نشست مشورتی مسیرنمای پیشرفت مدیریت کووید 19 در دانشگاه

نشست مشورتی تبیین مسیرنمای پیشرفت مدیریت کووید 19 از ابتدا تاکنون، به‌منظور مستندسازی رشادت‌های کادر درمان و بازگشت به کار بیمارستان‌ها پس از کرونا برگزار شد.

کاهش مراجعه بیماران کووید و بازگشایی فعالیت‌های بیمارستان‌ها
در این نشست که بعدازظهر سه‌شنبه 9 اردیبهشت 99 در سالن شورای دانشگاه برگزار شد، دکتر ماشاءالله ترابی مدیر روابط عمومی دانشگاه، با اشاره به ظرفیت‌های بیمارستان‌ها در بحران کرونا و پسا کرونا گفت: بیمارستان‌های دانشگاه در این بحران خوش درخشیدند به حجم بالایی از بیماران خدمت‌رسانی کردند. اکنون حجم مراجعه‌کنندگان کووید به بیمارستان‌ها کاهش چشمگیری یافته و افرادی  که مراجعه می‌کنند نیز، نیاز به بستری شدن ندارند.
دکتر ترابی بابیان اینکه بیمارستان‌های دانشگاه آماده پذیرش بیماران غیرکووید هستند افزود: بیماران مبتلابه  سرطان، دیابت و شکستگی و... که نیاز به درمان فوری دارند، به دلیل ترس از کرونا به بیمارستان‌ها مراجعه نمی‌کنند و این سلامت آن‌ها را بیش از کرونا تهدید می‌کند.

لزوم تدوین پروتکل‌های موردنیاز بیمارستان‌ها

مدیر روابط عمومی دانشگاه بر یکسان‌سازی پوشش حفاظتی کادر درمان بیمارستان‌ها تأکید کرد و گفت: یکی از عوامل اطمینان‌بخش به بیماران و کارکنان بیمارستان‌ها، تدوین پروتکل‌های موردنیاز ازجمله پروتکل استفاده از پوشش حفاظتی مناسب هر بخش است که به‌زودی از سوی معاونت درمان به بیمارستان‌ها ابلاغ می‌شود.

تأثیر افزایش آگاهی بر کاهش ترس

دکتر ترابی با مقایسه جدول پاندمی شیوع بیماری‌های واگیر از سال 160میلادی تاکنون و تعداد مرگ‌ومیرهای ناشی از آن گفت:  بااطلاع از پیامدهای بیماری‌های واگیر، ترس مردم از بیماری کرونا کمتر خواهد شد. به‌عنوان‌مثال طاعون بویونیک که به مرگ سیاه معروف شد، در سال‌های 1347 تا 1351 میلادی باعث مرگ 200 میلیون نفر شد. این بیماری 30 تا 50 درصد جمعیت اروپا را از بین برد و 200 سال طول کشید تا اروپا جمعیت خود را به دست بیاورد.

مستندسازی وقایع کرونا در بیمارستان‌ها

وی یکی از برنامه‌های روابط عمومی را مستندسازی روش‌های مدیریتی کرونا و دلاوری‌های کادر درمان بیان کرد و گفت: به این منظور با تهیه‌کنندگان مستندساز درحال مذاکره هستیم و خط‌مشی و سیاست‌های دانشگاه را به آنان منتقل می‌کنیم تا اهداف دانشگاه نیز محقق شود.
دکتر ترابی با تأکید براینکه تمامی ابعاد خدمت‌رسانی  6 بیمارستان دانشگاه در خط مقدم کووید؛ باید مستندسازی شود؛ از همکاران معاونت درمان و مدیر مشارکت‌های مردمی خواست رویدادهای مهم و تأثیرگذار بحران کووید را اعلام کنند تا در تدوین سناریو مستندسازی مورداستفاده قرار گیرد.

پخش لایو اینستاگرامی استودیو سلامت دانشگاه در آینده نزدیک

وی از پخش لایو اینستاگرامی استودیو سلامت دانشگاه خبر داد و گفت: به‌زودی ساعت 10 صبح مصاحبه‌های لایو اینستاگرامی از استودیو سلامت دانشگاه پخش خواهد شد.

تأثیرگذاری پیام‌ها با به‌کارگیری گروه‌های دیگر جامعه

در ادامه دکتر مهدی نوروزی مدیر مشارکت‌های مردمی نیز به بیان ویژگی‌های ویروس کرونا پرداخت و پیشنهاد داد: به‌منظور تأثیرگذاری بیشتر این مستند، از نظرات روانشناسان و جامعه شناسان نیز استفاده شود.
ارائه خدمات اورژانس غیرکووید بیمارستان‌ها در بحران کرونا
دکتر مصطفی امینی مدیر تعالی بالینی و امور بیمارستان‌ها نیز از بازگشت به کار بیمارستان‌ها خبر داد و گفت: بیمارستان‌های امام خمینی و شریعتی حتی در زمان کرونا خدمات اورژانس خود را به بیماران غیرکووید ارائه می‌کردند.
همکاران روابط عمومی معاونت درمان و دانشگاه نیز به بیان پیشنهادهای خود درخصوص انعکاس بهتر رویدادهای دانشگاه در  شرایط کووید پرداختند.

سمیرا  کرمی
تهیه کننده:

سمیرا کرمی

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *