محتوای خبری دانشکده مجازی

جلسه دفاع از پایان نامه مهشید دهقانی دانشجوی کارشناسی ارشد یادگیری الکترونیکی دانشکده مجازی برگزار شد

مهشید دهقانی دانشجوی کارشناسی ارشد یادگیری الکترونیکی در علوم پزشکی دانشکده مجازی از پایان نامه خود با عنوان "موانع و راهکارهای ایجاد تعامل از دیدگاه اساتید و دانشجویان در رشته های مجازی دانشکده مجازی دانشگاه علوم پزشکی تهران" دفاع کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران دانشکده مجازی، مهشید دهقانی دانشجوی کارشناسی ارشد یادگیری الکترونیکی در علوم پزشکی این دانشکده؛ از پایان نامه خود با عنوان "موانع و راهکارهای ایجاد تعامل از دیدگاه اساتید و دانشجویان در رشته های مجازی دانشکده مجازی دانشگاه علوم پزشکی تهران" در مهر ماه 1400 دفاع کرد.
ویژگی اصلی و اساسی آموزش الکترونیکی، علاوه بر دسترسی آسان به اطلاعات، ویژگی ارتباطی و تعاملی آن است. بدون برقراری تعامل، نه تنها یادگیرندگان انگیزه ای برای ادامه دوره در خود نمی بینند، بلکه یادگیری نیز به وقوع نمی پیوندد. این پژوهش با هدف شناسایی موانع تعامل در یادگیری الکترونیکی و ارائه ی راهکارهای ایجاد و بهبود تعاملات از دیدگاه اساتید و دانشجویان رشته های مجازی دانشگاه علوم پزشکی تهران انجام شده است.
نتایج حاصل از این پژوهش نشان داد که در محیط یادگیری الکترونیکی دانشکده از میان گزاره های مربوط به موانع بیشترین تأثیر از دیدگاه پاسخ دهندگان مربوط به فرآیند ناقص ارائه ی آموزش می باشد و بعد از آن موانع انگیزشی و نگرشی، موانع زیرساختی، چارچوب های فردی، ضعف در گستره‌ی دانش و شناخت و درنهایت برنامه ریزی و سیاست‌گذاری ناقص ساختاری و راهبردهایی که می توانند تعامل را بهبود و افزایش دهند به لحاظ اثربخشی، راهکاری که بیشترین توصیه در مورد آن توسط افراد صاحب نظر ارائه شد عبارتست از ویژگی های استاد مجازی و بعد از آن بهبود زیرساخت های ارائه ی آموزش مجازی و فرآیند تولید محتوای با کیفیت آموزشی. این نتایج به متخصصان آموزش، مدیران آموزشی و برنامه ریزان درسی، اساتید و دانشجویان در حوزه یادگیری الکترونیکی کمک می کند تا درجهت ایجاد و توسعه تعامل در یادگیری الکترونیکی برای رفع موانع موجود با استفاده از راهکارهای ارائه شده اقدام کنند.
توضیح اینکه دکتر میترا ذوالفقاری استاد راهنما، دکتر آرش نجیمی استاد مشاور این پژوهش بودند. دکتر آیین محمدی و دکتر غلامرضا حسن زاده داوری آن را بر عهده داشتند.

آذر شهبازی
تهیه کننده:

آذر شهبازی

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *