عادی سازی اورژانس کووید19 بیماستان سینا

درب اورژانس کووید19 بیمارستان سینا بعد از ضدعفونی کردن به روی بیماران غیرکرونایی گشوده شد و به روال کار عادی خود بازگشت.

به گزارش روابط عمومی بیمارستان سینا، اورژانس کووید 19 بیمارستان سینا بعد از گذشت بیش از 2 ماه ارائه خدمات به بیمارن مبتلا به کرونا، چهارشنبه 9 اردیبهشت ماه سال 99 با حضور دکتر محمد طالب پور، رئیس بیمارستان سینا و دکتر پویا پاینده مهر، رئیس اورژانس این مرکز، عادی سازی شد و به روال کاری سابق خود بازگشت.

با شیوع بیماری کرونا ویروس در میان مردم، اورژانس بیمارستان سینا در دو لاین بیماران مبتلا و بیماران غیر مبتلا به کووید 19 در فضایی مجزا پاسخگوی مراجعان بود و اینک بعد از گذشت بیش 60 روز رشادت همکاران این بخش و با کاهش میزان مراجعان مبتلا به کرونا ویروس، اورژانس کووید 19 بیمارستان سینا به حالت عادی بازگشت و بعد از ضد عفونی شدن درب های آن به روی بیماران غیر مبتلا باز شد.

دکتر طالب پور در مراسم عادی سازی اورژانس کووید19 بیمارستان سینا در گفتگو با روابط عمومی این مرکز، ضمن ابراز خرسندی از کاهش میزان مراجعه بیماران مبتلا به کرونا به این بیمارستان، گفت: بیش از 2 ماه همکاران اورژانس بیمارستان سینا بی وقفه تلاش کردند تا پاسخگوی درد بیماران مبتلا به کووید 19 و بیماران غیر مبتلا در دو لاین مجزا باشند و به حق در این مدت از هیچ خدمتی چشم پوشی نکردند و خوشبختانه امروز با کاهش میزان مراجعان مبتلا به کرونا و در نظر گرفتن نیاز بیماران غیر کرونایی به درمان، درب های دو اورژانس به روی یکدیگر باز شد و با توان بیشتر در خدمت بیماران غیر مبتلا به کرونا خواهیم بود.

رئیس بیمارستان سینا همچنین افزود: در این دو ماه با گسترش بیماری به تدریج 4 بخش و 3 ای سی یو به همراه اورژانس و تریاژ بیماران مبتلا به کووید19 پاسخ گوی مراجعان مبتلا با کرونا بودند. همکاران ما در این بخش ها با ایثار و از خودگذشتگی رشادت های بسیاری را در مقابله با کرونا ویروس از خود باقی گذاشتند اما با توجه به افول میزان ابتلا به بیماری در جامعه و نیاز به کنار آمدن با این ویروس، از ابتدای اردیبهشت ماه به تدریج بیمارستان عادی سازی شد و امروز در بیمارستان 1 بخش و 1 ای سی یو، ویژه بیماران مبتلا به کووید19 مشغول ارائه خدمات به این عزیزان است.

وی تصریح کرد: نادیده گرفتن درد بیماران غیر کرونایی مسلما اجحاف بزرگی در حق آنان خواهد بود و بیمارستان سینا خود را ملزوم می داند با ایجاد شرایط بهداشتی و ایمنی برای همکاران و مراجعان به درمان بیماران غیر کرونایی بپردازد.

دکتر طالب پور در انتهای سخنان خود از همه همکارانی بیمارستان سینا که در این مدت با جان فشانی به کمک بیماران مبتلا به کرونا پرداختند تشکر کرد و گفت: بعد از گذشت این بحران بزرگ، امروز بیمارستان سینا وارد عرصه جدیدی می شود که آن عادی سازی و ارائه خدمات به بیماران غیرکرونایی با در نظر گرفتن، فاصله گذاری اجتماعی و رعایت بهداشت و ایمنی بیماران و همکاران است و باید بدانیم هنوز هم کرونا در کمین است و در کنار این ویروس باید به زندگی عادی پرداخته شود. پس رعایت اصول بهداشتی بر طبق مصوبه های کمیته بحران بیمارستان یک امر ضروری است و از امروز همکاران بیمارستان سینا با رعایت این اصول ضمن حفظ سلامتی خود و مراجعان، رشادت های دیگری را در عرصه ارائه خدمات درمانی، آموزشی و پژوهشی در شرایط عادی سازی خواهند آفرید که مسلما کمتر از رشادت آنان در عرصه مبارزه با کرونا نخواهد بود تا ان شاء الله هر چه زودتر به یک جامعه پاک و عاری از این ویروس منحوس دست پیدا کنیم.

 

 

 

رضا  آسیابی
تهیه کننده:

رضا آسیابی

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *