ندای تندرستی

پاسخ به پرسش آیا آبریزش بینی از علایم کرونا است

دانشکده بهداشت و موسسه ملی تحقیقات سلامت دانشگاه راهنمای (پاسخ به پرسش آيا آبريزش بيني از علايم كرونا است) را منتشر کردند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران دانشکده بهداشت، بیماری كووید 19 در سطح جهان هنوز در حال پیشرفت است و همچنان به عنوان یکی از مسائل و نگرانی های اورژانسی بهداشت عمومی در سطح جهان به شمار می آید. ویروس كرونا داراي علائم خفیف تا شدید است که ظاهر شدن این علائم پس از مواجهه فرد با ویروس، ممکن است از 2 تا 14 روز طول بکشد. همچنین مشاهده شده است که برخی از افراد آلوده به ویروس، ممکن است هرگز علائم بیماری را بروز ندهند؛ هرچند که می توانند ویروس را به دیگران منتقل کنند. علائم اين بيماري شبیه آنفلوانزا و سرماخوردگي است البته علائم اصلي اين بيماري تب، سرفه خشك و خستگي است. حال سوال اينجاست كه آيا ابريزش بيني از علائم كووید 19 است؟
بر اساس گزارش های سازمان جهانی بهداشت، شایع ترین علائم كوويد ١٩، تب، خستگی و سرفه خشک است. برخی از بیماران ممکن است دچار سردرد و بدن درد، گرفتگي بینی، آبریزش بینی یا گلودرد شوند. این علائم معمولاً خفیف هستند و به تدریج شروع می شوند. بیشتر افراد (حدود 80 درصد) بدون نیاز به درمان خاص از بیماری بهبود می یابند و برای بیشتر کودکان و بزرگسالان بیماری ناشی از كوويد-١٩ عموماً جزئی است. با این حال، در برخی از افراد می تواند بیماری جدی ایجاد کند. شواهد مرکز مدیریت و پیشگیری از بیماری های آمریکا نشان می دهد كه افراد مسن و افراد دارای مشکلات پزشکی اساسی مانند فشار خون بالا، مشکلات قلبی، دیابت یا سرکوب سیستم ایمنی احتمال ابتلا به بیماری شدید و جدی را دارند. به تازگی مرکز مدیریت و پیشگیری از بیماری های آمریکا، چهار علامت احتقان، آبریزش بینی، حالت تهوع و اسهال را به لیست علائم بالقوه کووید19 خود اضافه کرده است. بر این اساس، لیست علائم بالقوه کووید 19 که به تدریج شروع می شود عبارتند از تب، سرفه، تنگی نفس، بدن درد، اسهال، سردرد، گرفتگی بینی، آبریزش بینی، گلودرد، خستگی، لرز، از دست دادن حس بويايي و چشايي و حالت تهوع یا استفراغ.
شواهد موجود نشان مي دهد كه بيماري كوويد١٩ داراي علائم متعدد است و بسته به سن و جنس افراد، علائم خفيف يا شديد ظاهر مي شود كه ابريزش بيني می تواند یکی از علایم بالقوه اين بيماري باشد. در صورت ظاهر شدن اين علائم، مراجعه به پزشک ضروري است. 

 

نسیبه  جلالوند
تهیه کننده:

نسیبه جلالوند

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *