محتوای خبری دانشکده مجازی

دانشکده مجازی نشست وبیناری اصول اخلاقی در ارتباطات آنلاین را برگزارکرد

یازدهمین نشست علمی اخلاق در یادگیری الکترونیکی با عنوان «اصول اخلاقی در ارتباطات آنلاین» با حضور بیش از 177 مخاطب علاقه مند به این حوزه و به میزبانی دانشکده مجازی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران دانشکده مجازی، این دانشکده با همکاری انجمن یادگیری الکترونیکی ایران (یادا) سخنرانی علمی اخلاق در یادگیری الکترونیکی را در ادامه اهداف بیستمین همایش کشوری آموزش علوم پزشکی با عنوان "اصول اخلاقی در ارتباطات آنلاین" ویژه اعضای هیأت علمی دانشگاههای علوم پزشکی سراسر کشور برگزار کرد.

در این نشست که طی پاییز 99 برگزار شد؛ دکتر سمیه برجعلی لو، عضو هیات علمی گروه مجازی سازی و مدیر دفتر توسعه آموزش دانشکده مجازی دانشگاه علوم پزشکی تهران درخصوص ارتباطات آنلاین و آفلاین، روش های برقراری، مزایا و معایب ارتباط آنلاین، هنجارهای برقراری این ارتباط و انواع شبکه های اجتماعی دیجیتال و استفاده از آنها در فضای سلامت به ارائه بحث پرداخت.

وی به مزایا و معایب استفاده از شبکه های اجتماعی در عرصه سلامت اشاره کرد و گفت: ایجاد شبکه ای از متخصصان با گرایش های مختلف، آسان سازی دسترسی به اطلاعات سلامت، بهبود دسترسی بیماران به خدمات سلامت از نقاط قوت فضای مجازی است و از دست دادن فضای شخصی، نقض احتمالی محرمانه بودن اطلاعات و عدم ارزیابی صحیح رفتارهای آنلاین از معایب این شبکه هاست.

وی توجه به اصول اخلاقی و حرفه ای در شبکه های اجتماعی را امری ضروری دانست و گفت: مسائل محرمانگی و مرزهای رفتارهای حرفه ای در این شبکه ها باید رعایت شود، پیش از به اشتراک گذاری محتوا لازم است تامل صورت پذیرد و هویت فرد مشخص باشد، مسائل و حوزه شخصی افراد از حوزه حرفه ای و تخصصی جدا باشد و در ارتباط با بیماران به حریم خصوص همه بیماران، به ویژه افراد آسیب پذیر احترام بگذاریم.

توضیح اینکه نشست های اخلاق در یادگیری الکترونیکی  به صورت ماهانه در روزهای دوشنبه آخر ماه به طور منظم برگزار میشود و حضور برای عموم رایگان و آزاد است. این نشست ها برای اعضای هیات علمی دارای امتیاز فرهنگی است. برای اطلاعات بیشتر به سایت دانشکده مجازی etums.tums.ac.ir مراجعه کنید.

آذر شهبازی
تهیه کننده:

آذر شهبازی

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *