محتوای خبری دانشکده مجازی

نشست خبری ششمین همایش و فن بازار ملی سلامت برگزار شد

ششمین همایش و فن بازار ملی سلامت با شعار: دانشگاه فناور در خدمت صلح، سلامت و توسعه و با سه محور پنل های تخصصی در موضوع پیشگیری، تشخیص، درمان و فناوریهای نرم سلامت، مسابقه دانشجویی و فن بازار به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی تهران و در بستر آنلاین دانشکده مجازی برگزار می شود.

به گزارش روابط عمومی دانشکده مجازی دانشگاه علوم پزشکی تهران، ششمین همایش و فن بازار ملی سلامت در روزهای 6 و 7 بهمن 1399 به صورت مجازی برگزار می شود.
محورهای این همایش در قالب کاربرد فناوری در آموزش، تاثیرات متقابل اقتصاد و کووید 19 و نیز پیشگیری، تشخیص، درمان، و فناوری های نرم سلامت در حوزه کرونا با پنل های تخصصی، مسابقه دانشجویی و شاید مهمتر از همه، فن بازار است. 
در این نشست خبری که 4 بهمن 99 و با حضور نمایندگانی از رسانه های مختلف در سالن شورای معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه تشکیل شد، دکتر محمدعلی صحراییان معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه، با بیان اینکه تاکنون دانشگاه علوم پزشکی تهران محصولات بسیاری را در حوزه سلامت به جامعه معرفی کرده و تعداد زیادی از آنها به تولیدات صنعتی رسیده اند، افزود: در کنار این محصولات یکی از دغدغه ها و نگرانی ها ما معرفی محصولات، ایده ها، تربیت و تشویق فناوران در دانشگاه ها و ایجاد ارتباط بین صنعت و دانشگاه است که از دیرباز در کشور به عنوان یک چالش اساسی محسوب شده است.
رئیس ششمین همایش و فن بازار ملی سلامت به وجود قوانین دست و پا گیر در سیستم های دولتی و اجرایی برای عدم تمایل ارتباط صنعت با دانشگاه اشاره کرد و گفت: در گذشته این نگاه و فرهنگ حاکم بوده که اگر افراد با صنعت ارتباط بگیرند ممکن است از دانشگاه و وظایف آموزشی و پژوهشی خود دور شوند اما در حال حاضر به نظر میرسد در هر دو بخش تغییر نگرش واضحی اتفاق افتاده و از طرفی صنایع تمایل دارند که بخش های تحقیق و توسعه خود را به دانشگاه ها واسپاری کنند، همچنین دانشگاه هم تمایل به این پیدا کرده که با حمایت از صنعت پاسخگوی نیازهای جامعه باشد و به سمت تولیداتی برود که نیاز جامعه است. بنابراین یکی از اهداف ما از برگزاری این همایش ارتقای این ارتباطات در حوزه صنعت و علوم پزشکی است.
سپس دکتر محمدرضا منظم مدیر توسعه فناوری و ارتباط با صنعت دانشگاه به فرصت بسیار خوب ایجاد شده برای تمام شرکت ها در بخش فن بازار اشاره کرد و گفت: نگاه ما یک نگاه ماست، در این موضوع سامانه ای مجازی ایجاد کردیم تا برخلاف سال های قبل که فن بازار را فقط در زمان خود رویداد و به صورت حضوری برگزار می کردیم امسال عزیزانی که غرفه دارند، به طور دائم و آنلاین در آن غرفه مستقر خواهند بود. ویژگی که این سامانه دارد این است که علاوه بر شرکت ها، خریداران، صندوق ها و سازمان های کارفرمایی هم در آن حضور دارند. همچنین امسال تلاش ما بر این بود که حضور  معاونت های درمان دانشگاه ها که خود یکی از بازارهای اصلی محصولات شرکت های دانش بنیان هستند را قوی تر کنیم و علاوه بر آن تلاش داریم تا تفاهم نامه ای با معاونت درمان وزارت بهداشت منعقد کنیم تا در خرید و حمایتی محصولات دانش بنیان از طریق فن بازار ورود کنند.
در پایان دکتر رضا فریدی مجیدی رئیس دبیرخانه دائمی فن بازار ملی سلامت ایجاد تفاهم نامه های مشترک با معاونت درمان و معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت و معاونت علمی ریاست جمهوری برای کمک به توانمندی شرکت ها برای ارائه محصولاتشان و توسعه دستاوردهای دانشگاهی را از مهمترین اهداف پیش روی این همایش معرفی کرد.
وی گفت: هدف ما این است که اتفاقاتی رخ دهد که بتوانیم این محصولات را به عنوان دستاورد ها و الگو هایی که در داخل دانشگاها توسعه پیدا کرده اند حمایت کنیم تا بتوانیم در نهایت به کشورمان در قالب کارآفرینی و استفاده بهینه از منابع خدمت کنیم.
توضیح اینکه علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند به سایت ششمین همایش و فن بازار ملی سلامت https://fanbazar-tums.ir مراجعه و یا اخبار این همایش را در شبکه اجتماعی اینستاگرام به آدرس های: @etums.tums  و @fanbazar.tums دنبال کنند.

آذر شهبازی
تهیه کننده:

آذر شهبازی

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *