محتوای خبری دانشکده مجازی

سمینار ملی ورزش درمانی و تغذیه برای مشاغل با نشستن های طولانی برگزار می شود

به منظور گسترش ورزش همگانی و پیشگیری از کم تحرکی، چاقی و بیماریهای ناشی از اختلالات اسکلتی ـ عضلانی در کارکنان سازمان ها و نهادهای کشور؛ سمینار ملی ورزش درمانی و تغذیه برای مشاغل با نشستن های طولانی برگزار می شود.

به گزارش روابط عمومی دانشکده مجازی، گسترش روز افزون فناوری و علوم جدید در زندگی امروزی، سرعت کار و میزان تولید و بهره وری در همه سطوح کاری اعم از تولیدی، خدماتی، آموزشی و صنعتی را افزایش داده است، اما برخی از عوارض به ویژه نشستن های طولانی در محیط های کاری؛ ناخواسته خستگی، کم تحرکی، فشارهای عصبی و ناراحتی های اسکلتی ـ عضلانی را به همراه دارد.
بیشتر افراد جوان و نیروی کار جامعه در معرض انواع مخاطرات مانند بیماری ها، حوادث و اختلالات اسکلتی ـ عضلانی قرار می گیرند. یکی از مهمترین این عوارض نشستن های طولانی مدت در محیط های کاری است؛ بنابراین گروهی از کارشناسان ورزشی و متخصصان پزشکی ورزشی در دانشگاه علوم پزشکی تهران با تحقیق و اجرای یک طرح پژوهشی با عنوان «طراحی و تدوین بسته آموزشی فعالیت بدنی ویژه کارکنان اداری» برای برگزاری کارگاه های آموزشی ویژه مربیان و علاقه مندان حوزه ورزش، برگزاری سمینارهای آموزشی برای جامعه مخاطب، تهیه بروشورهای آموزشی و ساخت اپلیکیشن های آموزشی اقدام کرده اند.
توضیح اینکه سمینار ملی ورزش درمانی و تغذیه برای مشاغل با نشستن های طولانی به همت کمیته توسعه ورزش و فعالیت بدنی بزرگسالان فدراسیون ورزش های همگانی و با همکاری وزارت ورزش و ‌جوانان و دانشگاه علوم پزشکی تهران ویژه مربیان، دانشجویان و فارغ التحصیلان رشته تربیت بدنی و کارشناسان و  مدیران ورزش دستگاه های اجرایی با ده امتیاز آموزشی برگزار می شود.
علاقه مندان برای ثبت نام می توانند تا تاریخ 13 بهمن 98 به سامانه آموزش فدراسیون ورزش های همگانی (Register.isfaf.ir) مراجعه و یا درصورت کسب اطلاعات بیشتر با شماره های 09108883816 و 09373663255 تماس بگیرند.
زمان برگزاری: ۱۷ بهمن ۹۸
مکان: تهران، دهکده المپیک، میدان دهکده، ساختمان مرکزی، دانشگاه علامه طباطبائی
خبرنگار: سیده کاملیا داودزاده


آذر شهبازی
تهیه کننده:

آذر شهبازی