی در ادامه با بیان اینکه پس از انقلاب، مسئولان عزیز فراوانی داشتیم، اما در میان روسای جمهور، انسان هایی که بتوانند به الگوی ویژه تبدیل شوند، فراوان نبودند گفت: شهید آیت الله رئیسی، تربیت یافته مکتب شهید آیت الله بهشتی، به یک الگو و روشنی بخش راه آینده ما تبدیل شدند. ایشان برای خدمت به کشور تلاش کردند و تا اخر، راه مستقیم را رفتند.
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه با تاکید براینکه هر کدام از شهدای خدمت، در جایگاه خود، انسان های ویژه، ارزشمند و ممتازی بودند افزود: امام جمعه تبریز، یکی از ویژه مردان خاص در میان ائمه جمعه بود. وزیر امور خارجه، کلاس وزارت خارجه را ده ها مرتبه بالاتر برد. شهید آیت الله رئیسی، راه آینده را برای روسای جمهور پیش رو هموار ساخت. این مرد در سه سال ریاست جمهوری، راه هایی را هموار کرد که برخی در 10 سال نتوانستند. مسیرهایی را گشود که برای خیلی ها امکان پذیر نبود و این خواست خداست، چرا که اگر انسانی خود را به خدا می سپارد، خداوند راه ها را به روی او می گشاید و این بزرگ ترین درس برای ماست که اگر با خدا باشیم، خداوند نیز راهنمای ماست.
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه در پایان سخنان خود، با اشاره به ویژگی اخلاص شهدای خدمت، خاطرنشان کرد: امروزه بزرگ ترین شادمانی شهدای خدمت، مشارکت آگاهانه ما در انتخاب پیش رو است. آن ها شاهد الگوپذیری ملت در میدان عمل خواهند بود. از این رو ملاک انتخاب رئیس جمهور اصلح و  همان معیار رئیس جمهور و یاران شهید آن را در نظر بگیرید. کسی را برای ریاست جمهوری انتخاب کنید که شبیه ترین فرد به شهید آیت الله رئیسی باشد. در این انتخاب مهم، همه باید محیا باشیم و با چشمی باز، آینده کشور را رقم بزنیم.
در ادامه دکتر افشین هادی چگینی رئیس فدراسیون انجمن های ورزش های رزمی ضمن اشاره به خدمات ارزشمند دولت سیزدهم و اخلاص و کار شبانه روزی رئیس جمهور شهید گفت: ایشان در مدت سه ساله ریاست جمهوری خود سه بار از قهرمانان فراملی ما تجلیل به عمل آوردند و همواره به دنبال ارتقای سطح معیشت قهرمانان بودند.
در ادامه سردار حسن حسن زاده فرمانده سپاه حضرت محمد جایگاه رفیع شهید رئیسی و هیئت همراه و همچنین اهمیت مشارکت در انتخابات را تبیین کرد.
در پایان از خانواده شهدای خدمت تجلیل و قدردانی شد.

 

 

 

 

 

 

 

طاهره رحمان پور
تهیه کننده:

طاهره رحمان پور

تصاویر