محتوای خبری دانشکده مجازی

برگزاری سومین نشست علمی گروه سلامت الکترونیک دانشکده مجازی با موضوع خدمات سطح اول سلامت و معرفی سامانه سیب

سومین نشست گروه سلامت الکترونیک دانشکده مجازی با موضوع آشنایی با خدمات سطح اول سلامت و معرفی سامانه یکپارچه بهداشت (سیب) برگزار و تشکیل پرونده الکترونیک سلامت ایرانیان، برقراری عدالت اجتماعی، دسترسی عادلانه عموم شهروندان به خدمات سلامت با کیفیت و مدیریت اطلاعات در حوزه بهداشت، درمان و سلامت کشور بصورت آنلاین بعنوان مهترین نتایج حاصل از استقرار این سامانه معرفی شدند.

گالری عکس
به گزارش روابط عمومی دانشکده مجازی، گروه سلامت الکترونیک این دانشکده برای ارتقای کیفیت آموزش، افزایش میزان مشارکت و تبادل اطلاعات علمی میان اساتید، دانشجویان، محققان و کارکنان این دانشکده و دانشگاه سومین نشست علمی خود را با حضور دکتر مرعشی سرپرست، اعضای هیات علمی، کارشناسان دانشکده و علاقمندان؛ هفته دوم شهریور 98 برگزار کرد.
این نشست با ارائه دکتر فاطمه حاج علی عسگری؛ عضو گروه سلامت الکترونیک و معاون اداری مالی دانشکده مجازی و با موضوع آشنایی با خدمات سطح اول سلامت و سامانه سیب برگزار شد.
سامانه یکپارچه بهداشت (سیب) در راستای ارائه خدمات بهداشتی درمانی در قالب برنامه‌ها و پروژه‌های تحول نظام سلامت اجرا می‌شود، تمام اطلاعات مربوط به خانوارها، نوع خدمات بهداشتی درمانی مورد نیاز در مراکز و پایگاه‌های سلامت جامعه و خانه‌های بهداشت در این سامانه وارد و ثبت می‌شود و تمامی پوشه‌های خانوار و دفاتر مربوط به خدمات و برنامه‌های بهداشتی درمانی جمع ‌آوری می شود.
هر اقدامی که در حوزه بهداشت برای افراد انجام می  شود، از نوزادی که واکسن دریافت می  کند تا فرد سالمندی که زیر نظر مراقبت  های مختلف قرار می  گیرد؛ وارد سامانه می  شود.
در این سامانه به صورت لحظه  ای می  توان شاخص  ها را مشاهده و برای موضوعات مختلف برنامه  ریزی کرد و آموزش  های مختلف را ارائه داد.
سامانه سیب یک سامانه ملی و کشوری بوده و در حال حاضر همه ارکان نظام سلامت و بهداشت به صورت شبکه  ای این کار را انجام می  دهند، ثبت اطلاعات و سوابق بیمار در سامانه، به پزشک برای تشخیص بهتر کمک می  کند و باعث می  شود تا سابقه بیمار به صورت دقیق و قابل اعتماد و نه بر اساس حافظه فرد یا پرونده  های کاغذی که ممکن است کم و زیاد شود، در دسترس باشد تا روند درمان و سایر اقدامات، علمی  تر و با اعتماد بیشتر انجام شود.
تشکیل پرونده الکترونیک سلامت ایرانیان، برقراری عدالت اجتماعی، دسترسی عادلانه عموم شهروندان به خدمات سلامت با کیفیت و مدیریت شده، تجمیع منابع اطلاعات حوزه سلامت برای دسترسی کاربران نظام سلامت، مدیریت سخت افزاری و نرم افزاری، تامین اطلاعات کاربردی برای اجرای مطالعات علمی و پژوهشی و مدیریت اطلاعات در حوزه بهداشت، درمان و سلامت کشور بصورت آنلاین از مهترین نتایج حاصل از استقرار سامانه سیب می باشد.
توضیح اینکه این نشست ها توسط گروه سلامت الکترونیک دانشکده مجازی ادامه خواهد داشت و شرکت برای عموم آزاد است.
خبرنگار: سیده کاملیا داودزاده

آذر شهبازی
تهیه کننده:

آذر شهبازی