محتوای خبری دانشکده مجازی

دفاع از پایان نامه دکتر سمیرا رجایی دانشجوی کارشناسی ارشد آموزش پزشکی دانشکده مجازی

دکتر سمیرا رجایی از پایان نامه خود با عنوان "یادگیری خود تنظیمی دانشجویان پزشکی در علوم پایه پزشکی: مطالعه مروری نظام مند" دفاع کرد.

گالری عکس
به گزارش روابط عمومی دانشکده مجازی، دکتر سمیرا رجایی دانشجوی کارشناسی ارشد آموزش پزشکی این دانشکده از پایان نامه خود با عنوان " یادگیری خود تنظیمی دانشجویان پزشکی در علوم پایه پزشکی: مطالعه مروری نظام مند" 30 شهریور 98 دفاع کرد.
نتایج حاصل از یافته های مطالعه حاضر حاکی از آن است که عوامل مرتبط با یادگیری خود تنظیمی در محیط های مختلف یادگیری متفاوت است و تغییر در هر یک از اجزای محیط یادگیری تاثیر مثبت یا منفی در تعدادی از جنبه های SRL می تواند داشته باشد.
نتایج مربوط به عملکرد تحصیلی در این مطالعات قابل جمع بندی نیستند، به این دلیل که حیطه های یادگیری خودتنظیمی مورد بررسی متفاوت بوده و همچنین نوع عمکلرد تحصیلی هم متفاوت و در سطوح مختلف بوده است. برخی از مطالعات، عملکرد تحصیلی را در سطح یک تکلیف و برخی دیگر در سطح یک دوره آموزشی و برخی هم در سطح یک آزمون جامع بررسی کرده اند. این موضوع موجب شده است که نتایج متفاوتی در خصوص نتایج ارتباط یادگیری خودتنظیمی و عملکرد تحصیلی داشته باشیم.
توضیح اینکه اکثر مطالعات از روش تکمیل پرسشنامه برای ارزیابی یادگیری خودتنظیمی استفاده کرده اند، این در حالی است که مطالعات در خارج از حوزه آموزش پزشکی نشان
می دهند نتایج ارتباط با عملکرد تحصیلی زمانی که از روش های ارزیابی در زمان رخداد استفاده شود؛ متفاوت خواهد بود؛ به طوری که این احتمال وجود دارد تا با استفاده از این ابزارها بتوان ارتباط بهتری بین یادگیری خودتنظیمی و عملکرد تحصیلی در همه سطوح عملکردی پیدا کرد.
دکتر رقیه گندم کار استاد راهنما و دکتر سارا مرتاض هجری و دکتر جان ساندرز مشاور این پژوهش بودند. دکتر غلامرضا حسن زاده و دکتر آیین محمدی داوری آن را بر عهده داشتند. دکتر آیین محمدی نماینده تحصیلات تکمیلی دانشکده مجازی نیز در این جلسه حضور داشت.
عکس و خبر: سیده کاملیا داودزاده

آذر شهبازی
تهیه کننده:

آذر شهبازی