محتوای خبری دانشکده مجازی

برگزاری تور یک روزه باغ گیاه شناسی ملی ایران برای دانشجویان دانشکده مجازی با همکاری دانشکده طب ایرانی

تور یک روزه باغ گیاه شناسی ملی ایران با موضوع گیاه شناسی علمی ویژه دانشجویان و کارکنان و با هدف افزایش نشاط، شور و فعالیت بدنی در دانشجویان و افزایش همکاری های گروهی و آشنایی هر چه بیشتر دانشجویان با گیاهان دارویی توسط دانشکده طب ایرانی برگزار می شود که با توجه به هماهنگی های انجام شده امکان شرکت دانشجویان و کارشناسان دانشکده مجازی در این برنامه میسر است.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران دانشکده مجازی، برنامه تور یک روزه باغ گیاه­شناسی ملی ایران با عنوان گیاه شناسی علمی روز چهارشنبه 11 خرداد ماه 1401 است که زمان حرکت ساعت 8 صبح از مقابل درب دانشکده طب ایرانی (سلامتکده احمدیه در خیابان سرپرست) و ساعت برگشت حدود 14 خواهد بود.
در این برنامه که با حضور دانشجویان، کارکنان معاونت آموزشی و دانشجویی فرهنگی و همراهی جمعی از اعضای هیئت علمی دو  دانشکده برگزار می­شود با برنامه­ ریزی های به­ عمل آمده، یک تور لیدر (دکترای گیاه شناسی) در باغ حضور خواهد داشت که در مسیر پیاده روی به معرفی گیاهان مختلف (بخصوص گیاهان دارویی) می­ پردازد و ساعت ۱۲تا ۱۳نیز یک میان وعده کوچک صرف می­شود.
باغ گیاه شناسی ملی ایران ۱۵۰ هکتار وسعت دارد. در این باغ بالغ بر ۴۰۰۰ گونه از گیاهان مختلف ایران و جهان نگهداری می شود. بخشی از این گیاهان در مجموعه هایی (کلکسیون هایی) به نام مناطق رویشی مهم ایران و سایر کشورها کاشته شده اند. بخشی دیگر در مجموعه هایی موضوعی و با طبقه بندی خاص وجود دارند. این باغ دارای دو آبشار، شش دریاچه، رودخانه و جویبار که همگی به منظور کاشت و نگهداری گیاهان و هم چنین ایجاد مناظری از طبیعت ایران و سایر نقاط جهان ساخته شده اند.
مهلت ثبت نام جهت شرکت در برنامه بازدید از باغ گیاه شناسی ملی ایران از 7 تا 9 خردادماه 1401 است و دانشجویان و کارشناسان دانشکده مجازی می‌توانند با شماره 42036001-021 داخلی 208 خانم شهبازی تماس بگیرند.

آذر شهبازی
تهیه کننده:

آذر شهبازی

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *