ایرج راد: دست‌به‌دست یکدیگر دهیم و به توصیه پزشکان متعهد توجه کنیم

ایرج راد، هنرمند حامی سلامت، آرامش و سلامتی را ثروت عظیم و ارزشمند خواند و بر ضرورت توجه به‌سلامتی به‌عنوان موهبتی باارزش تاکید کرد.

ایرج راد

به گزارش روابط‌عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران، به مناسبت هفته ملی دیابت دومین همایش هنرمندان حامی سلامت با حضور سیاوش طهمورث و ایرج راد هنرپیشه‌های سرشناس و اسحاق خانزادی صدابردار برجسته و با همکاری معاونت بهداشت، مرکز بهداشت جنوب تهران، روابط‌عمومی دانشگاه و پژوهشگاه غدد و متابولیسم برگزار و پیمان‌نامه دانشگاه و هنرمندان با عنوان سفیران سینا (سلامت یاران نامی آگاه) امضا شد.

ایرج راد، هنرمند حامی سلامت در این مراسم گفت: آنچه که حایز اهمیت است این که واقعاً پیشگیری بهتر از هر مسئلة دیگری است. امروز بیست و پنجم آبان‌ماه مصادف با روز دیابت است و ما در مکانی گردآمده‌ایم که امکانات فراوانی برای کمک به بیماران دارای دیابت وجود دارد.

وی کم‌تحرکی در منزل و پشت‌میزنشینی را عاملی برای ظهور و بروز بیماری‌ها خواند و گفت: ما می‌توانیم با پیاده‌روی، ورزش و مدیریت تغذیه (استفاده از میوه و سبزیجات در رژیم غذایی) تا حد ممکن از بروز برخی از بیماری‌ها پیشگیری کنیم. بیماران دیابتی نیز بهتر است به طور مداوم پیگیر بیماری خود باشند چرا که دیابت می‌تواند عواقب بدی را به همراه داشته باشد.

سفیر سینا، ورزش و مراقبت را بسیار ارزان‌تر از درمان دانست و تاکید کرد: اگرچه این روزها با مسئله‌ای به نام آلودگی هوا مواجه هستیم اما در فواصلی می‌توان پیاده‌روی و ورزش را در برنامه روزانه قرارداد و یا حتی در داخل خانه ورزش کرد. همچنین مسئلة دخانیات و سیگار و افزایش مصرف قلیان در میان جوانان یکی دیگر از مسائلی است که بسیار حایز اهمیت است.

ایرج راد، مراقبت از بیماران دیابتی در مراکز پزشکی را در کنترل این بیماری بسیار مهم خواند و گفت: اگر بیماری دیابت تحت مراقبت و کنترل قرار بگیرد، به امید خدا فرد می‌تواند زندگی طبیعی و سالمی را طی نماید. من متخصص نیستم اما بازگوکنندة نکات کلیدی هستم که پزشکان آموزش داده‌اند و امیدوارم مردم به این نکات توجه کنند.  

وی سپس به سبک زندگی خود و اقدامات مراقبتی اشاره کرد و افزود: در بدو ورود به این مرکز، قند و فشارخون را اندازه‌گیری کردند که خوشبختانه در وضعیت نرمال قرار داشتم. البته خودم هم این قند خون را مرتباً کنترل می‌کنم. همچنین حداقل شش ماه یک‌بار برای آزمایشات مختلف به پزشک مراجعه می‌کنم. هرچقدر این کنترل‌ها را داشته باشیم طبیعتاً، آسیب‌ها کمتر خواهد بود.

ایرج راد، سلامتی را ثروت عظیم و ارزشمندی خواند که در اختیارمان قرار گرفته و بر ضرورت شکرگزاری و مراقبت از این ثروت تاکید کرد و گفت: ما حتی در مقابل خودمان مسئولیم و به‌عنوان یک انسان مسئول سلامت خود هستیم این حفظ سلامت شامل رعایت بسیاری از مسائلی است که می‌تواند زندگی ما را سالم، پرنشاط و پرتحرک نماید همان گونه که باید در مورد افکارمان نیز مراقب باشیم و در این مطالعه باشیم که در کجا و چه وضعیتی قرار داریم. باید برای حفظ سلامت از کمک متخصصین حداکثر بهره را ببریم و به این فکر کنیم که از این اصول لااقل تخطی نکنیم.

 هنرمند حامی سلامت، ضمن قدردانی از پزشکانی که با دلسوزی مراقب مردم و سلامت آنها هستند گفت: ما پزشکان و مطب‌های لاکچری زیاد داریم، اما کسانی که داوطلبانه بخواهند خدمت کنند و در این زمینه احساس مسئولیت کنند بسیار نادر هستند لذا بهتر است از خدمات این مراکز بهترین بهره‌برداری را کنیم تا مجبور به پرداخت هزینه‌های هنگفت برای درمان نشویم.

ایرج راد، از مردم خواست تا بیماری دیابت را ساده نگیرند و تصریح کرد: باور کنید نزدیک به ده سال است که از مصرف قند پرهیز کرده‌ام چرا که با افزایش سن، نگران ابتلا به دیابت هستم ازاین‌رو با رعایت اصول تغذیه‌ای و کاهش مصرف شیرینی سعی می‌کنم از سلامت خود مراقبت کنم چرا که سلامتی بسیار لذت‌بخش است. وقتی که صبح شما از خواب بیدار می‌شوید و حس می‌کنید که خوبم سبکم سالمم بسیار لذت‌بخش است.

وی برخورداری از نعمت سلامتی در کنار لذت‌های دیگر زندگی را مهم ارزیابی کرد و گفت: اگر منزل و ماشین آخرین سیستم را هم داشته باشیم در حالی که نتوانیم به‌سلامت و با آرامش در آن زندگی کنیم، لذتی ندارد. در حقیقت اصل مسئله و مطلب ثروت آن‌چنانی نیست بلکه صفا و صمیمیت در کنار هم بودن است. چرا که یکی از مسائل بیماری‌زا، استرس است. وقتی در خانواده یا محیط کاری مدام در معرض استرس باشیم، قطعاً بیمار می‌شویم درحالی‌که وقتی احساس دوستی و عشق می‌کنید، زندگی برایتان بهشت می‌شود بنابراین دست‌به‌دست یکدیگر بدهیم و سعی کنیم در مورد سلامت به توصیه عزیزانی که خالصا مخلصا به فکر سلامت ما هستند و امکانات در اختیارمان قرار می‌دهند، پیروی کنیم.  

وی در پایان ابراز امیدواری کرد که به‌زودی همگان از ویروس کرونا خلاصی یابند و افزود: امیدوارم به‌زودی از این ماسک‌ها خلاص شویم و بتوانیم به‌راحتی با احساس آرامش بیشتری در خیابان قدم بزنیم.

نسیم  قرائیان
تهیه کننده:

نسیم قرائیان

تدوین گر

فیلم ها

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *