بازدید معاون درمان دانشگاه از بیمارستان ضیاییان

تأکید معاون درمان دانشگاه بر آغاز پذیرش بیماران غیرکرونایی در بیمارستان‌ های جنرال دانشگاه با حفظ حداکثری اصول ایمنی و رعایت استانداردهای جداسازی

دکتر سید فرشاد علامه در بازدید از بخش‌های مربوط به کووید 19 در بیمارستان ضیائیان بر برنامه‌ریزی فوری برای ارائه خدمات به بیماران غیر کرونا در این مرکز تأکید کرد.

به گزارش روابط عمومی معاونت درمان دانشگاه، دکتر سید فرشاد علامه معاون درمان دانشگاه یک‌شنبه ۲۴ فروردین ۱۳۹۹ به همراه دکتر مصطفی امینی مدیر تعالی بالینی و امور بیمارستان‌ ها و سیمین رنجبران مدیر امور پرستاری دانشگاه از بخش‌ های مربوط به کرونا و غیر کرونا و نحوه جداسازی‌ها در بیمارستان ضیائیان بازدید کرد.
معاون درمان برنامه‌ ریزی فوری بازگشت بیمارستان‌ های جنرال خدمت دهنده کرونا به حالت عادی را از مطالبات جدی دانشگاه خواند و گفت: با توجه به شرایط فعلی و وضعیت رو به کاهش آمار مراجعین مشکوک به کرونا در مراکز درمانی تابعه امیدواریم شاهد موج بعدی بحران کرونا در تهران نباشیم. در این میان وضعیت درمان بیماران غیر کرونا که به دلیل ترس ناشی از کرونا از مراجعه به مراکز درمانی برای پیگیری مراحل درمان خود امتناع می‌ کنند یکی از نگرانی‌ های جدی دانشگاه است. ازاین‌ رو برنامه‌ ریزی جدی و اقدام فوری برای آغاز پذیرش بیماران غیر کرونایی با حفظ حداکثری اصول ایمنی و رعایت استانداردهای جداسازی در مراکز درمانی تابعه ضروری است و خوشبختانه در تمامی بیمارستان‌ های دانشگاه حرکت به این‌ سو آغازشده است و امیدواریم با کمک هم بتوانیم ادامه کار را پیش ببریم.
وی با اشاره به گزارش اقدامات انجام‌ شده در بیمارستان ضیاییان از ابتدای بحران کرونا تاکنون گفت: بیمارستان ضیائیان تقریباً تمام ظرفیتش را در اختیار بیماران مبتلابه کرونا قرارداد و در حال حاضر هم در کنار ادامه ارایه خدمت به بیماران کووید ۱۹ درمانگاه غیر کرونا را فعال کرده و در حال برنامه‌ ریزی برای آماده‌ سازی بخش‌های غیر کرونا برای پذیرش سایر بیماران است. من از تمامی کسانی که در این مرکز برای مقابله با بحران کرونا همکاری داشته و هر کاری از دستشان ساخته بود برای کمک به مدیریت بهتر این بحران انجام داده‌ اند قدردانی می‌ کنم و امیدوارم خدا مزد همه ایشان را بدهد.
دکتر محمد عفت پناه رئیس بیمارستان ضیاییان نیز در نشستی با معاون درمان دانشگاه و هیئت همراه گفت: بازدید معاون درمان دانشگاه از یکی از محروم‌ ترین و مظلوم‌ ترین بیمارستان‌ های دانشگاه و شهر تهران را منشأ خیروبرکت می‌ دانیم. واقعیت این است که این بیمارستان و مردم این منطقه به کمک‌ های خیرین نیاز زیادی دارد. اگر صحبت از نیت خداپسندانه است اینجا واقعاً منشأ اثرات مثبت خواهد بود.
وی با اشاره به تاریخچه مختصری از بیمارستان ضیائیان افزود: این بیمارستان تنها مرکز آموزشی درمانی ریفرال جنوب غرب تهران است و از شهرهای اطراف چون اسلامشهر، گلستان، بوستان، جاده ساوه و یا حومه فرودگاه به این بیمارستان مراجعه می‌ کنند. بعلاوه این مرکز یکی از ۶ بیمارستان جنرال و تنها مرکز طب سالمندی و اولین مرکز جامع تکامل کودکان دانشگاه است که در عرصه آموزش دستیار در دو رشته تخصصی طب سالمندی و پزشک خانواده فعالیت می‌ کند؛   همچنین بخش دیالیز بیمارستان ضیائیان با ارائه خدمت در سه نوبت‌ کاری، تنها مرکز دیالیز این منطقه است.
دکتر عفت پناه در ادامه گزارشی از اقدامات انجام‌ شده این مرکز در بحران کرونا ارائه کرد و با قدردانی از همراهی کادر پزشکی، پرستاری و سایر کارکنان بیمارستان ضیائیان گفت: بیمارستان ضیائیان از سوم اسفندماه ۹۸ که به‌ عنوان یکی از بیمارستان‌ های خدمت دهنده کرونای دانشگاه اعلام شد ابتدا چند بخش و به‌ تدریج تمام ظرفیت خود را به بیماران مبتلا به کرونا اختصاص داد. بالطبع درآمد بیمارستان و به‌ ویژه بخش‌ های واگذارشده که از ابتدای بحران در کنار بیمارستان ایستادند و خدمت ارائه کردند به‌ شدت کاهش یافت. اکنون نیز در حال آماده سازی بیمارستان برای بازگشت به حالت عادی و پذیرش بیماران غیر کرونا در کنار بیماران کرونا هستیم.
وی کمبود نیروی انسانی کادر پرستاری را یکی از معضلات بزرگ بیمارستان ضیائیان خواند و گفت: همچنین در بحث تأمین نیروی متخصص در برخی رشته‌ ها نیز با کمبود جدی مواجهیم که امیدواریم با همکاری معاون محترم درمان و رئیس محترم دانشکده پزشکی بتوانیم در این مهم چاره‌ جویی کنیم.
توضیح این‌ که در این بازدید دکتر محمد عفت پناه رئیس، دکتر علی‌ اشرف اقبالی معاون درمان، علی هشیار مدیر و تاجیک سعیدی مترون این مرکز بازدیدکنندگان را همراهی کردند.

 

نجمه باهو
تهیه کننده:

نجمه باهو

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *