محتوای خبری دانشکده مجازی

دفاع از پایان نامه عاطفه علی احمد دانشجوی کارشناسی ارشد کتابداری و اطلاع رسانی پزشکی دانشکده مجازی

عاطفه علی احمد از پایان نامه خود با عنوان " بررسی وضعیت دگرسنجه های مقالات مندرج در مجلات ایرانی حوزه قلب و عروق، نمایه شده در پایگاه اطلاعاتی اسکوپوس با استفاده از ابزار plumx در سال های 2016-2014 " دفاع کرد.


گالری عکس
به گزارش روابط عمومی دانشکده مجازی، عاطفه علی احمد دانشجوی کارشناسی ارشد کتابداری و اطلاع رسانی پزشکی این دانشکده از پایان نامه خود با عنوان " بررسی وضعیت دگرسنجه های مقالات مندرج در مجلات ایرانی حوزه قلب و عروق نمایه شده در پایگاه اطلاعاتی اسکوپوس با استفاده از ابزار plumx در سال های 2016-2014  " 31 شهریور 98 دفاع کرد.
این مطالعه به بررسی وضعیت دگرسنجه های مقالات مندرج در مجلات ایرانی حوزه قلب و عروق نمایه شده در پایگاه اطلاعاتی اسکوپوس با استفاده از ابزار plumx پرداخت و بنابر یافته های این مطالعه ۶۷۱ مقاله در حوزه قلب و عروق توسط مجله آریا آترواسکلروز، مجله بین المللی پژوهش قلب و عروق، مجله مرکز قلب دانشگاه تهران و مجله انجمن قلب ایران در پایگاه اسکوپوس نمایه شدند که روند انتشار مجلات کاهش  یافته است.  
هر کدام از پنج شاخص گلام ایکس که شامل استفاده، ذخیره، اشاره، شبکه های اجتماعی و استناد بودند بصورت جدا بررسی شدند؛ در نتیجه شاخص های plumx پیرامون مقالات حوزه قلب و عروق در ایران بسیار ضعیف و در مواردی صفر بود. از دلایل پایین بودن عملکردها می توان به نو بودن و عدم شناخت این شاخص در مباحث علم سنجی اشاره کرد.
دکتر سید جواد قاضی میرسعید استاد راهنما و دکتر حمیده احتشام استاد مشاور این پژوهش بودند. دکتر سعید غفاری و دکتر فاطمه شیخ شعاعی داوری آن را بر عهده داشتند. دکتر سمیه برجعلی لو نماینده تحصیلات تکمیلی دانشکده مجازی نیز در این جلسه حضور داشت.
عکس و خبر: سیده کاملیا داودزاده

آذر شهبازی
تهیه کننده:

آذر شهبازی